Geen meerdere accounts op Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

dokwerker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Goedemiddag,
deze middag heb ik(Ed) de upgrade uitgevoerd van W7 naar W10.
Bij W7 waren er 3 gebruikers;
Astrid(administrator), zonder wachtwoord
Ed(administrator), met wachtwoord
Gast
Met W10 heb ik geen keus en ga dus direct naar Astrid. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan?
Als ik via instellingen, accounts kijk staan Astrid en Ed er beide wel vermeld(administrator, local account).

Via Google getracht dit op te lossen, maar in het bos is de juiste boom niet te vinden en wij zullen niet de enige zijn dit dit hebben.
Weet er iemand welke stappen er genomen moeten worden zodat er na een start een keus gemaakt kan worden met de gebruikers?
Het opstarten duurt trouwens wel lang onder W10. W7 was sneller.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef Astrid eens een wachtwoord. Dan kan je waarschijnlijk wel de gebruiker kiezen. Daarna kan je bij Astrid het wachtwoord weer verwijderen.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
De tip van @edmoor zou kunnen werken, het is sowieso niet aan te bevelen dat je 2 accounts hebt met administratorrechten waarvan er 1 zelfs geen wachtwoord heeft.

Goedemiddag,
classicshell erop gezet en na herstart via de rechtermuis zijn de 3 account zichtbaar(als je "'zeezicht" hebt). Was onder w7 toch makkelijker, die kwamen vanzelf in beeld.
Blijft nog dat opstarten lang duurt, onder w7 was dit in zo'n 2 minuten gedaan. Nu zo'n 4 a 5 minuten. Met Ccleaner had ik onder w7 al opstart-items uitgeschakeld. Een site gaf als tip om via
msconfig-> computer opstarten, het aantal cores op max te zetten. Het opstarten werd niet sneller. Heeft er iemand nog andere tips?

Een flessenhals zou je antivirussoftware kunnen zijn, naarmate de beveiliging op optimaal is ingesteld (optie: opstartbestanden controleren b.v) kan dat al een reden zijn voor langzamer opstarten.
Zo kan ik nog wel een paar zaken noemen, services die overbodig zijn om automatisch op te starten, maar dat is nu koffiedik kijken.
Kijk eens bij taakbeheer (tab: processen) hoeveel processen er draaien als de pc volledig is opgestart.

Achtergrondprocessen 50 stuks.
Windowsprocessen 32 stuks.
de "processor"" staat op 1%.
Het "geheugen" op 23%. Het leeuwendeel door Firefox(gebruik ik als browser).

Goedenavond,
Ik heb alle drivers geupdated. In eerste instantie geen verbetering, maar op een moment (?)ging het sneller zoals ik gewend was met W7.
Wat de reden is van de versnelling weet ik niet maar het werkt wel.

Mooi dat het gelukt is, wellicht was de oorzaak toch een of meer verouderde drivers. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan