Geen email voor nieuwe bestelling

je bedoelt het administratie email bij instellingen en algemeen?
Nee, daar staat een ander emailadres
 
Zorg dat ze gelijk zijn.
 
Dus, stel dat je site www.acme.com is, dan moet je in WordPress ook het e-mailadres @acme.com gebruiken.
 
Helaas, werkt niet. Mail komt niet aan.

heb dus aangemaakt xxxxxxxx@angelavan...nl
instellingen thunderbird, oke. Mail komt aan via andere emailadressen, maar de dummymail vanuit WP Woocommerce komt niet aan.
 
Dan raad ik aan om de WordPress SMTP plugin te gebruiken. Blijkbaar blokkeert je provider de standaard mail()-functie, of hebben ze andere restricties.
 
het rare is dat het altijd gewerkt heeft, met zelfs een ander email in administratie email bij instellingen en algemeen.
Ik vind het raar. Ik zal eens kijken hoe die plugin werkt, ik hou je op de hoogte.
 
Ook hostings kunnen de boel aanscherpen.
 
Er ging iets mis tijdens het verzenden van de test e-mail.



Via de plugin

WP Mail SMTP​


Niet mogelijk het SMTP account te verifiëren.


Dit betekent dat het mogelijk was verbinding te maken met de SMTP host, maar niet om verder te gaan, gebruikmakend van het e-mailadres/wachtwoord in de instellingen.

Deze fout wordt meestal teruggemeld als het e-mailadres of wachtwoord niet juist zijn of niet zijn zoals de SMTP host verwacht.


Aanbevolen vervolgstappen:​


  1. Controleer grondig de SMTP instellingen, inclusief host adres, e-mailadres en wachtwoord. Als je het wachtwoord onlangs opnieuw hebt ingesteld, moet je de instellingen bijwerken.
  2. Neem contact op met de SMTP host om ervan verzekerd te zijn dat je de juiste instellingen voor gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.
  3. Verifieer bij je SMTP host dat je account de rechten heeft om e-mails te verzenden d.m.v. externe verbindingen.
  4. Bezoek onze documentatie voor meer tips over hoe je deze fout kunt oplossen
 
Okee! Tijd voor de juiste instellingen.
 
ja, man ik ben al uren bezig en ik doe toch de juiste instellingen, maar helaas.
 
Ergens zijn de instellingen fout. Hoogstwaarschijnlijk moet je ook authenticatie gebruiken.

Zeg maar dezelfde gegevens die je ook in je e-mailprogramma gebruikt.
 
oké, eindelijk gelukt. Ik vond het raar dat als ik wat opgeslagen had in de plug-in, dat ik dan een melding kreeg dat ik niet naar een andere pagina kon, omdat ik nog niet had opgeslagen.
Dat ging elke keer zo.
Uiteindelijk is het nu gelukt, vraag me niet hoe.

Test HTML e-mail is succesvol verzonden! Controleer je inbox om er zeker van te zijn dat het wordt geleverd.

in mijn mmailbox:
Congrats, test email was sent successfully!

Thank you for using Easy WP SMTP. We're on a mission to make sure your emails actually get delivered.

nu nog kijken of de mail vanuit Wp Woocommerce wordt afgeleverd, anders was het allemaal weer voor niets.
Bericht automatisch samengevoegd:

Komt GEEN mail binnen vanaf WP Woocommerce naar het emailadres.

Stuur ik een testmail naar mijn kpn emailadres, dan komt deze wel aan, maar in de spam.

Schiet mij maar in een mandje. Ik houd er even mee op. Ben ook uitgewerkt op de centrale dierenambu, dus ik ga tv kijken.

Ben er helemaal klaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk wel. De e-mails via SMTP versturen is altijd nog het betrouwbaarste omdat je bij wijze van spreke direct een e-mail aan het postkantoor aflevert, en zelf de hele weg afwandelt.

Als je via 'PHP of de webserver' mailt overhandig je de brief aan de loopjongen, waarbij je niet weet wat hij ermee doet. Stel dat hij de brief kwijtraakt, dan weet je niet waar die gebleven is.
 
Ga eens na hoe Woo Commerce mailt.
 
Het is gelukt!!!!
Waarom heb ik dat niet eerder gezien?
Dom, dom, dom.
E-mailafzender opties in Woocommerce stonden nog op kpn mail.

Heb dus waarschijnlijk die plugin niet nodig.
Foei femke!!!!!!

 
Die SMTP plugin raad ik wel aan. Zie mijn uitleg hiervoor.
 
oké, ik laat het dan maar zo.
Blij dat het wel werkt nu.
Thanx voor je geduld!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan