Geen internet na update van win7 naar win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
8.425
Na een update van Win7 naar Win10 krijgt mijn zoon thuis op zijn pc (vaste verbinding dus geen wifi) geen verbinding meer met internet.
Bij 2 andere pc's en een laptop thuis heb ik geen enkel probleem gehad en werd het internet feilloos gevonden.
Terug gegaan naar win 7 en internet doet het weer.

Een paar weken later opnieuw geprobeerd en exact het zelfde geen internet en terug naar win 7 en alles OK.

Bij 'instellingen' 'ethernet' zie ik op mijn pc dan staan: 'LAN-verbinding verbonden'
Bij hem staat er 'beperkte toegang'.

Welke stappen kan ik ondernemen om toch een verbinding tot stand te krijgen?
 
Bij 'beperkte toegang' zou ik eerst je ip flushen met:
Ipconfig /flush

En daarna vernieuwen:
ipconfig /renew

Helpt dat niet: Herinstalleer recente netwerkdriver.
 
Gewoon driver bijwerken inderdaad.
Makkelijkst te doen met Driverbooster, hoef je niet te zoeken ;)
 
a. Eerst de tips van PHP4U.
b. Helpt dat niet: Deïnstalleer alle netwerkdrivers via appwiz.cpl , start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), verwijder (onder Netwerkadapters) de bedrade netwerkadapter. Wordt je de keuze geboden (via een vinkje) om ook de driver de verwijderen, vink dat aan. Herstart de computer, de netwerkkaart zou moeten worden geïnstalleerd met de Windows-meegeleverde driver. Kijk of het daarmee werkt.
c. Werkt ook dat niet (geen problemen in Apparaatbeheer, maar weer beperkte verbinding), dan deze instructies volgen.
d. Werkt het dan nog niet, deïnstalleer vpn-software en anti-virus software en kijk of het probleem weg is. Indien ja (zie ook e.) zal dergelijke software zich in het netwerkverkeer mengen en dat dan blijkbaar onder W10 niet goed doen.
e. Werkt het dan nog niet, laat nog steeds de vpn-software + anti-virus software gedeïnstalleerd. Kijk in ncpa.cpl bij de onderdelen die de bedrade netwerkverbinding allemaal gebruikt. Vink af wat niet (direct) nodig is, zoals IPv6. Verwijder services die horen bij de vpn-software/anti-virussoftware maar blijkbaar niet zijn gedeïnstalleerd/verwijderd.
Herstart de computer en probeer dan opnieuw.

Tijs.
 
Bedankt voor alle reacties

Ik ga dit doorgeven aan mijn zoon.
Geen idee wanneer hij weer tijd heeft om het opnieuw te proberen

Bij voorbaat hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan