Gaming PC MAX 1200 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bossie008

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
85
Budget: 1200 euro
Doel
: Gamen (Battlefield 3, Skyrim, Counter-Strike)/ Internetten
Omgeving: Niet erg als ie een beetje lawaaierig is, maar liefst niet te luid. Heb wel graag dat hij er een beetje 'nice' uit ziet.
Assemblage: Het zou leuk meegenomen zijn moest het door de winkel gebouwd worden maar ik kan het zelf ook wel doen met hulp van een paar kennissen.

Besturingssysteem
: Ik zou graag Windows 7 hebben.
Opties / randapparatuur: Graag een monitor (geen speciale vereisten) en een keyboard (gaming) erbij. Een SSD mag erbij als het je zou lukken (wat ik wel betwijfel want dat is zeer duur denk ik) om het binnen het budget te passen.


Ik zou het vooral voor gamen gebruiken met Battlefield 3 als belangrijkste game. Binnen een jaar of 3 zou ik hem misschien ook upgraden met een 2e graphic card en een SSD. Maar toch wil ik nu al goed kunnen gamen. Qua merken heb ik niet echt voorkeuren. Ik ken niet echt veel van de hardware van een pc maar ik ben altijd open om te leren!

Alvast bij voorbaat dank :p
 
Ik heb wat voor je samengesteld bij tweakers, dus dat is wel zonder assemblage en je moet de onderdelen zelf bij verschillende winkels bestellen, maar het is veel leuker om het zelf te doen en ook een stuk goedkoper.
Hier is de link
 
Dat ziet er zeer mooi uit! Is het ook mogelijk om die allemaal bij azerty of zo te bestellen?
 
En wanneer het scherm en het toetsenbord ervan tussen gelaten worden? Kan ik dan bijvoorbeeld de HD 7950 krijgen?
 
@stratoer, het gaat uiteindelijk toch duurder worden met de verzendingskosten aangezien je alles apart zal bestellen. De Z68 chipset hoort niet bij de Ivy Bridge processor-lijn. De Z77, H77 en de H61 chipset gaan samen met de Ivy Bridge processor-lijn. :p

@bossie008, als je zijn opstelling neemt kan je zeker een hd 7950 nemen, maar persoonlijk zou ik voor de gtx 670 gaan. Kost beetje meer maar is ook veel en veel beter.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...475957]=1&product[425856]=1&product[455750]=1

Heb een kleine SSD genomen waar je je windows en meest gebruikte programma's op kunt zetten. Ik dacht dat er geen scherm meer bij moet (zie je reactie hierboven). Hoop dat je het wat vindt. Heb het ook een voeding gegeven die krachtig genoeg is om later een 2e gtx 670 bij te zetten. Heb express is Mini-Atx moederbord genomen. Bijna dezelfde features maar goedkoper, dus investeren in andere componenten.
 
waaauw, jullie doen dat allemaal veel beter dan ik! :D, ik vind die laatste een zeer goede suggestie!
 
@ozanishier oeps je hebt gelijk, per ongeluk de verkeerde aangeklikt :eek:
 
Sorry, maar kan je ook één samenstellen met een maximum van 1250 maar met alles erbij? Dus Windows 7, Gaming toetsenbord (azerty) en monitor (grootte maakt niet echt uit, neem iets waarvan je zeker weet dat het van degelijke kwaliteit is)
 
Als ik jouw was zou ik de ssd niet weglaten, want hierdoor start je computer veel sneller op, is de response-time van veel programma's beter, en laten je games en save files veel sneller.
 
Is er een groot verschil met de i5 3570k en de i5 3470? Mijnt toetsenborden gaan altijd snel kapot, en mijn ouders betalen mijn toetsenbord :D
 
En voor de garantie, stel nu dat mijn harde schijf plots niet meer werkt telt dan die garantie op het product? Zelfs al heb ik het zelf ineengezet?
 
Het verschil tussen de 3470 en 3570k is dat de 3570k overklokbaar is en een hogere kloksnelheid heeft. Als je ouders je toetsenbord gaan kopen kan je investeren in een processor ofzo. Je hebt voor alle hardware garantie, zolang jij het niet hebt gebroken,.
 
Is er een mogelijkheid dat mijn processor te zwak is voor mijn gpu? Want ik kan hem niet overclocken. Ik heb ook net ontdekt dat ik nog een windows 7 copy thuis heb liggen, dat bespaart mij dus veel geld, kan ik dat in die processor steken? Jullie hebben mij ook de hd7970 aangeraden, zou ik die niet verwisselen met een gtx 670?
 
Laatst bewerkt:
Je processor is zeker niet de bottleneck van jouw systeem, dus je gpu zal zeker niet tegen worden gehouden door je cpu.

Wat betreft de keuze voor je gpu, is er eigenlijk niet zo veel verschil tussen de hd7970 en de gtx 670. Als je erover denkt om later een 2de videokaart te nemen, kan je beter voor de hd7970 gaan, maar als je bijvoorbeeld van plan bent om met 3d gamen aan de gang te gaan, kan je beter voor de gtx 670 gaan. Het hangt dus allemaal af van persoonlijke voorkeur en waar je je systeem voor gaat gebruiken.

Je kan inderdaad beter dat extra geld in je cpu steken, en dan vooral zorgen voor een overclockbare, dus een k-serie processor zoals de 3570k.
 
Bij je cpu zit standaard een koeler, maar aangezien je een overclockbare kiest raad ik inderdaad aan om een andere koeler te nemen. Zelf heb ik de Corsair h100 maar dat is nogal extreem, aangezien ik met een 5Ghz overclock nog niet eens bij kritieke temperaturen in de buurt kom. Een mooie air cooler voor een normale overclock is deze . Als je voor watercooling wil gaan (duurder), raad ik je deze aan. De h60 koelt beter, dus daar kan je een hogere overclock mee halen.
Om je hd7970 te overclocken heb je geen andere koeler nodig, dit zou ten eerste heel lastig zijn om er op te zetten, en de koeler die Sapphire monteerd is goed genoeg voor een goede overclock.
 
Blijkbaar heb ik iets over het hoofd gezien, ben met wat meer topics bezig), want een moederbord met H77 chipset is niet overclockbaar doordat je de multiplier dus niet kan aanpassen. Een moederbord waarop dat wél kan is deze (maar een tientje duurder) De multiplier is de manier waarop je de cpu overclocked.
Je hebt de Base Clock, die is standaard 100 Mhz, en je hebt de multiplier, die is op de 3570k standaard 34
De overclock bereken je door de base clock te vermenigvuldigen met de multiplier.
Bij vorige generaties cpu's veranderde je meestal de base clock, maar bij Sandy Bridge en Ivy Bridge verander je vooral de multiplier.
Dus wil je bijvoorbeeld een 4Ghz overclock, dan verander je de multiplier naar 40, en laat je de base clock voorlopig staan.

Hij vindt ook dat je niet moet bezuinigen op de case, omdat duurdere cases meestal meer ruimte hebben, en meer ruimte voor fans en je kan je kabels beter wegwerken.
Dit hangt natuurlijk ook af van wat je zelf met je pc wilt doen.
Als het echt alleen voor onder je bureau is en je de componenten niet aan iedereen wil laten zien, dan is het wegwerken van kabels niet zo belangrijk, en ook de binnenkant van de case niet.
Het enige nadeel van goedkope cases is dat er dus minder ruimte voor je fans en componenten is, en als je je kabels niet goed kan wegwerken, betekent dat allemaal dat je een slechtere airflow hebt, waardoor de lucht in de case warm kan worden, en dus de koeling van de componenten minder effect heeft.

Ook wordt er gezegd dat de power supply van cooler master een slechte reputatie heeft. Zelf heb ik geen ervaring met Cooler Master psu's, maar corsair staat wel bekend om zijn goede psu's, dus die psu die wordt aangeraden is wel een goede keuze.
Zelf heb ik een ongelofelijk goedkope PSU maar heb er nog geen problemen mee gehad.

Je moet zelf kijken welke componenten je belangrijk vindt om niet op te besparen, dus daarom geef ik je deze info om zelf een beslissing te kunnen maken.

Je kan gerust besparen op je videokaart, want de 7950 kan ook gerust alle games aan op max settings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan