geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen internet

oke bedankt ik laat via dit wel horen van me
we ontmoeten elkaar over een paar dagen wel weer
bedankt tot zo ver

vr gr paul

geen internet

hallo ed en webster
ik ben er weer klaar voor om het probleem van het internet te tekkelen met hulp van jullie

ok....weer even alles gelezen want er komt zoveel tussendoor...:)

we hervatten het door het bij dit weer op te pakken :

ja ..klopt en daar moet dus blijkbaar nog ZELF "keihard" de naam van je netwerk worden toegevoegd en eventueel eigenschapen ervan worden aangepast plus netwerksleutel ingevuld

Dit doe je alsvolgt :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Draadloze Netwerken > Knop Toevoegen > In Tab Koppeling bij Netwerknaam " linksyswtr160n " invullen > Netwerkverificatie: Open > Gegevenscodering : WEP (ga ik even van uit) > vinkje weghalen bij " De sleutel wordt automatisch toegewezen " > dan de netwerksleutel invullen en nog eens bij bevestigen > dan onder op OK > en in het andere terugkomende venster ook onderin op OK > nu even wachten en XP zijn werk laten doen.

ED

geen internet

eerst een vraag onder netwerksleutel versta ik het netwerk wachtwoord kopt dit ???

ik ben er van uit gegaan dat dit het geval is.
als ik dit wachtwoord invul krijg ik een schermpje te zien met deze opmerking erin :

het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.
u kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.

geen internet

ed even een vraag wat houdt WEP in????

Laatst bewerkt:
Ik weet natuurlijk niet van alle adaptors en routers de mogelijkheden en onmogelijkheden en zou dit dan ook even op internet moeten gaan (uit)zoeken.
Want niet alles ondersteunt alle soort versleutelingen.
WEP = een soort beveiligingsversleuteling die wat minder complex is dan bijvoorbeeld WPA.

Wil je hier eens even kijken :

Rechtermuisknop op icoontje draadloos > Status > Eigenschappen > Tab Draadloze Netwerken > Knop Toevoegen > In Tab Koppeling bij Netwerknaam " linksyswtr160n " invullen > Netwerkverificatie: hier op het pijltje klikken en kijken in het rijtje wat er allmaal staat wat met WPA begint

Daarnaast is het zo dat soms alleen een netwerksleutel is vereist of alleen een wachtwoord of mogelijk allebei.Hebben jullie zelf de beveiliging in de router ingesteld ?

ED

ok...umm..hier zou wel eens een / het probleem kunnen liggen.

Bij mijn broer is het netwerk ook WPA2 beveiligd maar die heeft bij " Netwerkverificatie "
2 opties meer dan alleen maar : open , gedeeld , wpa , wpa-psk.....daar staan ook twee Wpa2 opties bij en die mis ik bij jullie. Bij mijzelf staan ze ook niet overigens.

Dus om het e.e.a. met zekerheid aan de praat proberen te krijgen denk ik dat in de router beter even (opnieuw) gekozen kan worden voor of een WPA of WEP beveiliging(ssleutel) en dan verder proberen.

ED

geen internet

oke dat wil ik best proberen
ik heb nog een vraag hierover
is mijn beveiliging dan nog wel goed
ik vraag dit omdat ik deze nieuwe router heb gekocht ivm de beveiliging

Laatst bewerkt:
tsja....tegenwoordig doen heel erg veel mensen internetbankieren tenzij je bedoelt dat jullie misschien beroepsmatig heel erg veel geldzaken over internet doen en dan zou ik soswieso dit niet hier op dit Forum vermelden ...( en dus even weer verwijderen ) temeer daar er al wat persoonlijke en vertrouwelijke gegevens van jullie hier zijn vermeld.

Het lijkt me dus ook verstandig om alle gegevens m.b.t. tot de verbinding compleet te wijzigen nadat we klaar zijn met dit topic...:)
(ik kan je hierover nog wel wat tips geven in een privebericht)

Voorlopig zijn we nog in een soort testfase zeg maar en als blijkt dat het wel gaat werken kunnen we verder kijken om het zo goed mogelijk te beveiligen.

ED

Ben geen Vistaman..;)..maar ik vind wel even wat voor je als het echt nodig is.

Als je je oude instellingen van de router even opschrijft / bewaard kun je in ieder geval altijd even weer contact maken indien het met de nieuwe niet lukt.

Ik ga er even van uit dat bij jullie de laptop standaard staat ingesteld waardoor automatisch een IP-adres wordt verkregen en dat je bij het maken van een verbinding met je router ook alleen maar een sleutel hoeft in te voeren om zo ook weer met je laptop te kunnen internetten.

Probeer het gewoon even en anders maar weer de oude instellingen in de router terug zetten

ED

geen internet

oke ik ga alles opschrijven

alles wat jij in jouw bericht schrijft klopt

Laatst bewerkt:
dat is toch mooi..;)

ok..via de laptop neem ik aan....dus nu is het zaak om het e.e.a. in te stellen op de gewone pc....weet je nu misschien na alle info al hoe je dat moet doen ?

ED

geen internet

resumee

alleen wat mij nu opvalt is dat bij deze instelling ik het vinkje bij
de sleutel wordt automatisch aangeleverd niet uit kan vinken

dus mij reaktie is dit klopt volgens mij niet
heb ik het goed of klopt het wel

Laatst bewerkt:
Bij WPA-psk kan dit wel..en bij WPA kun je ook geen sleutel toekennen..hier zal waarschijnlijk om een wachtwoord worden gevraagd welke je hebt ingesteld in de router.
Probeer het gewoon eens om te verbinden ?

ED

geen internet

ik heb bij wpa-sk
mijn wachtwoord ingevuld en op ok gedrukt
krijg verder niets te zien dus volgens pakt hij het wachtwoord wel

maar geen internet verbinding
er staat een rood kruis door

geen internet

ik heb de computer opnieuw opgestart
en ook de router gerest

maar geen veranderingen

wacht even...het moet wel 1 op 1 lopen , router en pc..dus niet de ene WPA en de andere WPA-psk.

Heb je in de router na invulling een key toegewezen gekregen of is er alleen maar een wachtwoord aangemaakt ?

En anders gebruik eens even gewoon het standaard WEP...ook best wel veilig hoor.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan