Game PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ten eerste; de Hyper TX3 past niet op een Socket 1366 processor, alleen 1156 en lager.

Ten tweede; er hoeft nogmaals geen processorkoeler bij, de processorkoeler van Intel is goed genoeg als je niet gaat overklokken. De processor zijn namelijk tamelijk laag geklokt, en daarom wordt de processor zowiezo niet erg heet.

Een raid 0 opstelling klinkt allemaal heel erg mooi, maar dan moet er nog een raid controller bij, en heeft TS kans dat hij al zijn data verliest, als er ook maar 1 harde schijf kapot gaat. Jobbes heeft wel gelijk; dit is veel sneller, maar kost in totaal zo'n 90 euro. Misschien een mooie upgrade mogelijkheid?

Verder heb ik een paar kleine aanpassingen gedaan; ik heb de processorkoeler weggehaald, wat me al duidelijk lijkt zijn uitgelegd. Ik heb ook een betere processor in het systeem gedaan, namelijk een i7 950 ipv 930, omdat het prijsverschil 4 euro is, en de i7 950 hoger geklokt is. Ook heb ik een iets beter moederbord gekozen, namelijk de x58 extreme3. Het prijsverschil tussen deze en het andere moederbord is maar 6 euro, dus dat valt ook mee.

Dit is dus het nieuwe winkelmandje.

PS: Wil je echt 1400 euro besteden? Voor 1000 euro kan je ook een erg mooie computer krijgen hoor ;). Als het echt teveel wordt moet je het maar zeggen! :thumb:

Eigenlijk word het een beetje teveel,

mijn misverstand. er waren dingen verkeerd begrepen tussen mij en mijn moeder,

ik kom morgen met het exacte bedrag.

Reken er maar op dat het ongeveer 1100 word

Dat moederbord is helemaal niet beter. Het heeft alleen meer functies alleen ASRock is wel een B-merk. 't Is maar waar je voor wilt kiezen. Als het budget zich verschuivd moet er worden bezuinigd:
  • 1x HD 6870 (daar kun je ook heel goed mee gamen en later een 2e erbij doen)
  • De processorkoeler heb ik weg gehaald

Dit is ook een erg mooi systeempje waar je ook zeer goed mee kan gamen. Dus later upgraden ;) . Morgen ben ik even een dagje weg dus dan kun je geen reacties van mij verwachten. Ik zal in elk geval Maandag snel kijken wat er uit is gekomen en evt. nog advies geven.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...102042]=1&product[212478]=1&product[279269]=1

Dat is geen probleem hoor! Opzich verlies je ook niet veel prestatie met mijn samenstelling.

De veranderingen;

- Inplaats van een i7-950 een i5-750 (de i5-760 is slecht leverbaar, anders zal ik voor die kiezen). Het grootste verschil is dat de i7-950 hyperthreading heeft, wat zorgt dat de processor virtueel 8 cores gebruikt. Hier maken games nog geen verbruik van, en dat gaat nog erg lang duren. Het verschil tussen deze twee processoren in games is ongeveer 5%.

- Inplaats van de HD6870 in CF, heb ik een Palit GTX570 gekozen. De GTX570 presteert prijs/kwaliteit eigenlijk het best van alle 'high end' videokaarten. Als je de benchmarks goed bekijkt, zie je dat de GTX570 met alle settings op het hoogst, veel beter presteert dan de HD6970, welke in dezelfde prijsklasse zit. Daarom lijkt de GTX570 me ideaal.

- Inplaats van de Antec Nine Hundred Three (weet de naam niet meer precies), heb ik een Antec Three Hundred gekozen. Dit is een sobere kast met een goede airflow, die er heel stijlvol uitziet. De kast is erg goed beoordeeld, en is van een erg goed merk!

- Ik heb voor een 600w voeding ipv 700w voeding gekozen, omdat je met het moederbord dat ik heb gekozen, geen SLI kan kiezen. Daarom heb je niks aan 700w. Ook heb ik voor 600w gekozen omdat de nieuwe videokaarten waarschijnlijk weer minder energie gaan gebruiken, zoals je ook al ziet bij de GTX570 in tegenstelling tot de GTX480.

- Ik heb omdat we een andere socket gebruiken, dus ook een ander moederbord gekozen. Dit is een erg goed moederbord van een A-merk, welke alle nieuwe technologien gebruikt, zoals USB 3.0, en Sata-600.

- Ook heb ik voor dual-channel geheugen gekozen, in plaats van triple channel, omdat deze socket gebruik maakt van dual-channel. Hierdoor is het nu 4gb ipv 6gb geworden. Ik zag trouwens ook nog een 1x4gb geheugenbankje van 33 euro bij azerty staan, als je daar 2 van zou doen, zou je voor 66 euro al 2x4gb kunnen kiezen. Dit lijkt me geen slechte keuze voor 20 euro meer!

Verder heb ik alles gehouden zoals het was. Ik heb nog wel wat bespaartips;

- Misschien kan je op de een of andere manier aan Windows 7 komen, waardoor je de 90 euro kan besparen? Of misschien heeft iemand nog ergens een pakket liggen (Geen OEM!).
- Je zou misschien de computer zelf, of door een vriend, in elkaar laten zetten. Hiermee bespaar je 60 euro, en dit is echt niet moeilijk om te doen. Alles past in elkaar. Het enige wat lastig is, is de voeding, omdat je alle draden in de goede stekker moet stoppen, maar dat past ook allemaal in elkaar! En je kan alles opzoeken via youtube!

Dit is het vernieuwde winkelmandje, met alle aanpassingen, zoals boven aangegeven. Het is in totaal 1042 euro, wat dan toch binnen je nieuwe budget ligt. Als het budget nog verandert, moet je het maar even zeggen! Ik help je graag! :thumb:

Ziet er top uit. het budget kan namelijk nog schuiven, :) maar ik ga er van uit dat het niet schuift naar onder hoor :)

Maar is een i7 processor niet beter? (ligt waarschijnlijk ook niet in het budget)

en What about http://azerty.nl/0-970-263308/xfx-radeon-hd-5870-grafische.html (videokaart)
Look this:" http://www.youtube.com/watch?v=rVZJ6gAmT4I&feature=related (hoe die het doet)

En het Systeem van Jobbes, is die dan niet goed? (die heeft wel i7 Processor), zou je de jouwe en de zijne (systeem) willen vergelijken?

Maarja even afwachten tot morgen

dan weet ik het exacte budget :)

Alvast bedankt jantju dat je me zo wilt helpen :) en dat geld ook voor de anderen btw :)

Laatst bewerkt:
Yup de i7 is beter alleen op het moment maakt het nog niet uit maar in de toekomst zal je er meer aan hebben.

Jantjuh: Prima systeempje :thumb: . De moederborden en processoren van de i5 7** serie en de i7 8** ondersteunen geen crossfire, maar zo te zien ben je dat ook niet van plan :) . Onthoud wel dat in de praktijk een i7 heel veel beter presteerd dan een i5 i.v.m. Hyperthreading. Dus als je wat meer geld weet te krijgen neem dan deze. Veel succes met kopen :thumb: .

Ja klopt. 3 of 4 euro meer ga ik niet van huilen hoor :")

Maar vandaag komt het devenitieve bedrag. ik hoop 1200 euro. maar dat laat ik jullie vandaag nog weten :)

Groetjes Cleoth

EDIT: het word iets langer wachten, Salaris uitgesteld :/ ik hoop vrijdag/zaterdag.

Laatst bewerkt:
Oké allemaal. ik heb het Exacte bedrag: 1200 euro. NIET meer. (MAX 1205 als dat echt nodig is)

ik dacht aan dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B242662%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B256465%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B259155%5D=1&product%5B331203%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B356138%5D=1&product%5B259717%5D=1

is dat wat?

*Videokaart verranderd (alleen die is 10dagen+ , beetje minder kan ik hier iets aan doen of een andere nemen met zelfde prestaties?)
*Behuizing verranderd (past alles erin?, en goeie kast of flut?)

Oke, ik weet de 1200 euro alleen niet optimaal te benutten. Jouw samenstelling ziet er erg goed uit, maar ik denk dat de GTX580 die 100 euro niet waard is. 100 euro meer voor zo'n 20% meer prestatiewinst, vind ik een beetje geldverspilling. Ook is de GTX580 nog niet goed leverbaar, dus daarom zal ik of nog even wachten, totdat hij wel verkrijgbaar is, of gewoon de GTX570 nemen, welke bijna net zo goed is.

Tja, waar zou jij die 100 euro insteken dan?

En 10dagen + vind ik wel jammer inderdaad, maarja . hoezo zou dat zolang duren?

Over de kast kan ik nergens vinden wat de maximum lengte is van de videokaart. Verder kunnen met die kaart de temperaturen flink oplopen dus je moet er sowieso flink wat koelers bij plaatsen anders wordt het een broeikasje. Neem gewoon een iets minder krachtigere kaart zoals de GTX 570 en een fancontroller met een kast met heel wat functies. Ik heb verder 2 schijven geplaatst van 500 GB die in je in RAID0 moet draaien zodat het 1TB wordt met een snelheid van zo'n 300mb/s wat dus net zo snel is als SSD. Alleen dan met meer capaciteit. Daarmee kom ik uit op het volgende systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B242662%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B256465%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B259155%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B365036%5D=1&product%5B252897%5D=1&product%5B278602%5D=1&product%5B232977%5D=2&product%5B260614%5D=1

Die kast is echt wel goed hoor! En een fancontroller is niet nodig ;) daarvoor heb je het bios en speedfan :)

Jahoor, kan op dat moederbord 4 koelers worden aangesloten?

Die GTX 580 is tog wel beter? Maar hoeveel beter,? Als ik op internet/youtube kijk ben ik niet zo tevreden erover

Kan ik niet een iets beter behuizing nemen?

Laatst bewerkt:
Met de 570 kun echt heel erg goed uit de voeten, maar voor 1200 euro kun je moeilijk alles halen en een kwalitatieve kast is gewoon erg belangrijk. Verder kun je je snelheid pas echt goed benutten met een RAID-opstelling of een SSD. De 570 doet het zelfs nog beter dan de GTX 480 en de HD 5870. Verder weet je niet of de mensen op YouTube ook de optimale instellingen gebruiken bij het gamen.

Edit: Leesvoer

Oke dan,

Maar hoe werkt zon raid opstelling ofzo dan?

*Met de GTX 570 kan je Spellen die je Op de PS3 speelt op de zelfde kwaliteit of beter spelen op de pc met de GTX 570?

Laatst bewerkt:
Dat moet je instellen in de BIOS. Maar dat leg ik wel uit als je hem binnenhebt ;) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan