Gaming PC MAX 1200 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat wist ik eigenlijk allebei al, maar het was gewoon kwestie van wat geld te besparen aangezien ik dacht dat de gtx 660 ti bijna even goed was als de hd 7970, maar toch bedankt

Dus ik heb een recent probleem: als ik alles optel kom ik over mijn budget.

Dus was mijn vraag of ik nu de HD 7950 zou aankopen ipv de HD 7970. En dan binnen een jaar of 2/3 een 2e 7950 te kopen en die dan in CF te leggen.

Ik heb ook de HDD en SSD weggedaan en vervangen door een SSD van 256 GB aangezien ik hier toch nog een externe HDD heb staan.

Edit: Welke psu zou ik daar voor nodig hebben?

Laatst bewerkt:
750 watt is genoeg voor 7950 crossfire.
De 7950 is genoeg voor alle games op ultra op het moment, dus die kan je makkelijk nemen ipv de 7970.
Ook heb je genoeg aan 120GB om je os en je games op te installeren.

@stratoer

Is deze goed genoeg daarvoor? Is wel maar 700 Watt.

Die SSD is dan de enige schijf. Downloads en al zet ik op externe.

Nou, hij levert wel genoeg watt, maar er zitten maar 2 pci-e 6 pin connectoren op, en een 7950 heeft er al 2 nodig.
Als je er dus een tweede bij wil zetten moet je molex naar pci-e connectoren kopen.

Ikzelf heb deze psu, en die heeft wel 4 pci-e connectoren. Ik ben er zelf heel tevreden over, en ook wel leuk is dat de fan rode led's heeft :p

als het goed is heb je aan 650-700 watt genoeg

mijn systeem zeiden ze recommend 650 watt en hij gebruikt bij bf3 op ultra maar 370 watt en nooit is hij nu nog hoger gekomen

grtz kenny

Dus ik heb wat bijeengeraapt, ook met wat hulp van anderen en dit zijn mijn 2 keuzes, het enigste verschil is de voeding en de grafische kaart. De ene voeding is goedkoper maar wel minder goed naar ik begrijp. Ik hoop in de toekomst een 2e HD 7970 aan te kopen.
Voor de rest is het gissen tussen de Gigabyte hd 7970 oc en Sapphire HD 7970 oc. De gigabyte is 30 euro goedkoper maar naar ik op het internet begrepen heb een veel mindere overclock heeft. Is die 30 euro het waard om de Sapphire te kopen?

http://tweakers.net/gallery/470969#tab:wenslijst

Je kan de kaart zelf ook nog wel overclocken, en waarschijnlijk zul je alsnog niet al te hoge temperaturen halen, want die gigabyte 7950 heeft een beestachtige koeler erop zitten.

@stratoer het gaat wel om een 7970 :p, maar goed. Werkt overclocken niet met een programma? Ik heb gezien dat de gigabyte het normale overclock programma van amd gebruikt, maar de Sapphire gebruikt een eigen programma waarbij een veel hogere overclock mogelijk is. Als er iemand mij een site zou kunnen geven die benchmarks kan tonen, wil die die link eens geven aub? Is het mogelijk om met een ander programma dezelfde overclock te halen met een gigabyte als een Sapphire?

Om een amd gpu te overclocken kan je zowiezo het Catalyst Control Center gebruiken. Dit wordt standaard geïnstalleerd als je de drivers voor je videokaart installeert.
Ook zijn er nog andere programma's zoals Afterburner van MSI en Trixxt van Sapphire zelf. Je kan beide programma's voor praktisch elke videokaart gebruiken, maar meestal werkt het programma van bijvoorbeeld Sapphire het best op kaarten van Sapphire, omdat zij de kaart daar zelf op af hebben kunnen stemmen.
Ikzelf kreeg een hogere stabiele overclock met Trixxt dan met amd's standaard programma (gpu=Sapphire 6950).

In principe kan je dus voor een gemiddelde overclock bijna elk programma gebruiken.

Verder is er bijna geen verschil tussen de Gigabyte en de Sapphire, behalve dan 300 Mhz verschil bij de snelheid van het geheugen.
Je zal hier verder geen zichtbaar verschil zien tussen de 2 kaarten, aangezien de snelheid van de gpu zelf belangrijker is.
Waarschijnlijk is het ook wel mogelijk om de Gigabyte even ver te overclocken, maar echt veel verschil zal het niet maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan