Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paquero

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Hey,
Ik wil graag een nieuwe pc kopen, die ik nu heb is echt bagger.
De computer moet eigenlijk wel MW2, photoshop aankunnen. Ik heb nu op gamepc een computer samengesteld.
Mijn budget ligt rond de 500 euro.
Dit is wat ik nu heb:

Gegevens:
51-in-1 Cardreader
AMD Radeon HD6690D2 1GB
DVD Brander Optical Disc Drive
500 GB SataIII Hardeschijf
4GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
7.1 Geluidskaart
Gigabyte FM1 GA-A55M-DS2
Standaard koeling
Llano A8-3870K Black Edition 3,0GHz
500 Watt Cooler Master voeding
Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen

Zou ik hiermee goed kunnen gamen?
Kan anders iemand voor mij een pc samenstellen van het budget €500,-, niet heel veel meer graag ;)

Ik zou in ieder geval voor de nieuwe llano reeks gaan, dit is de oude (3870k). MW2 is redelijk licht en gaat zeker werken met zo'n PC. Ik weet niet of de populaire sites de nieuwe reeks al hebben., maar anders kan ik eens kijken.

Oké! Bedankt, maar ik kan met deze samenstelling dus goed gamen?
Kost de nieuwe llano reeks veel meer geld? want ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk ;)

Nee, de nieuwe reeks nagenoeg hetzelfde.

Je kunt bij een budget van 500 euro waarschijnlijk beter voor een discreet platform gaan.

een trinity platform komt er ongeveer zo uit te zien:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...428156]=1&product[434360]=1&product[477517]=1

Let op hier zit 8Gb in omdat ik alleen even een 8Gb module kun vinden. Eigenlijke prijs komt rond 420 euro. LET OP deze combinatie is niet derect bestelbaar, maar dient als prijsvoorbeeld!

Ga je zelf bouwen of wil je dat laten doen? dit is zelf bouwen, anders komt er nog 50 euro bij om het in elkaar te laten zetten. Hier zit ook nog geen windows bij, stond niet vermeld in je andere lijstje. Wat moet er dus allemaal in die 500?

Tot slot, deze oplossingen spelen op medium setting tot 1280x1000. Low/medium tot 1650x en low 1980x1000. Goed is dus erg relatief. het ligt aan de game, de grootte van je monitor en je persoonlijke verwachting :)

Het idee was om hem in elkaar te laten zetten ;) of misschien doet mn vader dat wel :P maar de software, windows enzo heb ik allemaal zelf.

Verwachtingen zijn, dat je toch met aardig hoge quality's zonder al te veel lag kunt spelen. Zeg maar zoals je soms hq game video's op youtube ziet.
De monitor is nou nog een oude kleine, maar daar koop ik misschien ook een nieuwe voor en de games, MW2, MW1, BO, fifa :)

Ziet er goed uit, zit ook alles erin? Zeg maar net zoals wat ik al samen had gesteld. Ik zie ook dat er in de AMD A serie A10-5800K al een AMD Radeon HD7660D videokaart bijzit, dus dat betekent dat er dan twee in zitten toch? Dus dan neem ik aan dat de quality's ook veel beter worden daardoor? :P

Laatst bewerkt:
Je eerder voorgestelde PC noem je ook een: 6690D2 een 6690d2 is een "viruele" kaart die bestaat uit de

A8-3870 - 6550D en een 6670.

Overigens is de 7690D2 nog niet aangekondigd als ondersteund met AMD software dus daarom is het ook nog puur een voorbeeld. Ik moet dat zelf nog nalezen. Als je echter de volle 500 te besteden hebt kun je beter kijken naar een goedkopere CPU en duurdere discrete videokaart die geeft nog zo'n 40% meer vermogen dan deze samenstelling

Eigenlijk heb ik niet de volle vijfhonderd te besteden :)
Ik moet misschien ook nog een beeldscherm halen en het liefst zo goedkoop mogelijk, als het ook goed is :P

Maar met wat jij had samengesteld zou ik dus goed kunnen gamen?

Ik heb nu een andere grafische kaart gekozen, ik weet niet of hij beter is, dus kan iemand helpen? :P

Nu: http://azerty.nl/0-2963-403162/asus-eah6670-di-1gd3-.html
Eerst: http://azerty.nl/0-2963-434360/club-3d-radeon-hd-6670-.html

Let wel op: niet alle grafische kaarten werken samen met de A8 / A10 reeks !! als je niet goed oplet ben je dus mogelijk dan duurder uit.

beter is dan zoiets:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...230302]=1&product[529732]=1&product[366093]=1

150% sneller grafisch. ongeveer net zo duur.

Laatst bewerkt door een moderator:
@subplayer maar die staat toch in mijn laatste post? een variant erop met nog wat meer besparing met een 7850.

Dus met het andere samengestelde is het beter dan de vorige, maar toch goedkoper?
Hij is grafisch beter, dat betekent dus dat hij alles beter zonder lag doet, maar met deze samenstelling,
is hij dan alleen met gamen mooier en de computer zelf voor andere dingen, zoals gewoon internet en photoshop slomer?

Nee dat kan dus niet. De ingebouwde videokaart in de a10 kan alleen samenwerken met zeer specifieke andere kaarten, anders ben je dus geld aan het weggooien. Bovendien is de 7750 nog altijd 40% trager dan de 7850.

Er is dus een bovenlimiet van wat een trinity kan. met de voorstellen van mezelf en subplayer ga je makkelijk over die limiet heen.

De CPU die wij voorstellen is wel ietsje trager, maar niet zoveel trager dat je er 40%+ grafisch vermogen voor op wil geven

Dus de voorstellen van jullie, zouden voor mijn budget gewoon zo ong. het beste wat je eruit kan halen zijn? en ik zou inderdaad die 40% grafisch vermogen er niet voor willen opgeven ;)

Ik zag ook nog dat de ene quadcore is en de andere duocore, wat is het verschil eigenlijk? Is bijv. quadcore veel beter voor games ?

Is afhankelijk van het spel, maar de meeste games van het moment draaien nog prima op duocore (zeker de games op jouw lijstje). Je budget zit echt rond het mimimum voor een beginnende game PC. Dat betekend dat je niet alles kan hebben. Maar je kunt de CPU later nog prima upgraden mocht je meer geld hebben.

Ja, mijn budget is niet heel hoog, maar ik moet ook voor iets anders sparen ;)
Als de pc goed genoeg is voor dat soort games, dan ben ik er blij mee :)
en als ik er inderdaad nog meer geld er voor over heb later, dan zal ik de cpu misschien wel upgraden.
Bedankt voor je hulp!

Volledige montage is 50 euro. dit is alleen de CPU en koeler. Of je MW3 op high kan spelen is afhankelijk van je schermgrootte e.d., maar je zult een heel eind komen. Een game-PC van 700+ euro gaat natuurlijk altijd beter werken. Maar als je zo'n twee/drie jaar geleden had gezegd dat je een game als MW3 op een PC van ongeveer 400 euro wilde spelen was je waarschijnlijk hard uitgelachen. Nu kan het. mogelijk over 5 jaar is het weer goedkoper.

Je kunt die 500W gebruiken als je wil, die is echter wel wat minder zuinig. Prijs maakt niet heel veel uit

Ah volledige montage €50,- , dat is dan weer jammer.
Dan ga ik denk ik voor de 15 euro montage en dan vraag ik mn pa wel :)

Het scherm dat ik nu heb is zo ongeveer, vierkant ... Bij de meeste spellen speel ik op 1024 * 768.
Is het trouwens nog nuttig, kan het ook, om de RAM van 4GB naar de corsair vengeance 8GB te veranderen, of maakt dat niet heel veel uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan