gdiplus.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Als ik rechtsklik op het bureaublad en vervolgens Eigenschappen selecteer, verschijnt de volgende mededeling:

rundll32.exe - Kan onderdeel niet vinden

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat gdiplus.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Hoe kan ik dit herstellen zodat hij dat .dll-bestand wel weer vindt?

Dit is waarschijnlijk het gevolg van een registerclean met System Mechanic.
 
optie 1. Heeft die System Mechanic geen backups die je kan terugzetten?
optie 2. Zoek in Regedit naar gdiplus.dll en kijk of je het pad naar het bestand kan vinden, zoek het op op de schijf en kopieer het naar de locatie.
 
nog een optie of aanvullende info.

het bestand hoort in deze map : C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.GdiPlus_6595b64144ccf1df_1.0.0.0_x-ww_8d353f13

het bestand kan je terughalen van de windows cd via msconfig.

pe.
 
Geplaatst door caveman
optie 1. Heeft die System Mechanic geen backups die je kan terugzetten?
optie 2. Zoek in Regedit naar gdiplus.dll en kijk of je het pad naar het bestand kan vinden, zoek het op op de schijf en kopieer het naar de locatie.

Terugzetten van de backups heeft geen zin. Haalt niets uit. Het bestandje staat dat wel weer in de map waaroven Pete1 het heeft:

C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.GdiPlus_6595b64144ccf1df_1.0.0.0_x-ww_8d353f13

Maar bij het klikken op het bureaublad verschijnt nog steeds de mededeling dat hij het niet vindt.

Terughalen via msconfig haalt niets uit, er gebeurt eenvoudigweg helemaal niks, terwijl ik overal de juiste mappen heb aangegeven.
 
Probleem is opgelost door Windows XP Home Edition te upgraden naar Professional. Andere mogelijkheid zag ik niet.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan