geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeft ook niet op je router te staan...

Wacht..je gaat nu erg snel..:)

Je hoefde nog niet WEP te proberen want we hadden een bepaalde combinatie met WPA waarschijnlijk nog niet goed geprobeerd...:rolleyes:

ED

geen internet

ok laat die andere mogelijkheid maar komen dan

Laatst bewerkt:
bij WEP moet je weer op andere dingen letten..helaas..sorry..:)

OK...als je dus in je router alles op WPA hebt ingesteld moet je op de pc ook daarvoor kiezen.

Dus hier is nu even geen sprake van :

ik heb bij wpa-sk
mijn wachtwoord ingevuld en op ok gedrukt

Maar dit moet nu wel :

netwerkverificaties : wpa
gegevensversleuteling : aes
en nu druk ik op ok

alleen wat mij nu opvalt is dat bij deze instelling ik het vinkje bij
de sleutel wordt automatisch aangeleverd niet uit kan vinken

dus mij reaktie is dit klopt volgens mij niet
heb ik het goed of klopt het wel

Dit klopt volgens mij wel want van een sleutel is nu geen sprake.
Druk maar gewoon op OK en weer op OK bij het volgende terugkomende venster en wacht even en laat XP zijn werk doen.
Dan eerst even Netwerklijst vernieuwen doen bij Draadloze verbindingen.
Dan proberen verbinding te maken..lukt dit wel dan zal het wachtwoord moeten worden ingevuld.

ED

geen internet

sorry ik krijg bij draadloze netwerken niet mijn eigen netwerk te zien
dit is vanaf het eerste moment al zo geweest

Dus als je dit doet:

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Draadloze Netwerken

Staat er bij voorkeursnetwerken helmaal niets ?
Of wel met een kruisje vooraan?

ED

geen internet

sorry vergeet de vorige opmerking

maar hier staat een rood kruis doorheen

Laatst bewerkt:
oeff.....ik hoop dat we over hetzelfde praten want ik bedoel NIET de lijst die je ziet bij
" Draadloze netwerken " maar ik bedoel bij " Voorkeursnetwerken " waar je komt als dit doet :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Draadloze Netwerken

Daar staan in principe nooit zoveel netwerken maar juist alleen diegene die je ZELF hebt aangemaakt met de knop " Toevoegen "

Kun je dit even nakijken of er een misverstand is ?

ED

geen internet

nee wat je zegt klopt
er is maar 1 netwerk en dat is het netwerk wat wij zelf toe hebben gevoegd

we zitten op dezelfde lijn

sorry vergeet de vorige opmerking

er staat bij draadloze netwerken maar een naam en dat is linksyswtr160n
maar hier staat een rood kruis doorheen

ok...gelukkig..dat is dan duidelijk..:)

goed..dan nog even dit proberen :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Netwerkverbindingen openen > Rechtermuisknop op " draadloze netwerkverbinding " > Uitschakelen > dan weer inschakelen door er op te dubbelklikken.

Even wachten en XP zijn werk laten doen....dan weer eens proberen te verbinden.

ED

trouwens...kun je wel met de laptop verbinden?....want als dit ook niet gaat is er misschien iets anders gaande..deze moet namelijk in ieder geval kunnen verbinden toch?

ED

geen internet

weer een probleem
als ik het verbinding uit wil schakelen krijg ik dit in een schermpje te zien

u kunt de verbinding niet uitschakelen.
dit kan een gevolg zijn het feit dat de verbinding een of andere protocollen zonder plug en play- ondersteuning gebruikt of door een ander gebruiker of de systeemaccount is geinstaleerd.

even 2 dingen :

Er is toch niet ook nog een gewone netwerkverbinding met een kabel actief ?

en het volgende moet ook goed staan :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Algemeen > Knop Configureren > Tab Geavanceerd > Bij Waarde moet staan " Mixed "

Dan weer overal OK en XP zijn werk laten doen en nog eens proberen verbinding te maken.

Lukt dit nog niet dan moet helaas ook weer voor de zekerheid alles af worden gezet en inde juiste volgorde opnieuw op worden gestart:

1 Router...3 minuten wachten
2. Pc ( Geen slaapstand of standby gebruiken )

ED

geen internet

nee er is geen draad aanwezig

dan de status van mijn draadlose verbinding is niet zwart kan deze dus niet gebruiken

de andere raad die je mij geeft is de router eruit halen en dan 3 minuten zonder stroom te laten staan dan weer aansluiten plus de computer uit zetten en dan weer aan

ik wil dit wel doen vanavond nog maar niet nu want mijn dochter die een eigen labtop heeft zit nu nog bhuiswerk te maken voor morgen

dus met andere dit doe ik vanavond nog maar ik laat jedat morgen weten bedankt zover weer en je hoort nog van mij

ok..de router hoeft niet helemaal losgekoppeld hoor..gewoon alleen de stroom eraf volstaat.

Dit is gedaan? :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Algemeen > Knop Configureren > Tab Geavanceerd > Bij Waarde moet staan " Mixed "

Kijk even telkens of bij Netwerkverbindingen inderdaad ook de Draadloze verbinding erbij staat en of deze staat ingeschakeld.

je ziet..er zijn echt veel opties en instellingen en mogelijkheden..tis niet zomaar " even " op internet..
Maar we houden moed :)

Succes en tot morgen, ED

geen internet

hallo hier ben ik weer

de router is er ongeveer een kwartier uit geweest
de computer is opnieuw opgestart

het woord status is niet zwart dus deze kan ik niet indrukken dus ik kan niet zien of hij op mixed staat

mijn netwerk staat niet in de lijst met de andere netwerken

bij draadlose netwerken bij eigenschappen staat wel mijn netwerk dit hebben we er samen ingezet met toevoegen

Laatst bewerkt:
Hoi Paul,

Ik heb nog reactie gezien op dit :

Kijk even telkens of bij Netwerkverbindingen inderdaad ook de Draadloze verbinding erbij staat en of deze staat ingeschakeld.

Ik ben even naar de overbuurman want die heeft een acuut probleem.
Ben zo vlug mogelijk terug.

ED

aanvulling :

sorry..duurde wat langer en het is nu te laat voor je natuurlijk..hopelijk morgen weer..:)

ED

Laatst bewerkt:
geen internet

sorry ed dat mijn reatie zo lang duurde maar ik kreeg een boos gezicht van mijn zoon dat het zo lang duurde voordat hij internet had.
dus heeft hij zelf een nieuwe adaptor gekocht eentje die bij de router past en nu doet het internet het goed.
dus bij deze wil ik je bedanken voor alle zorg
ik hoop dat als ik nog een probleem ergens mee heb ik altijd bij terecht kan

vr gr paul

ps bij deze sluit ik de de vraag
oh nog een ding er staat zoveel info van mij op deze site is dit te verwijderen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan