Game pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozanishier

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo, ik zou graag een gaming pc samenstellen voor om en bij de 1700euro.
Inclusief monitor en toetsenbord en muis.
Ik zou ook graag zo zuinig willen zijn, wil mijn vader niet te veel belasten.
Ik dacht in het begin aan een alienware, dat vond mijn vader best oke maar ik hoorde dat je je eigen pc voor minder geld kan maken.
Ik zou dus een intel i7-3820 willen hebben als processor, een (zeer) goede videokaart en geluidskaart.
Voldoende RAM-geheugen (8GB<) en goede (processor-)koelers zou ik ook willen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en de experts onder ons kunnen zeggen of ik een alienware moet halen of zelf bouwen :D

Bedankt maar ik zou graag intel i7-3820 willen als processor waardoor je weer een andere moederbord nodig hebt.
Een strakke behuizing zou ook mooi zijn zoals de nxtz full tower.

Die van Tweakers is inderdaad heel goed!

Zelf zal ik aanraden in ieder geval zo veel mogelijk programma's (m.n. het besturingssysteem) op een SSD te zetten - dat scheelt echt enorm je snelheid.

Voor behuizingen vind ik het zelf altijd handig op deze site een vergelijking te maken - enorm veel keus. Wellicht is deze of deze iets voor jou?

Laatst bewerkt:
Die van tweakers heeft alles wat ik heb, zou iemand daarmee verder willen werken zodat ik een intel core i7-3820 heb en een moederbord met een 2011 socket.

Je kan simpelweg een ander moedebord kiezen. De overige onderdelen zullen hierop ook gewoon werken.
Misschien deze: http://www.msi.com/product/mb/X79A-GD45.html?
Die heeft het juiste socket, genoeg aansluitingen voor meerdere videokaarten, SATA 6GB/s, USB 3.0... En relatief goedkoop voor een bord met deze socket.

Ten eerste zelf bouwen is altijd beter.
Ten tweede, waarom perse een socket 2011 processor? Ik zou als ik jou was nog even wachten op IB en dan een i5 3570K nemen.
Ten derde ga je het systeem zelf in elkaar zetten? En heb je al windows7 of moet dit er ook bij?

EDIT: aangezien ik gelezen heb dat je wel wat voorbeelden wilt hebben, heb ik even iets bij elkaar gezet: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[452985]=1&product[7517]=1&product[394013]=1
LET OP:
In bovenstaand systeem zit nog geen processor, dit dus omdat Ivy Bridge nog niet uit is, maar de prijs zal net iets boven de €200,- uitkomen verwacht ik. Dus dan zou je net iets boven de €1700,- uitkomen.
En in bovenstaand systeem zit een redelijk grote voeding, deze kan je laten staan als je van plan bent om in de toekomst eventueel nog een tweede grafische kaart erbij te zetten. Zo niet dan kan je ook voor een kleinere voeding kiezen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp maar waarom raadt iedereen me een i5 aan ?
Ik dacht dat i7 beter was, of zit ik verkeerd ?
En ik heb zelf een pc samengesteld, met AMD FX-8150.
Ik had ergens gelezen dat een amd zuiverdere prestaties (ofzo) leverde.
En het is de enige eight-core processor die er is voor gaming denk ik en elke core heeft een kloksnelheid van 3.3Ghz.
Is een amd processor kopen een goed idee ?
Sorry dat ik zo veel vragen stel maar ik heb er nog geen ervaring mee en ik reken op jullie ervaring.

I5 vs I7 is het gebruik van hyperthreading, en dit gebruik je niet bij games, dus is in principe weggegooid geld om een i7 te kopen als je gaat gamen op jouw systeem.
Verder is een eight core processor niet beter, wat games gebruiken meestal maximaal maar 4 cores, dus heb je meer sowieso niet nodig. Daarnaast is de i5 echt stukken beter dat de amd processoren die er op dit moment zijn

Owh, nja je hebt vast veel ervaring hiermee :eek:
Hoelang zal een systeem met die processoren meegaan ?
Of zal ik wachten tot ivy bridge komt zoals je voorstelde.
En wat is het verschil dat een ivy bridge zal maken en wanneer zal het op de markt komen ?

zie het maar zo : een i7 = een i5 + hyperthread + 2 extra echte cores

Oke, ben nu een syteem aan het bouwen op alternate. Wel jammer dat ze gaan NXZT behuizingen hebben, die zijn lekker strak en mooier dan alienware. Voor de rest gaat mijn pc veel goedkoper uitkomen dan met de i7-3820

mooi zo , heb je hulp nodig dan horen we het wel.
Azerty is trouwens wat overzichtelijker <-

Ik woon in belgie, en aangezien alternate ook een belgische domein heeft heb ik meer de neiging om naar alternate te gaan.
Als azerty ook een belgische domein had zou ik het met plezier gebruiken :D

Je kan beter op azerty.nl of alternate.nl kopen..
in be is alles duurder omdat je daar 21% btw hebt en hier 19%.

Ken je misschien een goede moederbord voor intel core i5-2500K ?

En zou ik 2 radeon videokaarten kopen of 1 ?
Of zal ik toch nvidia videokaarten nemen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
videokaart hangt ervanaf welke je wilt ...
een goeie mobo voor de 2500 k is asus sabertooth , kan je krijgen voor rond de 170 euro

Ik zou graag een goede videokaart willen voor 150 het stuk, en ik zou ook graag aan crossfire willen doen.
Daarom een radeon :d

Maar je koopt een PC van 1700 euro, en je wilt maar een videokaart van 150 euro? Waarom? Je wilt neem ik aan alles op max willen spelen, dan raad ik je echt aan om te kiezen tussen de amd 7950, amd 7970 of geforce 680

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan