geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Ik krijg regelmatig de melding, te weinig virtueel geheugen., ik heb nu everest geinstalleerd en even gekeken, hier krijg ik ook het advies om meer geheugen te inslalleren,..

Dus....... even de website van alternate geraadpleegt en daar staat het geheugen voor mijn dell c 600 latitude

ik denk ik rijd er even langs en haal het even op, maar de verkoper had het geheugen wat op de site stond niet op voorraad, geeft hij mij een andere mee.
de KVR 100X64SC2/256. ( 256MB PC100SODIMM CL2 )

maar deze werkt niet ik heb hem samen met de oude geinstalleerd, ik heb hem alleen geinstalleerd maar niks, moet in nog wat wijzigen in de bios of zo?

wie geeft raad.
 
Ga naar Start/Configuratiescherm, dubbelklik op Systeem.
Ga naar tabblad Geavanceerd en klik bij Prestaties op Instellingen. Klik daar dan op tabblad Geavanceerd en klik bij Virtueel geheugen op wijzigen.
De waarden die daar staan bij min. en max. moet zo'n 2,5 x het aanwezige geheugen zijn.
Dus heb je 256MB geheugen moet daar staan +/- 640MB.
 
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384

Overigens raadt Everest geloof ik standaard aan om geheugen bij te prikken voor meer prestaties.
 
ok zo ver bedankt voor jullie reactie, maar ik geloof dat jullie er van uitgaan dat de computer het nieuwe geheugen wel ziet, maar daar geloof ik dus niet in.
Als ik de comp opstart met alleen het nieuwe geheugen erin dan gebeurt er niets.

Ik wil het later op de avond nog eens uittesten met everest.
 
Het liefst altijd hetzelfde merk plaatsen als je in de comp hebt zitten. Ook hetzelfde soort (bijv. PC 3200)
Het verhaal over 't virtuele geheugen speelt al heel lang en de éen zweert bij het bovenstaand verhaal van de vermeerdering, een ander stelt dat dit onzin is.
Men is er nog steeds niet uit. :rolleyes:
 
Zou het geheugen terug brengen naar de winkel. En met je laptop naar
pcl computers
Jonker Fransstraat 128-130
3031 AZ Rotterdam
Tel/Fax 010-413 47 97/010-413 48 29

Testen gelijk het geheugen voorje en als het niet werkt kost het niks.
 
Virtueel geheugen is toch niet je ramgeheugen? Virtueel geheugen is toch het geheugen van windows(deel van de harde schijf)? Of zit ik er nu naast?
 
Geplaatst door Tarabass
Virtueel geheugen is toch niet je ramgeheugen? Virtueel geheugen is toch het geheugen van windows(deel van de harde schijf)? Of zit ik er nu naast?

Correct (min of meer dan).

Als Windows RAM geheugen tekort komt gaat het de programma's/processen op de, veel slomere, harde schijf opslaan.
 
Dan zou die dit toch zoals lucky fred aangeeft kunnen verhogen en is het probleem toch opgelost!?

Everest zegt toch altijd meer geheugen bij te plaatsen voor betere prestaties!?

Maar goed horen het wel van mulcoa...
 
Meer geheugen erin zorgt ervoor dat er minder snel aanspraak gemaakt hoeft te worden op het virtuele geheugen, wat dus de snelheid ten goede komt.

Als je bijvoorbeeld tijdelijk geen geld hebt of er niet meer in kan doen kun je het virtuele geheugen verhogen.


En wat betreft everest; als ik 128 MB erin heb zitten, 256, 512 of (zoals op school) 1024 everest blijft voorstellen om er meer geheugen in te doen :confused:.
 
http://www.antispywareoffensief.nl --> Dé Nederlandstalige Site met informatie over spyware en het verwijderen ervan!
aj, verkeerde domeinnaam gekozen, gezien de inhoud? :confused:
Spywareoffensief is aanval op spyware, antispywareoffensief daarentegen is een 'aanval' op antispyware... dit zal toch niet de bedoeling zijn? :rolleyes:



En wat betreft everest; als ik 128 MB erin heb zitten, 256, 512 of (zoals op school) 1024 everest blijft voorstellen om er meer geheugen in te doen
Yep, 't blijft toch Aïda... :p
 
Chopra --> het is bekend.. we gaan daar ook nog even over nadenken.

In ieder geval heet nu alles al ASO dus we zien wel :).


of·fen·sief1 (het ~, -sieven)
1 groot opgezette algemene aanval volgens een vast plan
2 hevige militaire aanval

of·fen·sief2 (bn.)
1 aanvallend


maar dit is een beetje offtopic :)
=====

Jah ach, zowel Aïda als everest geven het aan. Ik zou bijna gaan denken dat ZIJ geheugen verkopen :8-0:
 
Inderdaad ;) volgende kop: Kingston neemt Everest over :p

Lijkt me toch wel de moeite waard om XP_PC's tip uit te proberen:



Als je 256 MB RAM hebt: Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768
 
Geplaatst door Tarabass
Virtueel geheugen is toch niet je ramgeheugen? Virtueel geheugen is toch het geheugen van windows(deel van de harde schijf)? Of zit ik er nu naast?

Nee, daar zit je niet naast.

Snapte ook niet dat hij het had over problemen met virtueel geheugen en over plaatsen geheugen.
 
eerst bedankt voor jullie reactie's, ik heb nog even met everest gekeken, en daar zie ik het volgende :

geheugen 127 MB

en SPD hier zie de nieuwe Kingston staan

wat nu?
 
Ja, misschien tijd om even uit te leggen wat het nou presies inhoud, al dat geheugen!

Ramgeheugen:
Geheugen in de vorm van strookjes die in de daarvoor bestemde sleufjes worden geplaatst op het moederbord! Voor het aantal mb's geldt hoe meer hoe beter, voor het aantal mhz geldt hoe hoger hoe sneller(om het simpel te houden)! Als je 256mbpc3200 hebt staat 256mb voor de grote en pc3200 voor de snelheid! Dit word ook wel werkgeheugen genoemd!

Virtueel geheugen:
Geheugen dat door windows wordt gebruikt vanaf de harde schijf! Als al het ramgeheugen wordt gebruikt, zal het virtueel geheugen in actie komen om het ramgeheugen te ondersteunen!

Als je de instellingen zoals bovenaan zal veranderen ben je waarschijnlijk al van je melding af! Everest zegt altijd meer geheugen te plaatsen(al weet ik niet of dat zo is als je het maximale op je moederbord hebt geplaats:p ), en 256MB PC100 is dus erg langzaam, weet je zeker dat je moederbord niet sneller aankan!?!
 
Nu moet je het virtueel geheugen op de manier zoals luckyfred aangaf verhogen, en zo hoog als xp_pc aangaf.
 
Ik heb jullie info eens rustig doorgenomen, en kom dan tot de conclusie dat het virtueel geheugen gebruik maakt van de harde schijf?

Als er niet genoeg ruimte is op de harde schijf kan er ook niet voldoende virtueel geheugen aangemaakt worden om het zo maar even te noemen.
klopt dit?

Jan
 
Geplaatst door Mulcoa
Ik heb jullie info eens rustig doorgenomen, en kom dan tot de conclusie dat het virtueel geheugen gebruik maakt van de harde schijf?

Als er niet genoeg ruimte is op de harde schijf kan er ook niet voldoende virtueel geheugen aangemaakt worden om het zo maar even te noemen.
klopt dit?

Jan

Dit klopt! Maar als je schijf niet vol is, kun je dit dus zelf veranderen bij syteemeigenschappen..
 
Mijn schijf zit ook vol, dus daar zal ik ook wat aan gaan moeten doen,

Dat SPD geheugen is dus ook het ram geheugen
en wordt wel bij de 127 MB geteld?


alvast bedankt voor jullie adviezen

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan