geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
juist ..eigenschappen voor draadloze netwerken is prima..daar gaan we eens rustig het e.e.a. inzetten....maar dat kan helaas niet even snel.....want ik heb gezien dat er een raar iets is met de IP-adressen.

maar...tot hoe lang hebben we nog?.....i.v.m. je zoon die naar bed gaat?

geen internet

met het icoontje smc bedoel ik het internet icoontje ik noemde het smc omdat dit er onderstaat
maar vergeet dit maar voor ik alles in de frut gooi
ik sta nu bij eigenschappen voor draadloze netwerkverbindinding
ik sta nu op het tabblad algemeen

ok....ik haal even iets aan uit een eerder bericht van je :

terwijl op mijn andere computer en dit zijn er nog twee namelijk allebei labtops
eindigd mijn ip-adres op `n 0 en `n 1
bv 192.168.1.0 en 192.168.1.1

wat ik hier vreemd aan vind is dat naar mijn idee het adres wat eindigt op 1 ...dus 192.168.1.1......niet kan omdat dit al het standaard IP-adres van de router ZELF is...tenzij dit bewust is veranderd wat ik betwijfel in jullie situatie.

Ik zou graag het adres van de "Standaard - gateway willen weten die je kunt zien op 1 van de laptops....weet je hoe dat moet?

Ga naar het tabblad "draadloze netwerken" en vink daar "Laat Windows mijn draadloze netwerken beheren" aan.
Klik daarna op OK.

Hoi Webster,

Ik weet niet zeker of dat er zo bij Paul zal staan ( jij hebt een engelse versie)
Bij mij staat er " Draadloos netwerk automatisch configureren "

(of bedoel je iets anders?? )

Ik wilde eigenlijk bij de eigenschappen een vast IP-adres in laten vullen door Paul wat in de juiste range ligt van de router en tevens zijn netwerk laten invullen zodat XP absoluut GEEN dingen kan verwarren met adressen en of andere netwerken..snap je?..

ED

geen internet

nu antwoord op je volgende vraag bij mijn staat er draadlose netwerken automatisch configureren (deze staat aan gevinkt)

Laatst bewerkt:
ok....dan zou je in principe je netwerk in de lijst moeten vinden en als dat niet zo is ...wat ik al vaker mee heb gemaakt...dan is dit vaak op te lossen door het gewoon ZELF aan te geven bij de eigenschappen en dat wil ik nu met je doen.

Bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.1.200
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.1.1 (de standaard waarde van jou router)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.1.1
Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en XP zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je router weer even te resetten.....(stroom er af...1 minuut wachten..stroom er weer op ) en soms ook nog even je pc opnieuw op te starten.

geeft dit nog geen resultaat dan het volgende :

Bovenin Tabblad "Draadloze netwerken " aanklikken en mij eerst even zeggen wat er in het midden in het witte rechthoekig vlakje staat (aan netwerken)

Laatst bewerkt:
Sorry....het vetgedrukte is onjuist en moet weg (had het gecopieerd van een ander topic)...:o

Bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

nogmaals..sorry..:)

Laatst bewerkt:
geen internet

het heeft geen resultaat op geleverd
zoals je volgens mij al verwacht had

in het witte vak staat niets
dit vak heeft bij mij de naam voorkeursnetwerken klopt dat ?

ja ..klopt en daar moet dus blijkbaar nog ZELF "keihard" de naam van je netwerk worden toegevoegd en eventueel eigenschapen ervan worden aangepast plus netwerksleutel ingevuld..maar dat zal iets voor morgen zijn schat ik in...:)

ED

geen internet

dat van dat vet gedrukte had ik al begrepen
heb het ook zo gedaan zonder het vet gedrukte

had je ook nog de router aan en uit gezet en de pc ?...nog even benieuwd naar...

geen internet

dat heb je goed geraden mijn zoon ligt al op bed terwijl ik hier nog zit

maar ik had een vraag aan jullie ik ben vanaf morgen 2 dagen op cursus en kom dan niet thuis voor vrijdag avond
kan ik op zaterdag jullie op een of andere manier kenbaar maken dat wij verder kunnen met het oplossen van dit probleem

ja hoor....weet nog niet precies wat mijn plannen zijn voor zaterdag..maar ik zal ongetwijfeld wel weer online zijn....ook wel 'smiddags even...'s avonds ben ik bij iemand thuis bezig een pc ombouwen en ben ik af en toe ook online maar kan ik dus niet aaneengesloten antwoorden.....

en..ik geef het nog even niet op met die SMC -stick..er zijn nog wat laatste opties...:)

tot zaterdag...

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan