Garantie moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieral

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
162
Beste allen,
Voor mensen die bij Azerty onderdelen bestellen
voor een PC systeem moeten weten dat je garantie
verliest als je systeem zelf in elkaar gaan zetten. Zo
heb ik ook op mijn moederbord garantie verloren
t.v.v. € 200,- die ook bij Azerty besteld en gekocht heb.
Met vriendelijke groet,
 
Niet accepteren, je hebt 2 jaar garantie op het product, of je nu zelf in elkaar zet of niet of je moet hebben overclockt, dan hoeven ze de garantie niet te verlenen.
 
Lijkt mij raar. Je besteld een moederbord apart, dus dat daar moet je wat mee doen en dat is een systeem in elkaar zetten. En dan heb je gewoon garantie op je moederbord.
Misschien heb je het verkeerd begrepen of zo? Want echt, het lijkt mij gewoon heel raar.

Dat is hetzelfde als mijn dvd/cdrom kapot gaat en ik bestel ergens een nieuwe. Ik zet hem in mijn systeem en 8 maanden later gaat hij kapot. Dan zou ik geen garantie hebben omdat ik hem zelf in mijn systeem geplaatst heb. Nee, je kan mij veel wijsmaken, maar dat toch niet.

Mocht het werkelijk zo zijn, niet accepteren, maar gewoon garantie opeisen. Als je de bon hebt dan sta je heel sterk.
 
Hoi femke en Lange Pier,
Zo heb ik dat ervaren.Ik heb systeem zelf in elkaar gezet. Alles werkte prima,
processor, HD, geheugen, voeding, Windows geïnstalleerd
zonder problemen. Ik had alleen probleem met LAN poort
die deed niet. Toen ik moederbord terug naar Azerty gestuurd heb, hebben
ze verzonnen dat processor pinnen gebogen zijn en wilde ze geen
garantie verlenen of moederbord repareren. Toen ik moederbord
terug gekregen heb deed ik hem weer in elkaar alles deed normaal en goed
behalve kapotte LAN poort.
Advies is meer dan welkom: Wat moet ik doen om mijn garantie toch te krijgen?
Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen maak foto's van hoe je hem verstuurd (met intacte pinnetjes), maak ook foto's van een werkend systeem.
En stuur vervolgens het bord + foto's naar hun toe.

Dan kunnen ze ook niet de pinnetjes alsnog verbuigen en zou je gewoon garantie moeten krijgen.

Je kan ze natuurlijk ook confronteren met het feit dat ze mensen proberen op te lichten.
Dit zal ongetwijfeld vaker voorkomen en dat kan natuurlijk niet.

Misschien is daarom een claim leggen bij programma's als "Kassa" of zelfs bij de politie niet verkeerd. (het is tenslotte oplichting)


Heb je hier allemaal geen zin in?
Koop dan inderdaad een LAN kaartje voor 15 euro en heb plezier met je pc, echter onthoud wel dat de LAN poort misschien maar 1 van de vele problemen is.


PS: heb je wel de chipset drivers geinstalleerd? (het kan dat windows standaard geen LAN driver heeft voor jouw bord)
 
Die ps van mastermindzh kan wel eens de oplossing zijn. Probeer dat eens uit, want eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat die LAN niet zou werken als enige.
 
Ik snap uberhaubt niet als je een mobo terugstuurt vanwege een niet functioneren van een lanpoort, ze gaan zeuren over iets anders.
Of het nu een zelfbouw is of een door azerty in elkaar gezet systeem doet niets af aan de garantie
 
Beste allen,
Met die mensen kan je niet praten. Ze blijven met eigen (verzonnen verhaal).
Geen sprake van garantie, reparatie of geld terug geven. Daarom heb ik klachten
ingediend bij ombudsman en klachtenkompas van consumentenbond. Ik hope’et
dat op deze manier mijn probleem opgelost wordt.
Dank voor reacties en vriendelijke groet,
 
Vind het maar een raar verhaal. Een website als Azerty die bekend zijn om hun goede service zal niet om een moederbord van 200 euro zo moeilijk doen....
Welk moederbord heb je gekocht?
 
Waar heb je het over, denk je dat ik zo een verhaal verzonnen heb.
Dit is toch geen kinderspel, man, man, man?
 
Je moet niet vergeten dat er zeker mensen zijn die proberen garantie te verkrijgen op produkten die ze zelf hebben vernaggeld en daar ben je nu het slachtoffer van.
Aan de andere kant kun je dat als leverancier ook voor lief nemen en het produkt gewoon vergoeden, dan maar die paar keer de mist in gaan, nu heb je een slechtere reclame, en dat kost op den duur vaak meer.
 
Ik zeg alleen dat ik je verhaal heel onduidelijk vind. Heb je via de mail contact gehad met Azerty?
Zo ja post eens wat screens. Ben wel benieuwd naar hun kant van het verhaal.
 
Die ps van mastermindzh kan wel eens de oplossing zijn. Probeer dat eens uit, want eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat die LAN niet zou werken als enige.

Ik lees nergens dat je dit wel gedaan hebt.

Niemand zegt dat het kinderspel is, hoewel ik die term raar gekozen vind, man, man, man.

Ook ik vind het een vreemd verhaal, Heb meerder keren daar wat gekocht en ik zelf vind het een prima winkel. Ik ga dan ook met Joeylooi mee, dat ik het een onduidelijk verhaal vind.

En ook niemand zegt dat je het verhaal verzonnen hebt, het is alleen onduidelijk. Die winkel staat goed bekend, waarom zouden ze zoiets doen dan?
 
Laatst bewerkt:
Titel aangepast, want het is niet een waarschuwing.

Ik heb ook bij Azerty een moederbord onder RMA verstuurd. Deze is ook zelf in een systeem gezet en niet door Azerty. Heb je al geprobeerd contact met de moederbord fabrikant op te nemen?
 
vind het maar een raar verhaal.
Garanties en Aftersales bij azerty zijn in mijn ogen goed
zelfs producten die ik zelf door eigen schuld heb gemold waar eigenlijk geen garantie meer voor was hebben ze alsnog een nieuw product naar me gestuurd...

en krijg ook het gevoel dat TS in dit geval nog niet alles heeft geprobeerd om het probleem te fixen, zie post van mastermind.... dit al geprobeerd?
 
Omdat veel mensen dit een vremde verhaal vinden hier zijn alle e-mails dat ik verzonden en terug gekrijgen heb.



On 11/02/12, Service - Azerty <service@azerty.nl> wrote:
Beste *KNIP*,
Wanneer er gebruikers schade geconstateerd word, vervalt de garantie.
In dit geval is de socket beschadigt waardoor wij uw service aanvraag niet in behandeling kunnen nemen.
Wanneer er geen socket beschadiging was geweest hadden wij het moederbord kunnen testen.
Wanneer wij het moederbord opzouden sturen naar de fabrikant zou deze hem ook afkeuren wegens deze gebruikers schade.
Met vriendelijke groet,
*KNIP*
Service afdeling
Azerty
Tel: Geen
Fax: *KNIP*9
Zie de onderstaande link voor meer informatie betreft service
http://azerty.nl/algemeen/content/88/garantie-defecten.html
Plaats een review en krijg Azzy gratis
http://azerty.nl/klantenservice/723/plaats-een-review-en-krijg-azzy-gratis.html

Van: *KNIP* [mailto:*KNIP*]
Verzonden: vrijdag 2 november 2012 13:34
Aan: Service - Azerty
Onderwerp: RE: service nummer 55837
Beste heren van Azerty,
Ik heb hellemaal geen problemen met ander onderdelen van moederbord en installatie van processor alles was perfekt.
Alees was goed, installatie van Windows , processor en geheugen, enige problem was LAN poort en verbinding met internet.
Ik vraag ook niet om naar andere delen van moederbord te kijken alleen LAN poort. Als ik zo een moederbord in een
gewone winkel gekocht heb, kon ik hem terug brengen en omruilen voor een normaal werkend moederbord. Jullie kunnen kontroleren
dat alles goed werkt behalve dat LAN poort. Ik denk dat ik recht heb om deze moederbord omruilen voor een normaal werkend
moederbord. Ik hoop het van hart jullie genoeg geinformeerd te hebben.
Met vr. groet
*KNIP*
On 11/02/12, Service - Azerty <service@azerty.nl> wrote:
Beste *KNIP*,
Wij hebben uw moederbord ontvangen echter kunnen wij deze niet in behandeling nemen.
De reden dat wij uw moederbord niet retour kunnen nemen zullen wij hieronder kort toelichten:
U heeft er voor gekozen om het systeem zelf te bouwen, dit kan uiteraard. Wij versturen normaal altijd een mail naar de klanten waarin wij assemblage aanbieden en onze klanten wijzen op de risico’s van zelf monteren. We geven met klem aan dat met name het monteren van de processor op het moederbord risico's met zich meebrengt m.b.t. kromme pinnetjes en het verlies van garantie. Wanneer wij namelijk een moederbord met een of meerdere kromme pinnetjes retour sturen naar de fabrikant zullen zij het moederbord direct retour sturen omdat zij dit zien als gebruikersschade en reparatie dan helaas niet meer mogelijk is.
Graag horen wij naar welk adres wij uw moederbord retour kunnen sturen.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
*KNIP*
Service afdeling
Azerty
Tel: Geen
Fax: *KNIP*
Zie de onderstaande link voor meer informatie betreft service
http://azerty.nl/algemeen/content/88/garantie-defecten.html
Plaats een review en krijg Azzy gratis
http://azerty.nl/klantenservice/723/plaats-een-review-en-krijg-azzy-gratis.html
Van: *KNIP* [mailto:*KNIP*]
Verzonden: vrijdag 2 november 2012 8:32
Aan: Service - Azerty
Onderwerp: Re: service nummer 55837
Hallo beste meneeer *KNIP*,
De probleem is dat bij deze moederbord heb alles geprobeerd om connectie via LAN poort en kabel te krijgen maar dat lukte me niet.
Ik heb alle software van hem goed geinstalleerd, BIOS gereset, nieuw UTP kabel gekocht maar internete via de kabel lukte me niet.
Met vriendelijke groet *KNIP*,

On 11/01/12, Service - Azerty <service@azerty.nl> wrote:
Beste *KNIP*,

Wij hebben uw moederbord ontvangen, graag vernemen wij wat de reden (klacht) van retourneren is.
Zonder klacht kunnen wij het moederbord namelijk niet testen op een defect.
Met vriendelijke groet,
*KNIP*
Service afdeling
Azerty
Tel: Geen
Fax: *KNIP*
Zie de onderstaande link voor meer informatie betreft service
http://azerty.nl/algemeen/content/88/garantie-defecten.html
Bestellen voor 22.00 uur, morgen in huis! Nieuw bij Azerty
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien handig als je gewoon eens belt en dan vriendelijk vraagt of men niet langs elkaar heen werkt. Dit omdat de laatste mail anders is dan de eerste, aangezien men in die laatste mail vraagt wat er mis is met het moederbord.

Als blijkt dat er werkelijk pinnetjes zijn om gebogen en dat zij dat hebben geconstateerd, tja.....>Men heeft dus gebruikersschade geconstateerd. Kan met de post zijn gebeurd, hoewel mij dat lijkt uitgesloten als je het goed hebt opgestuurd. Maar dan nog...........

Ik snap hun reden wel, als je iets in elkaar steekt en je hebt er mss niet zo veel verstand van of er is iets mis gegaan, ondanks dat je het opstuurt vanwege iets anders, dan kunnen zij natuurlijk ook niet anders dan dit.
Maar het is niet zo dat ze zeggen dat je het garantie verliest als je iets in elkaar zet. Dat staat er niet!!

Maar goed, ik kan het moederbord niet zien, dus ik kan her niet over oordelen; zij bij Azerty wel en ik ga er dan ook vanuit dat zij het goed gezien hebben.

Maar nogmaals, bel ze eens vriendelijk op, vraag en leg het eens uit en vraag waarom die laatste mail wel keurig is wat betreft het omschrijven van het probleem wat jij ervaart.
 
Dit deel zeegt alles over hoe dit probleem wordt behandeld.

Wij hebben uw moederbord ontvangen echter kunnen wij deze niet in behandeling nemen.
De reden dat wij uw moederbord niet retour kunnen nemen zullen wij hieronder kort toelichten:
U heeft er voor gekozen om het systeem zelf te bouwen, dit kan uiteraard. Wij versturen normaal altijd een mail naar de klanten waarin
wij assemblage aanbieden en onze klanten wijzen op de risico’s van zelf monteren. We geven met klem aan dat met name het monteren
van de processor op het moederbord risico's met zich meebrengt m.b.t. kromme pinnetjes en het verlies van garantie. Wanneer wij namelijk
een moederbord met een of meerdere kromme pinnetjes retour sturen naar de fabrikant zullen zij het moederbord direct retour sturen omdat
zij dit zien als gebruikersschade en reparatie dan helaas niet meer mogelijk is
.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan