Ben terug van enkele dagen buitenland en wil graag het forumgesprek hernemen. Daarom herhaal ik nog een keer het probleem: ik probeer een bluetooth adapter (Sitecom CN-524) te koppelen aan een nieuwe hoofdtelefoon (König CSBTHS1000WH). Ik werk nog met XP op HP-desktop.
1 Ik probeer eerst de bluetooth adapter te installeren met behulp van de meegeleverde cd. Dat lukt niet. Er verschijnt wel een bt icoontje onderaan, maar als ik erop klik zie ik een leeg venster. Later blijft het icoontje weg.
2. De hoofdtelefoon weigert te koppelen. Op een laptop met bluetooth doet hij dat nochtans zonder problemen. Het ligt dus niet aan de headset.
3. Als ik een nieuwe poging doe lukt het weer niet. Tijdens de procedure stopt het op een gegeven moment omdat ik alleen maar tussen "verwijderen" en "terug" kan kiezen. Als ik dan op "verwijderen" klik gebeurt er niets.
4. In de mening dat ik opnieuw moet installeren en dus eerst verwijderen ga ik naar confuguratiescherm/software en probeer ik het programma op die manier te verwijderen maar dat lukt evenmin. Ik krijg de melding "Outlook is currently open. Close it tot contunue uninstalling". Ik sluit dus Outlook (wat heeft dat ermee te maken?) maar de foutmelding blijft komen. Het verwijderen lukt dus niet.
5. Als ik configuratiescherm open zie ik daar 3 icoontjes: "Bluetooth devices" (leeg venster); "Bluetooth Settings" ook leeg venster en "Bluetooth apparaten": als ik dat laatste venster open en klik op het tabblad "Hardware" zie ik "MS enumerator voor Bluetooth" en "Generic Bluetooth radio". Beide programma's, staat er, "werken perfect"
5. Op het startblad is er nu geen icoontje meer.
6. Als ik probeer via het net een driver te laden voor Bluetooth 4.0 usb adapter CN-524 van Sitecom krijg ik volgende melding: "Geblokkeerd door Chrome omdat het bestand een negatieve ervaring kan hebben op je browserervaring". Een driver op die manier installeren lukt dus niet.
Besluit: ik moet dus alleen nog een manier vinden om de adapter te installeren en te koppelen aan de headset. Maar hoe? Misschien eerst het geïnstalleerde programma verwijderen, maar hoe? Ik hoop dat ik de headset niet voor niets heb gekocht...
Alvast dank voor de hulp!