geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja...volgens mijn plan wel.....had wel graag nog even de reactie van Webster gehad maar die is nog niet online.

Heb je wel de pc nog even opnieuw opgestart?

Ik zou ook graag de mappenstructuur van de CD willen weten....bijvoorbeeld of er een aparte map " Driver " is.

geen internet

ik zal de hele structuur uitleggen
op het moment dat ik de cd verken krijg ik 5 mappen te zien
1 adobe acrobat
2 drivers
3 manuel
4 autorun setup gegevens (tekst bestand)
5 smc2862

als ik dan drivers open zie ik 7 mappen
1 driver
2 autorun (tekstbestand)
3 instal (tekstbestand)
4 KILLW16
5 newtest
6 setup
7 smc-logo (bitmap afbeelding)

als ik de map driver open zie ik 9 mappen
1 2862WC51
2 2862WICB
3 driver.2k
4 driver.98
5 driver.me
(deze eerste 5 als ik die wil openen komt er een raampje met : openen met
6 DSCU2862
7 DSCU2862.dll
8 smc2862w
9 smc2863w (tekstbestand)

Ben ondertussen ook anderen aan het helpen..ook telefonisch..vandaar de pauzes tussen mijn reacties....:)

ok...we proberen het volgende....ik ga er van uit dat de USB-stick er nog NIET in zit en de CD wel.

Dan stop je de USB-stick er in en dan komt XP met de melding "Nieuwe hardware gevonden"
Dan NIET kiezen voor "zoeken op Internet " .....dan NIET kiezen voor " Automatisch installeren "......maar voor "Ook op deze lokatie zoeken" en dan CDROM-stations uitvinken en klikken op de knop "Bladeren" en dan hier het CDROM-station kiezen en op de CD eerst zoeken naar de map " Drivers " ... .dan in deze map zoeken naar de map "Driver " en dan niet meer verder gaan (dus NIET deze map ook openen) en dan op OK klikken zodat XP de driver nu gaat installeren.

Geef even aan of het goed is gegaan..

Hoi Webster.....denk dat onze berichten toevallig elkaar weer hebben gekruist....:)

Ja ED, ik loop een beetje achter. Maar het gaat goed zie ik.
Ik had het niet anders gedaan.

dat zag ik....;)

nog even dit tussendoor :

en de router staat bij mij in de huiskamer op een kast en de computer van mijn zoon staat op de eerste verdieping zijn slaapkamer dus hemelsbreed staat de computer ongeveer hooguit 10 mtr van de router vandaan

Het gaat niet zozeer om de relatief korte afstand van 10 meter (ik denk trouwens dat dit veel minder is) maar om wat er tussen zit....voorbeeld: ik was eens bij iemand die ook een heel zwak signaal had maar er stond een stalen kast en een stalen bureau (stond computer op ) tussen de router en de USB-ontvanger....

ok...nu moet je eens kijken hoe het zit met het kunnen configureren van de WZC van XP...
weet je nog hoe dat ging?

ED

geen internet

inderdaad de afstand tussen router en computer is korter was gok
maar er staat echt niets van metaal of beton tussen de router en de computer

heb wzc eerst uit gezet (want hij stond nog aan ) en toen heb ik hem weer aan gezet

weet niet waarom je dit hebt gedaan..want dat was niet nodig...maar misschien verkeerd begrepen.:)

het gaat er namelijk om dat je weer bij netwerkverbindingen kijkt of er nu een draadloos netwerk bij staat welke je nu WEL kunt configureren..

ga naar Start > dan Mijn netwerklocaties > dan links Netwerkverbindingen weergeven.

wat zie je nu rechts staan ?

geen internet

rechts staat
draadloze netwerkverbinding
niet verbonden met firewall
smc2862w-g ez connect g 802.11g wireless usb 2.0 adapter

er staat wel een rood kruis door heen

wat gebeurt er als je er op dubbelklikt en rustig even wacht?

geen internet

ik krijg nu allemaal draadloze netwerken te zien maar niet die van mij zelf

hmm...maar goed

probeer nu eens op deze icoon met je rechtermuisknop te klikken en dan onderin op eigenschappen en kijk of je dan zonder problemen het volgende venster krijgt

(ik ga expres stapje voor stapje om verwarring te voorkomen..:) )

geen internet

even voor de duidelijkheid
als ik op het icoontje ga staan van smc
dan krijg de lijst met allerlei draadloze netwerken te zien maar daar staat mijn eigen netwerk niet tussen
ik denk als mijn netwerk er wel tussen had gestaan en ik die aanklik dat ik dan pas verbinding kan maken
dus met andere woorden dat dan pas het rode kruis weg gaat
heb ik dat goed gedacht of niet ????

geen internet

ik krijg nu het venster eigenschappen voor draadloze netwerkverbindingen
klopt dat ?

ummm....ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met :

"als ik op het icoontje ga staan van smc "

je bedoelt toch niet beneden op de taakbalk he?

"dan krijg de lijst met allerlei draadloze netwerken te zien "

je kunt nooit een lijst zien door alleen maar op een icoontje te staan , dus wat heb je nog meer gedaan om deze lijst te kunnen zien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan