geheugen besparing in windows 7.

• Onderwerp starter Onderwerp starter gijs1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gijs1

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Hoi,

Ik ga binnenkort windows 7 instaleren op mijn nieuwe computer,
deze ga ik op een SSD schrijf zetten, hier wil ik uiteraard zoveel mogelijk uithalen,
en daarom vroeg ik mij af of ik geheugen kan besparen in het besturingssysteem enz,
bijv dat niet alle foto's worden opgeslagen enz.

weet iemand hoe ik dan zou kunnen doen?
hartelijk dank.

---

Laatst bewerkt:
Een aardige besparing levert het installeren van alle bestanden onder "Gebruiker" (mijn doc, mijn afb, downloads, etc.)op een andere schijf. Daarnaast kun je op een tweede schijf eveneens een map Program Files en Program Files(x86) aanmaken waarin je dan alle programma's installeert die geen "SSD snelheid" nodig hebben (Office e.d.)

ik heb een 400gb HDD naast de SSD schijf, ik wou de SSD zo efficient mogelijk gebruiken zoals ik al zei,
kan ik dit het besten doen door programma's die lang laden op de SSD te zetten, zoals photosho en office?
een oude laptop was vroeger gecrashed, en toen zijn we naar een computerzaak geweest om te kijken of we de foto's nog konden terug vinden,
en toen heeft hij ons 15 GB aan jpg afbeeldingen meegegeven, die op de computer stonden.
hiervan was 4-5 GB aan de foto's en de rest waren afbeeldingen van het internet, die blijkbaar allemaal opgeslagen waren
(o.a. allemaal profielfoto's van facebook, hyves enz.) ik wil dus dat mijn nieuwe pc niet alles opslaat wat onnodig is.

Ja oke dan moet je van de voren je map afbeeldingen eens bekijken wat er allemaal opstaat. Sommige programma's moet je toch opnieuw installeren. Heb je office pakket dan zal dit ook moeten.

Laatst bewerkt:
Ik maak al een geruime tijd gebruik van een 60GB SSD schijf. Hierop staat Windows 7 SP1, met Office 2010, daarnaast nog wat belangrijke programma's. Ik sla afbeeldingen, documenten, muziek, enzovoort op een grote schijf op.
Heb nu totaal iets van 23GB vrij op deze schijf.

Ik heb het hier over een gloednieuwe computer, met helemaal niks erop.
ik wil zorgen dat er geen onnodige informatie wordt opgeslagen, zoals alle foto's op het internet, deze zitten niet in de map mijn afbeeldingen.

De map tijdelijke internetbestanden kun je evt. ook verplaatsen naar een andere schijf (via internetopties).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan