Geen internet op oude laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
243
Ik heb op een oude laptop (een DualTech VDA 9950) Windows XP geïnstalleerd.
Achterop de laptop zit een aansluiting voor internet, en daar zit nu ook een internetkabel op aangesloten.

Maar ik heb geen verbinding met internet, en kan ook nergens binnen XP de actieve verbinding vinden.
Bij apparaatbeheer staan geen uitroeptekens, maar ik twijfel of de netwerkkaart wel goed geïnstalleerd is..

Hoe kan ik internet werkend krijgen op deze laptop?

Bij apparaatbeheer staan ook geen modems vermeld :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
drivers installeren zoals
chipset driver,sound driver ,vga driver ,netwerk driver enzovoorts
 
ja, dat dacht ik al. dat wordt dus internet afstruinen op zoek naar de juiste drivers voor deze laptop :p
ik denk dat ik maar ff pc wizard erop zet om zo de componenten te zien en gericht op drivers kan zoeken, want ik kan zo geen pagina van de fabrikant vd laptop vinden :p
 
Heb je al geprobeerd je router te pingen? Netwerk kabel er in en in een dos-box ping 192.168.1.1 (of jouw router-ip adres) inkloppen.
Geeft dat resultaat dan is er iig een low-level verbinding.
 
net geprobeerd, maar krijg melding dat de doelhost niet bereikbaar is.
4 verzonden pakketten, 0 ontvangen, 4 verloren.

nu lopen zoeken naar drivers voor deze laptop, maar niks te vinden :S en ik kan bij PC Wizard ook niet vinden welke netwerkadapter er in de laptop zit, dus ben een beetje aan het zoeken naar een speld in een hooiberg :(
 
Dan werkt de netwerkkaart niet. Staat hij wel bij apparaatbeheer?
 
Installeer devicedoctor even, die vind je drivers in no time !!
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn berichtje al aangepast want het is devicedoctor ;-)

Site ligt er alleen nu even uit zie ik.....
Of hij moet het wel bij jou doen anders even geduld hebben !!
 
Goed, na eerst windows installer 3.1 te hebben geïnstalleerd, om daarmee .Net Framework 3.5 sp1 te kunnen installeren, om zo DriverEasy te installeren (ik had het kunnen weten ;) )
Driver easy vindt ook geen netwerkkaart (leeg vak bij Hardware Informatie) en ik kan hem niet alles laten bijwerken, want ik heb geen internet ;)
Devicedoctor ligt er nog steeds uit, dus vooralsnog zit ik weer vast....
 
Vanmorgen Device Doctor gedownload, en geïnstalleerd. Maar ook deze vindt geen netwerkkaart of modem. Dus ik zit weer vast....
Wat kan ik nu nog doen?
 
Het lijkt er op dat de aanwezige netwerk kaart defect is; als het wel zou werken en er is geen driver voor dan staat hij wel altijd in de hardware list maar met een geel driehoekje.
Kan het bios / de hardware list niets vinden dan is er geen kaart of hij is stuk...

Sommige laptops hebben een schakelaar om de Wifi hardware uit / aan te zetten (stroom besparen). Ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ff de laptop opengeschroeft, om te kijken of de boel eigenlijk wel was aangesloten was.
Het was niet voor niks dat er een schuifje voor de aansluiting zit... Er zit een aansluiting, maar verder niks. Dus internet via kabeltje wordt lastig.
Maar goed, ik heb nog een USB-modempje liggen, dus doe ik het wel daarmee ;)
Toch bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan