geen email meer versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
353
Hallo,
Sinds vandaag kan ik geen email meer versturen.
Ontvangen gaat nog wel.
smtp en pop instellingen zijn niet veranderd.
Wel heb ik spybot, adAware en spywareblaster hun ding laten doen en enkele spyware verwijderd.
En ik heb met AceUtils invalid shortcuts verwijderd, unneeded files verwijderd en system registry gecleaned.
Waar kan het mis zijn gegaan??
Ik tast nog in het duister.

__JanWillem__
 
Hoogst waarschijnlijk heb je iets gedeleted wat niet weg had gemogen.
Voor de zekerheid zou ik de accounts opnieuw instaleren.
Helpt dit nog niet dan de emailclient opnieuw installeren en wederom de accounts.
Dan zou het zo langzamerhand moeten werken.

Succes Sigma
 
Wat voor een foutmelding krijg je bij het versturen van een email?
 
heb je misschien recent je inbelnummer veranderd?
 
Ik kan gewoon internetten, ik kan mail ontvangen.
Het probleem ligt bij het VERSTUREN van mail.
Ik heb weer even gecheckt, de instellingen kloppen.
Misschien iets met services (XP is m'n OS) te maken?
Of een register-fout?
Ik weet het niet meer.
 
jaapstam96,

Heb je toevallig Norton 2002 of 2003?
Zet dan in de opties van NAV-email de uitgaande email scan uit.
Kun je nu wel email verzenden?
 
Geplaatst door Bennie
Als ik het goed heb, heb je een e-mailadres van HetNet, maar bel je in bij Zonnet. Bij smtp moet dan ook de provider zijn ingevuld bij wie je inbelt.
ja, daar doelde ik op ;)
 
ik bel de laatste tijd in met upc.
Bij deze provider lukt het niet te mailen, om het even welke afzender.
Belde ik in via zonnet en mailde ik met zonnet adres kreeg ik dezelfde melding.
Ik ga de NAV oplossingen proberen, want die draait bij mij.
 
Ik heb de voorgesteld oplossingen uitgeprobeerd. (scripts en uitgaande email)
Ze leverden niks op.
Ook het uitzetten van NAV werkt niet.
ZoneAlarm afzetten helpt ook niet.
Wat kan ik nu doen?
__JanWillem__
 
Het heeft ook niks met NAV te maken. Je INSTELLINGEN staan verkeerd ....

Je belt in met UPC, maar in je instelllingen staan Zonnet en HetNet???:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb de voorgesteld oplossingen uitgeprobeerd. (scripts en uitgaande email)
Ze leverden niks op.
Ook het uitzetten van NAV werkt niet.
ZoneAlarm afzetten helpt ook niet.
Wat kan ik nu doen?
__JanWillem__
 
Ga naar outlook express. Klik op Extra-accounts-email. Klik op je account en verwijder hem.
Zorg ervoor dat je de pop3, de smtp, je gebruikers naam en je wachtwoord en je email adres bij de hand hebt. Die heb je als het goed is van je internet provider gehad.
Klik nu op toevoegen-email. Je krijgt dan de wizzard. Vul jou gegevens in die hierboven staan en klik continu op volgende totdat je een nieuwe account hebt gemaakt. Sluit alles en restart je computer en kijk dan of het opgelost

Zo niet, en je hebt Norton antivirus, lees dit dan:


Norton AntiVirus is geïnstalleerd en E-mailscanning is ingeschakeld. Als u probeert e-mail te versturen ziet u het bericht "Norton AntiVirus kon uw e-mailbericht niet versturen omdat de verbinding met uw e-mailserver verbroken werd.

Deze foutmelding kan voorkomen als uw e-mailprogramma geconfigureerd is om automatisch de verbinding te verbreken na het sturen en ontvangen van e-mail. Norton AntiVirus onderschept en scant de berichten voordat deze naar uw internetaanbieder gestuurd worden als het uitgaande mail scant.

Schakel de optie uit in uw e-mailprogramma om dit probleem te verhelpen. Raadpleeg de documentatie van uw e-mailprogramma voor instructies.

Als workaround kunt u de optie "Beschermen tegen timeouts bij het scannen van e-mail" in de opties van NAV uitschakelen om te kijken of dit het probleem verhelpt. U kunt ook uitgaande e-mail scannen uitschakelen in NAV E-mailscanning als de oplossing hierboven niet werkt.

De optie "Beschermen tegen timeouts bij het scannen van e-mail" uitschakelen:
Start Norton AntiVirus 2002.
Klik op Opties.
Klik op E-mail.
Schakel de optie "Beschermen tegen timeouts bij e-mailscanning" uit.
Klik op OK.

Uitgaande e-mail scannen uitschakelen in Norton AntiVirus:
Start Norton AntiVirus 2002.
Klik op Opties.
Klik op E-mail.
Schakel de optie Uitgaande e-mail scannen uit.

OPMERKING: Norton AntiVirus scant nu geen uitgaande berichten meer op virussen.
 
Ja, ik ben er dan achter.
Ik heb m'n accounts vernieuwd.
Ingebeld via zonnet.
En de boel kon nu wel worden verstuurd.
Ik heb dit toch ècht eerder geprobeerd zonder succes.
Jammer dat dit niet via upc kan.
Deze verbinding is nl. 2x zo snel als zonnet of hetnet.
Alle opwinding voor niks.
Ik dank allen hartelijk voor de geboden hulp.
Anders had het wsch. veel langer geduurd voor ik erachter kwam.

__JanWillem__
 
Geplaatst door jaapstam96
Ja, ik ben er dan achter.
Ik heb m'n accounts vernieuwd.
Ingebeld via zonnet.
En de boel kon nu wel worden verstuurd.
Ik heb dit toch ècht eerder geprobeerd zonder succes.
Jammer dat dit niet via upc kan.
Deze verbinding is nl. 2x zo snel als zonnet of hetnet.
Alle opwinding voor niks.
Ik dank allen hartelijk voor de geboden hulp.
Anders had het wsch. veel langer geduurd voor ik erachter kwam.

__JanWillem__

Het kan ook wel via UPC, maar dan moet je je SMTP-server gebruiken van Chello. Daar is nou juist die hele Relaying om te doen. Nogmaals het heeft helemaal NIETS met NAV te maken:D

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan