Geen koppeling met adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet straks een posting op het forum met de stand van zaken. Inmiddels probeer ik verder. Dank voor de hulp

Even een overzicht dus
1. Ik probeer de bluetooth adapter te installeren met behulp van de meegeleverde cd. Dat lukt niet. Er verschijnt wel een bt icoontje, maar als ik erop klik zie ik een leeg venster.
2. De hoofdtelefoon weigert te koppelen. Op een laptop met bluetooth doet hij dat nochtans zonder problemen.
3. Als ik een nieuwe poging doe lukt het ook niet. Op een gegeven moment kan ik alleen maar voor "verwijderen" opteren. Als ik dat doe moet ik enkele minuten wachten op de verwijdering, maar dat gebeurt niet. Als ik probeer het programma te verwijderen via configuratie/software lukt dat evenmin.
4. Als ik configuratiescherm open zie ik daar 3 Bt-icoontjes: "Bluetooth devices" (leeg venster); "Bluetooth Settings" ook leeg venster en "Bluetooth apparaten: als ik dat venster open en klik op het tabblad "Hardware" zie ik "MS enumerator voor Bluetooth" en "Generic Bluetooth radio". Beide programma's "werken perfect"
5. Op het startblad is er nu geen icoontje meer.
6. Als ik probeer een driver te laden voor Bluetooth 4.0 usb adapter CN-524 van Sitecom krijg ik volgende melding: "Geblokkeerd door Chrome omdat het bestand een negatieve ervaring kan hebben op je browserervaring". ???
Besluit: ik moet dus alleen nog een manier vinden om de adapter te installeren en te koppelen aan de headset. Maar hoe?

Hoe sluit deze posting aan op je verhaal over "Nieuwe hardware gevonden Generic Bluetooth Radio"? Ik vind het allemaal erg verwarrend, nu.
Verder wil ik weten of Apparaatbeheer nu nog problemen aangeeft bij je bluetooth adapter!

Tijs.

Ja sorry, DNties, ik moet wel als een oen overkomen, maar ik ben absoluut een leek in IT. Verder werk ik nog met XP.
Waar vind ik apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
of
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Ik vind twee apparaten:
Bluetooth apparaat PAG (personal aerea network)
Bluetooth-apparaat RFCOMM protocol TDI
Was het dit wat je wilde weten?

Er staan geen apparaten in Apparaatbeheer met een geel uitroepteken/vraagteken?

Tijs.

Ik heb de status nog niet duidelijk in beeld, nu, maar ik zet mezelf op de Helpmij chat nu, waar ik blijft tot +- 20:00
Dus je kunt je daar melden en dan de instructie m.b.t. Teamviewer opvolgen.

Bedenk dat we op een (computer-)forum niet over je schouders kunnen meekijken (behalve met hulpmiddelen zoals Teamviewer) en het is nu (mij) niet duidelijk is hoe het gesteld is met alles.
Dus ook de hoeveelheid tijd die in het gidsen van een vragensteller gaat zitten kan (te) hoog oplopen.

Tijs.

Ik heb alle begrip voor je vorige posting. Moet nu helaas weg. Ik neem terug contact. Alvast dank.

Ben terug van enkele dagen buitenland en wil graag het forumgesprek hernemen. Daarom herhaal ik nog een keer het probleem: ik probeer een bluetooth adapter (Sitecom CN-524) te koppelen aan een nieuwe hoofdtelefoon (König CSBTHS1000WH). Ik werk nog met XP op HP-desktop.
1 Ik probeer eerst de bluetooth adapter te installeren met behulp van de meegeleverde cd. Dat lukt niet. Er verschijnt wel een bt icoontje onderaan, maar als ik erop klik zie ik een leeg venster. Later blijft het icoontje weg.
2. De hoofdtelefoon weigert te koppelen. Op een laptop met bluetooth doet hij dat nochtans zonder problemen. Het ligt dus niet aan de headset.
3. Als ik een nieuwe poging doe lukt het weer niet. Tijdens de procedure stopt het op een gegeven moment omdat ik alleen maar tussen "verwijderen" en "terug" kan kiezen. Als ik dan op "verwijderen" klik gebeurt er niets.
4. In de mening dat ik opnieuw moet installeren en dus eerst verwijderen ga ik naar confuguratiescherm/software en probeer ik het programma op die manier te verwijderen maar dat lukt evenmin. Ik krijg de melding "Outlook is currently open. Close it tot contunue uninstalling". Ik sluit dus Outlook (wat heeft dat ermee te maken?) maar de foutmelding blijft komen. Het verwijderen lukt dus niet.
5. Als ik configuratiescherm open zie ik daar 3 icoontjes: "Bluetooth devices" (leeg venster); "Bluetooth Settings" ook leeg venster en "Bluetooth apparaten": als ik dat laatste venster open en klik op het tabblad "Hardware" zie ik "MS enumerator voor Bluetooth" en "Generic Bluetooth radio". Beide programma's, staat er, "werken perfect"
5. Op het startblad is er nu geen icoontje meer.
6. Als ik probeer via het net een driver te laden voor Bluetooth 4.0 usb adapter CN-524 van Sitecom krijg ik volgende melding: "Geblokkeerd door Chrome omdat het bestand een negatieve ervaring kan hebben op je browserervaring". Een driver op die manier installeren lukt dus niet.
Besluit: ik moet dus alleen nog een manier vinden om de adapter te installeren en te koppelen aan de headset. Maar hoe? Misschien eerst het geïnstalleerde programma verwijderen, maar hoe? Ik hoop dat ik de headset niet voor niets heb gekocht...
Alvast dank voor de hulp!

Aanvulling: als ik via configuratiescherm/apparaten/bluetoothapparaten dit venster open en "Generic Bluetooth radio" klik kan ik detectie en verbindingen inschakelen en op die manier heb ik ook het icoontje terug kunnen zetten. Maar ik heb nog altijd geen muziek in mijn headset..

Zal ik dan dat programma downloaden? Als ik het goed begrijp kan ik dan mijn PC scannen en mogelijke malware deleten. Klopt dat? En is het programma gratis? Ik zal de adapter testen met mijn tablet die bluetooth aan boord heeft.

Ik heb nu geprobeerd mijn tablet te koppelen met behulp van ene sleutel (1234) via de adapter en dat is gelukt! Maar bij de hoofdtelefoon kan ik natuurlijk geen sleutel invoeren. Of toch?

Ik zou verwachten dat je geen sleutel nodig hebt, als je de hoofdtelefoon maar op pairing modus zet en direct daarna de bluetooth detectie op de pc start. Overigens komen evt. vragen vanzelf daaromtrent.

Tijs.

ok. Ik vraag aan de producent hoe ik dat met de hoofdtelefoon moet doen (er is een toets die je kan indrukken en dan moet er een verklikkerlampje blauw/rood flikkeren, maar het flikkert alleen rood. Zoals nu de gewoonte is, is de handleiding uiterst:o summier. Dat is toch wel ergerlijk!

Inderdaad, ergerlijk...
Overigens vertelde je dat je het op een andere computer/laptop het wel gelukt was. Ik zou zeggen: Volg dezelfde stappen als bij die andere computer.
Ik heb de hoofdtelefoon namelijk geprobeerd op een laptop met bluetooth en ik heb hem vrijwel onmiddellijk kunnen koppelen (vanuit de laptop).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan