Gaming-pc 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat systeem van Timmeh is wel mooi ja. Alternate is vrij duur dus ik ga het systeem is samenstellen bij azerty en kijken of het daar goedkoper kan. Een toetsenbord heb ik nog dus dat is niet nodig, maar miss is een muis wel handig (heb op het moment een mini haha). Wat is btw het voordeel van 2 dvd drives?:shocked: Dan kan je een DVD rippen en branden tegelijk En is het verschil tussen een HD 4870 en een HD 4890 groot? Valt mee.

Laatst bewerkt:
Quote:
Origineel gepost door Thomaat1
Dat systeem van Timmeh is wel mooi ja. Alternate is vrij duur dus ik ga het systeem is samenstellen bij azerty en kijken of het daar goedkoper kan. Een toetsenbord heb ik nog dus dat is niet nodig, maar miss is een muis wel handig (heb op het moment een mini haha). Wat is btw het voordeel van 2 dvd drives? Dan kan je een DVD rippen en branden tegelijk En is het verschil tussen een HD 4870 en een HD 4890 groot? Valt mee.

Hmm dat is wel nice ja :thumb:

Btw ik moest wel even nadenken bij de 2 posts hiervoor (excl. crash), ik dacht al: huh waar gaat dit over :p

Heeft iemand miss nog een antwoord op mijn besturingssysteem vraag?

Laatst bewerkt:
sorry voor mijn eerdere bericht! :P
ik weet niet hoe ik het heb gedaan maar hij was voor een ander topic bedoeld

mijn excuses, ;)

Hansenmol

Of windows 7 een beetje betrouwbaar is?

De mensen die ik erover hoor die vinden het best heel stabiel. Weinig problemen.
Maar het is dus wel een beta-versie. Dus je kan wel eens een probleempje hebben.

even een kleine correctie:
Wat is btw het voordeel van 2 dvd drives? Dan kan je een DVD rippen en branden tegelijk
Ook met maar 1 dvddriver kan je een dvd rippen en branden. Alleen worden de bestanden dan even (automatisch) in een temp-map op je harde schijf geplaatst. Verder werkt het gewoon.
Ik vind het voordeel van 2 drives dat ik een spel-dvd gewoon in mijn drive kan laten zitten. In de praktijk heb ik alleen in allebei de drives 1 spel-dvd zitten... Moet ik er alsnog 1 uithalen als ik wil branden. (ik brand alleen nooit, omdat ik een losse download/brandpc heb)

Of windows 7 een beetje betrouwbaar is?

De mensen die ik erover hoor die vinden het best heel stabiel. Weinig problemen.
Maar het is dus wel een beta-versie. Dus je kan wel eens een probleempje hebben.
Volgens mij sluit hij aankomende maand om de twee uur af, en in augustus kan je hem niet meer gebruiken. Correct me if I'm wrong!

even een kleine correctie:

Ook met maar 1 dvddriver kan je een dvd rippen en branden. Alleen worden de bestanden dan even (automatisch) in een temp-map op je harde schijf geplaatst. Verder werkt het gewoon.
Dat neemt twee keer zoveel tijd in hea ;) Ik bedoelde dat je het dan tegelijk kan doen.
Ik vind het voordeel van 2 drives dat ik een spel-dvd gewoon in mijn drive kan laten zitten. In de praktijk heb ik alleen in allebei de drives 1 spel-dvd zitten... Moet ik er alsnog 1 uithalen als ik wil branden. (ik brand alleen nooit, omdat ik een losse download/brandpc heb)

Ja. Het is een voordeel.
Hoeveel rip jij?

Ik namelijk eens in de 3 jaar... (geloof ik)

Volgens mij sluit hij aankomende maand om de twee uur af, en in augustus kan je hem niet meer gebruiken. Correct me if I'm wrong!
Ik dacht dat je het inderdaad alleen in mei en juni kon downloaden.
Daarna kan jee Vista kopen met een gratis upgrade naar windows 7 (hoef je alleen de verzendkosten van de dvd te betalen).

Je kan het in elk geval tot maart 2010 gebruiken. Maximaal.

Ja. Het is een voordeel.
Hoeveel rip jij?

Ik namelijk eens in de 3 jaar... (geloof ik)

[...]

Uh, op dit moment weinig. Pc is gewoon te slecht voor woorden (om een kleine indicatie te geven, er zit een Nvidia FX 5200 in :eek:) En ach, 2 drives vind ik sowieso wel handig + €46 is niet echt een rib uit mn lijf ;)

Over het besturingssysteem zal ik nog even nadenken. Windows 7 heeft als voordeel dat het tot 2010 gratis is en je er dus al aan kan wennen. Een klein nadeeltje is dat het nog niet in nederlands beschikbaar is (eens in de tijd een probleempje zal niet zo erg zijn)

Vista heeft als voordeel dat je het gewoon kan gebruiken en kan upgraden tot windows 7 in 2010. En het is in nederlands beschikbaar. Het nadeel is wel dat het je rond de 80-100 euro kost. Misschien een leuk eindexamen-cadeau :-)

Update (kijkend naar laatste posts :P): Ik zal nog even kijken of dat afsluiten waar is. Als dat klopt zal ik vista bestellen. Als deze pas in maar 2010 om de 2 uur afsluit is het niet zo erg

Over dvd drive
Ik denk dat ik dan maar een 2e dvd driver erin doe, het kan nooit kwaad en de prijs is ook geen obstakel.

Dit staat o.a. in het mailtje van Microsoft:
"IMPORTANT REMINDER ABOUT BETA EXPIRATION DATE

Thanks again for your help in testing the Windows 7 Beta.

We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data. (Learn more about installing Windows.)

[...]

There’s another expiration date you need to keep in mind: Windows 7 RC will expire on June 1, 2010, and you’ll need to either upgrade to the final release of Windows 7 or a prior version of Windows before then. (We‘ll send you another reminder as this date approaches.)

Ik heb ook even gekeken. In jouw post gaat het over de Beta versie die in januari al was uitgekomen. Maar sinds mei of rond die tijd is de Release Canditate te downloaden en die loopt geloof ik af in maart 2010:shocked:

Verbeter me als ik het fout heb :)

Even ter ondersteuning. Windows 7 RC is er ook in het nederlands. Ik heb windows 7 RC al een poosje draaien en ik kreeg vorige week een update met alle talen incl. nederlands. Je kunt hem dus heel eenvoudig omzetten naar nederlands. Verder ga ik niet meer terug naar vista, windows 7 bevalt mij veeeeeeeel beter.

En dat op een alweer verouderde machine. (zie systeem)
Zelfs mijn oude win98 spelletjes draaien weer zonder problemen en dat was bij vista wel anders.

Laatst bewerkt:
het wordt tijd dat ik eens een partitie ga leegmaken zodat ik het ook eens kan installeren.
Ik zit het wel de hele tijd te promoten :cool:

Dat is wel zeer nice dat het nu ook in het nederlands beschikbaar is :) Daardoor gaat m'n keuze steeds meer naar windows 7 haha. Ik had gehoord dat er ook iets van een XP-.... was zodat je oude programma's/drivers kan installeren, toch? Lijkt me wel handig

Ja klopt, maar die heb ik nog niet nodig gehad.:thumb:

Hoi !

Je krijgt er gratis een virtuele XP SP3 bij, maar die heb je normaliter niet echt nodig.

Om uit te proberen heb ik er een oudere Logitech webcam in geinstalleerd, en het werkt uitstekend (niet al te snel want standaard is er 256 Mb geheugen voor beschikbaar).

Greetz,

Harry.

Hoi hoi
Dat is in ieder geval mooi om te weten.
Ik denk dat ik toch maar voor vista ga, ben ik gelijk klaar en kan ik volgend jaar gratis updaten naar windows 7 :)

Nog even 1 vraagje haha. Als ik de pc ga bestellen, is 4Launch dan goed of is Azerty of een andere wellicht beter?

groetjes :p

Hoi hoi
Ik denk dat ik toch maar voor vista ga, ben ik gelijk klaar en kan ik volgend jaar gratis updaten naar windows 7 :)

Nog even 1 vraagje haha. Als ik de pc ga bestellen, is 4Launch dan goed of is Azerty of een andere wellicht beter?

Alternate vind ik het meest relaxt, ookal vinden sommige die wat duurder. Als ik jou was, zou ik Vista niet gaan gebruiken. Maarja, dat moet je zelf weten :D

Hoi hoi

Je moet dan echt wachten tot tot juli. Pas dan zou die gratis upgrade mogelijkheid er komen.
4launch, azerty, salland zijn alle 3 ongeveer even goed.
Qua snelheid van oplossen van problemen is salland niet de snelste.
Wat dat betreft doet azerty het meestal wel goed. Over 4launch hoor je ook goede dingen.

http://tweakers.net/shopreview/4974/4launch.html
http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty-hardware.html
http://tweakers.net/shopreview/1370/salland-automatisering-b-punt-v.html
http://tweakers.net/shopreview/6354/cool-prices-punt-nl.html

Bij 4launch is de assemblage vrij goedkoop.
Vaak zijn ze met de onderdelen in totaal enkele euro's duurder dan Azerty, maar dat maken ze dan dik goed met de assemblagekosten.
Het is altijd goed om ze met elkaar te vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan