Game pc samenstellen (Cerebro Extreme)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwijder anders die losse quote, het is niet erg relevant aan het topic.
 
Had ik gedaan toen ik het zag :)
Maar je zou dus de i5 aanraden puur voor het gamen?
 
Zeker. Tenzij je photoshop een stuk intensiever gaat gebruiken en misschien after effects of Sony Vegas gaat gebruiken, zal je geen verschil merken tussen de i5 en de i7. Maar sowieso is het wel aan te raden om die Scythe Mugen 3 processor koeler te nemen, zodat je je processor kan overclocken en er nog meer uit kan halen. Overclocken is heel simpel te doen. PM me maar als je hulp nodig hebt, maar kijk eerst maar even op internet. Daar zijn goede handleidingen te vinden.
 
Voordat je de fout maakt, om een Xeon processor te nemen. Niet doen!
Het is zeker geen game processor. Daar in tegen is hij erg slecht in games. Voor multi threaden is hij het best. Maar dat gebruik je alleen bij veel multitasken of zware programma's zo als autocad en 3D tekenen.
I5 is meer dan genoeg voor gamen. Neem dan zoiets of je eerste systeem:

Bekijk collectie
Importeer producten € 1.279,85
Tweakers bestbuy guide in mee genomen. Wellicht dat je het moederbord kan veranderen naar MSI. Waar je makkelijker mee kan overclocken. http://nl.msi.com/product/mb/Z77A-G45.html (Is geen must)


Als ik het goed heb zijn er 5 goede ventilatoren meegeleverd voor betere koeling in je kast. Zie link met filmpje: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B434780%5D=1. (Meerdere prijzen gewonnen)

Leuk extraatje Fan controller met touchscreen: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B260394%5D=1 (Ziet er mooi uit en makkelijker je processor vent + andere vents bedienen. Tempratuur van kast regelen. (Sensor meegeleverd)

Ruimte voor nog 1 extra videokaart (Alle 2 de moederborden). Over 3 jaartjes, doe je nog een Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 "dan heb je er 3" erin en voldoet hij nog steeds als een High end gamesysteem. (Wel zou je dan ook je voeding moeten veranderen) 900 Wat voeding.

Met MSI bord en fan controller krijgen we:
Bekijk collectie
Importeer producten
€ 1.291,14 (Eventueel 4 opties voor instant OC)
 
Laatst bewerkt:
1. Trifire HD 7870 XT binnen 3 jaar?
Gewoon nutteloos, de prestatiewinst weegt niet op tegen de nadelen (microstutter) en er zijn dan al veel beter kaarten op de markt voor een lagere prijs.
2. Er is niets mis met een Xeon, geef mij wat bewijzen als je het niet met me eens bent.
Als je mijn mening niet vertrouwt kijk dan even naar deze topics op Tweakers.
En heb je al ooit iemand horen klagen over die Xeon, die hem daar heeft aangeraden gekregen?
Hij is iets zwakker dan een i7 3770, maar hij is dan ook 60 euro goedkoper.

En nog iets: Jij komt altijd af met een heel nieuw systeem net waneer de TS iets ging kopen, terwijl het systeem dat Stratoer de TS en ik waren overeengekomen goed was (we waren overeengekomen dat een i5 ook goed was)
Nu mogen we opnieuw beginnen.

Voor alle duidelijkheid, dit was het systeem momenteel.
KLIK
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat iedereen heel erg zijn best doet en dat waardeer ik heel erg maar ik ben toch niet z'n hardware genie als jullie.
Om eerlijk te zijn probeer ik ook een beetje rond te googlen wat het beste is want wat ik zie is de ene raad de xeon af en de andere aan dus raak ik toch redelijk in de war.
Zoals in mijn vorige reacties wil ik deze pc echt voor gamen en photoshop is meer iets dat ik doe om verveling te doden dus niet erg belangrijk.
Nogmaals ik waardeer het heel erg van jullie allemaal maar een paar vaste argumenten zouden mij heel erg helpen.
 
Voordeel Xeon: multicore processen zoals photoshop, videobewerking en virtual machines.
Voordeel i5: gericht op games. En aangezien jij vooral gaat gamen, is de i5 de beste aankoop.
De Xeon kan ook voor gamen gebruikt worden, maar ik zou persoonlijk liever de i5 nemen.
 
1. Trifire HD 7870 XT binnen 3 jaar?
Gewoon nutteloos, de prestatiewinst weegt niet op tegen de nadelen (microstutter) en er zijn dan al veel beter kaarten op de markt voor een lagere prijs.
2. Er is niets mis met een Xeon, geef mij wat bewijzen als je het niet met me eens bent.
Als je mijn mening niet vertrouwt kijk dan even naar deze topics op Tweakers.
En heb je al ooit iemand horen klagen over die Xeon, die hem daar heeft aangeraden gekregen?
Hij is iets zwakker dan een i7 3770, maar hij is dan ook 60 euro goedkoper.

En nog iets: Jij komt altijd af met een heel nieuw systeem net waneer de TS iets ging kopen, terwijl het systeem dat Stratoer de TS en ik waren overeengekomen goed was (we waren overeengekomen dat een i5 ook goed was)
Nu mogen we opnieuw beginnen.

Voor alle duidelijkheid, dit was het systeem momenteel.
KLIK

i5s are simply not suited for what you are doing, they are more geared for gaming, and conventional day to day tasks. Xeons are purely work processors, in many situations such as rendering data, they outperform i7s. Though, if you are planning to do gaming, it would be best to spend the extra on a i7 as xeons lag very far behind in the category. Though if you are looking for a cheaper solution, the xeon still offers hyper threading, allowing it to use "virtual cores" technically doubling your performance from an i5 in hyperthreaded applications.

Alstu. Xeon is meer een Server processor, kan veel dingen tegelijkertijd. Xeon is bijna hetzelfde als I7.
Zit 2x een jokercard in he (7870) Daar kan je 3jaartje mee vooruit en dan doe je de derde joker kaart erin, deze kaarten dalen niet in waarde?

Xeon is ook minder goed over te clocken daar in tegen de I5, vooral met de koeling die hij heeft. Valt 4.5 Ghz wel te halen. De jokercards zijn ook makkelijker over te clocken.

Bron: http://www.tomshardware.co.uk/forum/328971-10-xeon
 
Laatst bewerkt:
Een Xeon kan je helemaal niet overclocken, maar je mag niet zeggen dat hij een slechte optie is.
Een HD 7950 is wel sterker als een XT kaart, dus het de configuratie van stratoer en ik is beter.
 
Dan ga ik voor de set-up met de i5, ziet er goed uit ben er al enthousiast over :)
 
Ok, er is niets moeilijk aan hoor, de Scythe Mugen is wel redelijk tricky :), maar het moet lukken :D.
Veel succes en plezier en laat iets horen :).
 
Nog even een tip, neem een 120GB ssd. Aan 120GB heb je meer dan genoeg voor je belangrijkste programma's waar je prestatie winst mee wil behalen, en de andere programma's en films zet je dan op een andere 1TB harde schijf zoals deze. Bespaar je jezelf ook nog eens een tientje.
 
Nog even een tip, neem een 120GB ssd. Aan 120GB heb je meer dan genoeg voor je belangrijkste programma's waar je prestatie winst mee wil behalen, en de andere programma's en films zet je dan op een andere 1TB harde schijf zoals deze. Bespaar je jezelf ook nog eens een tientje.
Hij heeft al een HDD en ik vind als je het geld hebt voor 250 GB dat je dat moet doen, zoveel beter!
 
@sub, @stratoer, waarom neemt de TS niet een 128 GB SSD in combinatie met een nieuwe 500 GB HDD. Volgens mij is 500 GB zat als je al je muziek, games en films erop wil zetten, 1 TB zal je alleen als grootgebruiker vol krijgen.
 
Kan hij beter dat geld besparen. 256GB ssd is gewoon een verspilling van geld, omdat je er alleen maar het os en een aantal programma's op gaat zetten. 120GB is daar genoeg voor. De rest van de ssd opvullen met programma's die geen baat hebben bij een snelheid, of films en muziek, is gewoon zonde.
 
Absoluut niet, ik heb bijna te weinig met mijn 256 GB, je kan misschien 5 games installeren op die van 128 GB.
256 is absoluut geen geldverspilling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan