Game pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
gebruik de samenstelling van de azerty site die je hebt gekregen hier op dit topic en via de ZOEK functie van alternate kan je al die onderdelen terug vinden.
Zet er een gtx 680 bij en je bent er .. zo simpel is het.

Als wij een samenstelling voor je maken op alternate moeten we een print screen sturen enzo ...
dus je kan het beter zelfs doen . is heel simpel zoals ik hierboven al uitgelegd heb :D

High-end Gaming PC €1700

Hallo allemaal,

Ik had eerder een gelijkaardige topic geplaatst, ik zou één van de moderatoren willen vragen of ze dat kunnen sluiten.
Ik had eerder al een gaming systeem gemaakt met de adviezen die ik hier kreeg, maar met de ivy bridges ga ik weer hulp nodig moeten hebben.
Ik heb al een systeem gemaakt op azerty, hier wou ik graag tips voor willen krijgen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[56535]=1&product[234714]=2&product[7517]=1
Dit is het systeem die ik voor ogen had.
Voor de mensen die eentje willen samenstellen voor mij, hier zijn mijn 'eisen'.
Ik heb geen windows 7 nodig normaal gezien, kan van een vriend krijgen.
Ik wil een ivy bridge i7-3770k en een AMD Radeon HD 7970 van Sapphire.
Ik hoop dat de experts onder ons (firestorm, msi,...) mij kunnen helpen.

Hoi,

Aangezien je vorig bericht nog recent is kan je daar verder gaan en even samengevoegd

Laatst bewerkt:
je koopt een overdreven dure processor en dat zal het gamen niet doen verbeteren
wil je toch gebruik maken van een Ivy bridge processor dan kun je het beste gewoon de i5 3570K kopen
deze kost ruim 100 euro minder en die kun je dan besteden aan bijvoorbeeld een beter beeldscherm klikerdeklik
dit scherm heeft een hogere resolutie waardoor detail erverfijnder uit komt te zien!

Ja maar die scherm heeft een responstijd van 5ms, mijn iiyama had eentje van 2ms met dezelfde schermresolutie.
En mijn voorkeur gaat naar de i7 omdat als ik naar mijn systeemeigenschappen kijk, liever een 7 dan 5 zie :p

die 3 microseconde ga je never nooit niet merken en je Iiyama heeft geen resolutie van 1900 x 1200

de i5 zal het net zo goed doen waarom 100 euro besteden aan iets wat je totaal niet gebruikt
je hebt niks aan de hyperthreading games maken daar geen gebruik van en dat is het eenige verschil tussen de i5 en i7
een scherm met een hogere resolutie is zichtbaar beter...

Laatst bewerkt:
klikerdeklik vrijwel het zelfde systeem alleen nu met een i5 3570k een andere voeding, deze heeft net even wat meer pit en is stabieler
en ik heb er ook een SSD van 128GB bij geplaatst zodat het systeem lekker snel laad

Wat ik wel raar vind aan de tweakers.net best buy systemen,

ze kiezen voor een 1600mhz geheugen van Corsair, met een intel core i5 2500k die maximaal DDR3 1333mhz kan verwerken..

Dan zou ik persoonlijk voor een 8 Gb 1333mhz pair van GEIL gaan.

Heb het eens even bekeken.
De monitor kan wel iets goedkoper
Ik zou persoonlijk altijd voor een HD LED monitor gaan, want ze gaan langer mee, zijn helderder en vaak ook dunner.
De i7 vervangen door een i5-3570k, is net zo sterk voor gaming maar veel goedkoper.

De muis, headset en toetsenbord heb ik verwijdert omdat dat iets is waar je beter los dieper op in kan gaan. Als je wilt kan ik je wel helpen om een leuk setje rand apparatuur samen te stellen, want ik heb zo'n beetje alle merken al gehad.

De monitor kon ik op azerty niet vinden maar Samsung S23A300B is een erg goede.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394041]=1&product[496883]=1&product[331959]=1

Laatst bewerkt:
Wat ik wel raar vind aan de tweakers.net best buy systemen,

ze kiezen voor een 1600mhz geheugen van Corsair, met een intel core i5 2500k die maximaal DDR3 1333mhz kan verwerken..

Dan zou ik persoonlijk voor een 8 Gb 1333mhz pair van GEIL gaan.

nee dat klopt niet een Sandy Bridge processor heeft een eigen frequency voor zijn multiplier dit staat dus los van het geheugen
en kan je dus prima 1600MHz geheugen volledig gebruiken
ik gebruik op het moment 1866mhz geheugen en heb ook de i5 2500K

let er ook op dat het geheugen wat je op het moment hebt gekozen niet samen gaat met de cpu koeler
dit komt omdat de cpu koeler over het geheugen heen hangt en dit geheugen heeft extra lange koelerspreaders dat blokeert mekaar

Laatst bewerkt:
Nick77, ik heb een budget die volgens mij groot genoeg is om een i7 te kunnen halen :p Besparen is niet echt nodig

Firestorm, zou je eens een hele goede opstelling voor me willen maken met i7, ik en een vriend willen ook livestreamen, daarom een i7 :p

voor livestreamen is een internet connectie met een degenlijke upload snelheid nodig en niet een i7 processor
wil je kunnen livestreamen tijdens het gamen dan heb je een SSD een degenlijke videokaart en extra RAM nodig
een i5 3750K kan het prima aan

Laatst bewerkt:
Om het safe te doen ga ik toch maar een i7 halen, en ik en die vriend gaan samen een systeem kopen. We willen beide heel graag een i7 :$
En je kan als vlaming op azerty bestellen toch?

ja dat kan maar ik raad je echt aan om je upload snelheid te controlleren anders spendeer je straks ruim 1000 euro aan iets wat je niet eens kan gebruiken

check dit even
Optimal (for HD Multi-Bitrate Streaming) in livestream
Quad Core i7-2600 series CPU or better
8GB RAM
5Mbps or better upload bandwidth
Dedicated video card, 512MB VRAM
Windows Vista / Windows 7

ik zal wat voor je samenstellen

EDIT:
klikerdeklik dit is wat ik nu heb is wel inclusief windows 7 en assemblage
Core i7 3770K
Asrock Extreme4 Z77 moederbord
Samsung 830 128GB SSD
Coolermaster CM690 II Advanced behuizing houd de boel lekker koel
Corsair H100 liquid cpu koeler
HD7970 3GB videokaart genoeg vram voor een stream (geen gtx680 gekozen omdat die niet leverbaar zijn of veel duurder zijn)
2 x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz ram
DVD brander/lezer
Windows 7 64BIT
hardware assemblage inclusief 1 jaar garantie

Laatst bewerkt:
Ja maar aangezien ik vooral wil gamen is er ook een goede videokaart nodig, ik zal er nu eentje maken

als de HD7970 geen goede videokaart is dan snap ik het ook niet meer

de HD7970 behoort tot een van de beste single gpu kaarten op de markt!
en kan iedere game met gemak op max aan!

hij kost niet voor niks 400+ euro

Laatst bewerkt:
Owh sorry, zag de videokaart niet. En mijn budget is nu 2000 geworden voor pc + muis, headset, monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan