Garantie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag zelfs!:thumb:

Nou dan heb ik een hele boel te vertellen nu het simpelste is om het mailtje te laten zien wat ik naar ze stuurde, onderaan staat het mailtje wat ik van hen kreeg en bovenaan wat ik stuurde zoals een normaal mailtje dus. Ik heb de dingen opgezocht en een vriend heeft hem getyped want als je zo naar mijn spelling enzo kijkt kan ik dat nooit. :p

In het Burgerlijk Wetboek, boek 7 artikel 21, staat duidelijk dat ik meer rechten heb.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk Wetboek Boek 7/21.html

In het bovenstaande artikel staat duidelijk dat jullie hem moeten vervangen of repareren en dit moet gebeuren zonder overlast voor de koper. Dus ik kies dan voor vervanging/reparatie (dus in dit geval nummer 1). En nu rust jullie de taak om er voor te zorgen dat ik hier zo min mogelijk hinder van ondervindt, want 1 tot 2 maanden zonder videokaart zitten is buiten alle proporties.

In geval van reparatie lijkt mij het niet onredelijk om een videokaart in bruikleen te krijgen, die vergelijkbaar is met degene die ik nu heb. Want een dure pc, die ik gebruik voor gamen, 2 maanden stof te laten happen slaat nergens op, in verband met de afschrijving van het ding. De verzendkosten zijn uiteraard voor u.

--------------------------------------------------------------------------------
From: rma@azerty.nl
To: kevinjvandijk@msn.com
Date: Wed, 14 Apr 2010 11:51:48 +0200
Subject: RMA 31449

Beste KJ van Dijk,

We hebben uw product getest en defect bevonden. Maar het product is niet meer leverbaar we kunnen u het volgende aanbieden.

1) Opsturen naar de leverancier ter reparatie/vervanging, dit kan 4 tot 8 week duren.

2) U een credit aan bieden van 100 euro en het geld op uw rekening storten

1) U een credit aanbieden van 100 euro en u een alternatief product kiest. Hoor ik graag het product ID

en naam van het product dan zullen wij kijken of u moet bij betalen of geld terug krijgt.

Indien u kiest voor op 2 hoor ik graag op welk rekeningnummer we het geld terug kunnen storten.

Graag horen wij wat u kiest

Met vriendelijke groet,

Niels van Wenum
Rma afdeling
Azerty

Ben benieuwd hoe azerty dit af gaat handelen.
Het is een groot/bekent bedrijf, wat eigenlijk niet hoeft te miepen voor 30,-

Dat ze je gewoon een 5770 aanbieden, dan is de zaak goed en mooi afgehandelt.
En 130,- is zelfs de verkoop prijs. Waarschijnlijk hebben ze de kaart een stuk goedkoper.
Dan is het alleen een principe om een kaart voor inkoopprijs weg te doen.

Ik heb het opgegeven nu, als er overlast is moeten ze me compenseren dus bijvoorbeeld door een videokaart als vervanging te geven. Echter gaan zij niet accoord dat dit overlast is. Ze zeggen het niet in deze woorden maar het komt erop neer dat ik moet bewijzen dat het overlast is voordat zij mij iets bruikleen geven.

De enigste manier waarmee ik dit kan doen is via een geschillencomissie of via een rechter.. En ik ben niet berijd om er zo veel tijd in te gaan steken dus ik zal die 100 euro gewoon moeten acceptere en 30 euro bij moeten leggen. Ik denk zelf dat de geschillencomissie of de rechter mij wel gelijk zou geven maar het is mijn PC waar alles voor school enzo op staat en daar kan ik niet te lang mee zonder...

Stel nou eens gewoon per mail voor dat je een HD5770 wilt en dat het daarmee opgelost is, zonder als die poespas er om heen

Stel nou eens gewoon per mail voor dat je een HD5770 wilt en dat het daarmee opgelost is, zonder als die poespas er om heen

Dat heb ik al een tijdje geleden gedaan doen ze niet.

Beste Kevin,

Wij zijn niet verplicht u een nieuwe videokaart te geven.

Wanneer het product defect is en deze niet meer geleverd kan worden mogen wij een reparatie aanbieden of een credit van de dagwaarde.

Met vriendelijke groet,

Niels van Wenum

Azerty

En een ander bericht wordt gewoon compleet genegeerd dus de 5770 is geen optie.

Laatst bewerkt:
ik denk als dat jij een mail terug stuurt dat je je rechtsbijstand/advocaat in gaat schakelen dat ze jou toch die 5770 gewoon moeten kunnen geven zonder verdere poespas er om heen ze staan als een goeie zaak bekend en dit zou hun goede naam echter wel aan tasten.
garantie is garantie of je spullen nou na 1 dag kapot gaan of 1 dag voordat de garantie termijn afgelopen is.als consument mag je verwachten dat ze hun verplichtingen na komen als het product niet meer gemaakt/geleverd kan worden mag je verwachten dat ze met een minimaal gelijk product als vervanging komen.hou ons op de hoogte:)

ik denk als dat jij een mail terug stuurt dat je je rechtsbijstand/advocaat in gaat schakelen dat ze jou toch die 5770 gewoon moeten kunnen geven zonder verdere poespas er om heen ze staan als een goeie zaak bekend en dit zou hun goede naam echter wel aan tasten.
garantie is garantie of je spullen nou na 1 dag kapot gaan of 1 dag voordat de garantie termijn afgelopen is.als consument mag je verwachten dat ze hun verplichtingen na komen als het product niet meer gemaakt/geleverd kan worden mag je verwachten dat ze met een minimaal gelijk product als vervanging komen.hou ons op de hoogte:)

Dat werd mij ookal geadviceerd bij de consuwijzer alleen heb ik er zelf geen verstand van en ik mis mijn computer nu al een week en school loopt gewoon door. Ook heb ik die 100 euro al geaccepteerd, volgende Keer als zoiets gebeurd ga ik het zeker doen maar nu is het al te laat en ik heb binnenkort echt een computer nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan