Geen doorlopende relatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Beste,

Ik ben bezig om acces te leren en een db met factuurprogramma te maken maar loop tegen het volgende aan, zie bijlage:

Bij het formulier -frmPersoon/ uniek klantenId heb ik een *knop “Factuur_invoer open” gemaakt.

De vraag is:
Waarom wordt de *klantID* nu niet automatisch doorlopend bij -frmFactuur ingevuld er is immers een relatie gelegd?

Wat doe ik fout want hier loop ik vast.

Groet, Hans

Nogmaals ik ben een beginneling dus graag in JipenJanneke taal.

Bijlagen

Hallo Hans,

Allereerst welkom bij HelpMij! Wat betreft je vraag: je haalt een paar dingen door elkaar, vrees ik. Als je relaties legt tussen tabellen, kan Access die gebruiken bij queries en gekoppelde formulieren. Alleen: dat doe jij niet. Je hebt een formulier frmPersoon en een apart formulierl Factuur. Zou je het Factuur formulier op het Persoon formulier zetten, dan kan Access de koppeling wèl maken. Het programma herkent dan de koppeling tussen de twee formulieren. Maak je dan een nieuwe factuur, dan krijg je dus gelijk het juiste klantnummer erbij. Sterker nog: als je door de klanten bladert, en je hebt meerdere facturen, dan zie je op het subformulier factuur die facturen netjes terug per klant. Je moet de formulieren dus anders maken. Je kunt het simpel testen door in het ontwerpscherm van het formulier Persoon het formulier Factuur er naar toe te slepen. Dan werkt het al gelijk goed.

Beste Michel,

Bedankt voor je input.
Zoals je het verteld is het logisch maar ik zag het niet.

Compliment aan dit forum!

Groet, Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan