Game pc samenstellen (Cerebro Extreme)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, even vergeten dat je 2 videokaarten in crossfire gaat nemen. Dan is een Z77 chipset wel nodig, want de H77 (die ik je eigenlijk aan wilde gaan raden) ondersteund maar 1 pci 16x slot, wat zou betekenen dat je tweede videokaart niet volledig te benutten is. Het moederbord van Subplayer52 is dus de beste keuze, maar ik weet niet zeker of een xeon processor werkt op een regulier z77 moederbord. Naar mijn weten heb je daar een server moederbord nodig, maar ik kan fout zitten. Ik zal er nog even naar kijken. Kijk alsjeblieft nog even naar de i7 3770K, want ik geloof dat je die beter kan kiezen.

Het klopt inderdaad dat xeon processoren vooral in workstations en servers gebruikt worden, omdat ze veel meer gericht zijn op multi-core processen (denk aan hyperthreading), terwijl games zelden of nooit meer dan 4 cores gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Neen, voor zijn prijs is hij zeer goed, tenminste als je de HT gebruikt, jij gebruikt het in kleine mate (met Photoshop).
In feite zou je ook voor een i5 3470 kunnen gaan, dan kom je nog goedkoper uit :), die 8 threads (die je dus krijgt door de hyperthreading) maken dus in feite wel een verschil.
Maar als je niet zeker bent van die processor dan kan je even goed voor een i5 gaan. Die is even snel om te gamen, maar iets trager met Photoshop.
 
Eigenlijk gebruik ik photoshop niet heel erg veel, het is meer een soort kleine hobby en gamen is dan toch van een iets groter belang wat ik meer doe.
Dus ik ben veel game gericht dus als de Xeon dat gewoon goed ondersteunt ga ik voor die.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Stratoer:


De Xeon werkt perfect op een 1155 moederbord, en ook op elke chipset.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens de site van MSI, wordt die xeon op dit moederbord ondersteund, dus dat zal geen problemen opleveren. Er wordt daarentegen zelden een Xeon processor gebruikt voor een gaming georiënteerd systeem. Ook presteert de xeon processor een stuk slechter dan een 3770k met overclock. Hier een filmpje van de xeon processor die cinebench draait, en hier een filmpje van waar een 3770k toe in staat is als je degelijke koeling gebruikt
 
Ik zie het ja, denk dat een i7 dan op zich geen heel slecht idee is ipv de xeon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is het geld zeker waard. Als je wil overclocken, raad ik je wel een andere processor koeler aan. Als je heel extreem wilt gaan moet je een H100i of de H80i nemen, maar een Scythe Mugen 3 zal 4,5 Ghz ook wel halen.
 
Ik kan je momenteel even geen links geven. Maar als je photoshop maar casual is dan volstaat een 3570k met een scythe mugen 3 pcghe ook, je zal goed kunnen overclocken :p.
 
Ja photoshop is heel casual, het is echt niet alsof ik er mee werk of iedere dag gebruik meer van af en toe hier en daar.
Ik ga echt voor het gamen om eerlijk te zijn, photshop is zelfde als een film kijken je doet het wanneer het uit komt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan kan je prima voor de 3570k gaan. Haalt vergelijkbare resultaten met programma's die geen gebruik maken van meer dan 4 cores (zoals games) en is prima te gebruiken voor photoshop. Het is echt niet zo dat alles opeens twee keer zo lang duurt. Hoogstens een paar seconden langer bij het renderen (van een filmpje in ieder geval).
 
Bedoel je renderen als een filmpje maken of als hij voorbereid om af te spelen?
Als je bedoelt renderen om te maken, dat doe ik nooit :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ShadowAngel: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Aan allen: Dit topic heb ik opgeschoond van de onnodige quotes.
Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote men regelmatig de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van de voorganger.
Een quote (of liefst een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.
Wil men reageren op een eerder geplaatste reactie van een member dan zou men ook @naammember kunnen gebruiken i.p.v een gehele quote.;)

Succes met de vraag.
 
Ik bedoel meer dat het renderen van een filmpje met bijvoorbeeld after effects daardoor wat sneller gaat (paar seconden), maar ik weet niet hoe dat met afbeeldingen zit. Een afbeelding hoef je volgens mij niet echt te renderen, maar is het opslaan meer een intensief proces. Daar kan je dan met een 3770k een paar seconden besparen. Bij het gebruiken van photoshop zelf zal je geen verschil merken tussen de 2 processoren. Voor jouw doeleinden (vooral gamen) is de 3570K absoluut de beste processor voor het geld.
 
Zoals ik zei maak ik om eerlijk te zijn geen gebruik van het renderen zoals After Effects en renderen is dan ook geen belangrijk punt voor me.
 
ShadowAngel, misschien moet je wat minder quotes gebruiken. Het wordt niet zo op prijs gesteld als het niet erg relevant is. Gebruik gewoon snel reageren onder in, daardoor wordt het topic een stuk overzichtelijker.
 
Ik weet dus alleen niet hoe dat met photoshop zit, want er zal vast wel ergens een een processor intensief proces achter photoshop, en daar zal dat misschien een paar seconden tijdswinst behaald worden, maar in het gebruik van photoshop zelf merk je geen verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan