Geen geluid uit speakers extern scherm na installatie Windows 8 release preview

Status
Niet open voor verdere reacties.

josm1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Hoi,

Ik heb mijn Asus eeePC 1215N voorzien van Windows 8 Release Preview. Alles werkt eigenlijk naar behoren en ik ben er erg tevreden mee. Het enige wat redelijk irritant is, is dat als ik mn laptop via HDMI aansluit op mn Samsung LE40C530F1W icm Samsung home cinema set er geen geluid uit de speakers van mijn tv/home cinemaset komt. Het geluid gaat gewoon via de speakertjes van de laptop. Het beeld wordt echter wel goed weergegeven op het scherm. Kortom, de audio output is niet goed. Toen ik nog gewoon Windows 7 draaide, werkte dit allemaal prima. Ik heb al de nieuwste Realtek driver 2.70 geinstalleerd, maar het is me nog niet gelukt.

Wie weet wat ik zou kunnen doen om het weer werken te krijgen? Dan kan ik weer lekker films kijken/ muziek luisteren via de laptop.

Hallo,

Misschien moet je dat instellen. Het kan zijn omdat je overgestapt bent naar Windows 8 dat alle intellingen verdwenen zijn.

Mvg,

Martin de Groot

Hoi Martin,

Dat is alleen het grote probleem: ik kan bij geluidsinstellingen geen HDMI device toevoegen als output device. Ik heb al alle drivers geinstalleerd, maar niks helpt.

Misschien zie ik iets over het hoofd, ik zou alleen echt niet weten wat...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Heb je ook een andere computer gekocht toen je Windows 8 installeerde? Want dan kan het zijn dat de HDMI uitgang geen
geluid ondersteund. Wat je anders kan proberen is hem via de audiouitgang hem er op aantsluiten.

Mvg,

Martin de Groot

Nee het is namelijk op mijn laptop, die eerst met Windows 7 nog prima via HDMI beeld en geluid verstuurde naar mijn externe scherm. Er is dus qua hardware niks veranderd. Nu verstuurd hij alleen nog maar beeld naar mijn externe scherm, en het geluid komt gewoon uit de laptopspeakertjes.

Het opnieuw installeren van drivers helpt niks. Ik heb de laatste Nvidia drivers al geinstalleerd, dat werkte niet. Toen heb ik die er weer afgegooid, en de oude drivers geinstalleerd. Werkt ook niet. ik krijg het niet echt voor elkaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
@josm1987: Welkom op Helpmij:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger en topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.;)

Frank Wannet
Supermoderator Helpmij.nl

Je zou je geluidsinstellingen nog eens na moeten lopen dat wanneer er media afgespeeld word op een extern apparaat dat het geluid dan ook via dat externe apparaat afgespeeld word. Ik heb voorheen ook hetzelfde probleem gehad toen ik mijn laptop via HDMI probeerde aan te sluiten op de televisie. Na wat rommelen in de instellingen werkt alles weer naar behoren. Ik denk dat het een instellig is die dwarsligt en dat er niks mis is met je hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan