Game pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem een i5-3570k
Een vriend van me die ook een pc gaat samenstellen wilt een i7-3770, is dat beter ofzo ?

Eigenlijk is i5 en i7 even snel maar dan heeft i7 4 meer "nep" core's, die je niet nodig hebt bij het streamen. Met streamen kan je beter extra ram pakken.
dan heb je denk ik zown 600-700 watt nodig.
je kan de zelfde voeding nemen als zomaariemand zegt maar dan 700 of 600 ofzo.

ik had die 850watts voeding er al bij geplaatst dit is voor toekomstige upgrades voor als je ooit nog een 2de HD7970 videokaart bij wilt plaatsen
het setje is volledig aangepast op de optimale spec's van het streaming programma

Laatst bewerkt:
moet je helemaal zelf weten tis erg overbodig voor het geen wat jij wilt
je hebt maar 1 scherm die max 1080P aan kan dat betekent dat de HD7970 in zn eentje iedere game al op ultra aan kan
wil je meer belevenis dan kun je beter dat geld besteden aan bijvoorbeeld 2 extra beeldschermen zodat je gebruik kan maken van eyefinity ofzo
in iedergeval zul je het verschil niet merken als je voor een tweede hd7970 gaat

Ja maar ik dacht dat je het voor livestreaming had.
Als het dan zo een overkill is, moet ik dan later upgraden?
En als ik dat dan ga doen, wanneer verwacht je dat het nodig is ?

voor livestreaming is extra ram en processor vermoge nodig het geen heb je al je zit al ruim in de optimale livestream mogenlijkhede
het eenige waar jij je nu druk om moet maken is je upload snelheid die moet degenlijk zijn wil je kunnen streamen

als jij in de verre toekomst nog eens wilt upgraden dan zal dat zeker 5 jaar duren deze pc is wat dat betreft sterk zat

Ik heb Fibernet en later mogelijk Fibernet XL, ik download spellen zoals black ops in een uur inclusief multiplayer. Is dat goed als upload snelheid ?

download is geen upload

ga naar www.speedtest.net en laat je upload snelheid testen plaats deze hier en dan kan ik zeggen of je een degenlijke upload snelheid hebt

voor livestream heb je minimaal 2mbps upload nodig in HD

Laatst bewerkt:
blijkbaar wel zodra je die andere internet snelheid krijgt zul je 5mbps upload hebben dit is voor livestream genoeg

Sorry dat ik weer reageer, maar ik ga mijn pc volgende week kopen.
Zou iemand een zo goed mogelijke systeem willen maken voor 1800, ik zou daar wel een roccat kave headset en een razer deathadder bij willen hebben. Ik twijfel tussen een gtx 670 en hd 7970.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan