geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me handig om, indien dit geen probleem voor je vormt, even een schermafdruk van Everest te plaatsen.
Als je het proggie niet hebt, hierbij een link om het te downloaden*

Kies na het programma geaktiveerd te hebben voor 'computer' (links) en 'overzicht' (rechts).
Probeer hier met bijv. Screenhunter (ook freeware> zie Google) een schermafdruk van te maken.

Overigens is er wel een bepaalde bovengrens aan 't geheugen: bij XP is dit 1024 Mb. Ga je hierboven zal normaal gesproken de computer langzamer worden!

* Everest
 
gheheugen

Is het niet raadzaam om eerst een beetje ruimte te maken op de schijf?
 
Je zou eerst Disk Cleaner even kunnen downloaden en installeren.
Start dat programma, vink alles aan en klik op Clean.

Verder zou je de herstelpunten kunnen verwijderen.
Systeemherstelpunten kun je verwijderen met Schijfopruiming -> tabblad Meer opties.
Je verwijdert ze dan allemaal op de laatste na.

Dit kan een paar honderd MB ruimte besparen zo niet meer dan een GB.
 
Geplaatst door Chopra

Overigens is er wel een bepaalde bovengrens aan 't geheugen: bij XP is dit 1024 Mb. Ga je hierboven zal normaal gesproken de computer langzamer worden!

:8-0: ik dacht het even niet. Windows XP ondersteund tot 64 GB aan Intern Geheugen(!).

Windows 98 is de aanbevolen max 512 en de absolute max 1024 voor (wat niet meteen inhoudt dat een 98 PC met >1024 ram niet werkt maar het is gewoon niet zo goed).
 
ik dacht het even niet. Windows XP ondersteund tot 64 GB aan Intern Geheugen(!).

Mogelijk het OS wel, maar blijkbaar heeft meer dan 1024 Mb op de totale configuratie weinig effect.
Zoals ik al stelde (en elders gelezen heb van iemand die me zeer kundig overkwam) heeft meer een negatief effect op het totale funktioneren van de computer, dus hier speelt het totaalplaatje van de configuratie mee en niet sec. het besturingssysteem.

Persoon in kwestie gaf nog een technische aanvulling die ik helaas niet even uit 't bolletje kan reproduceren :(
 
Uuhm, kijk.

Windows 95/98 kregen problemen bij grote hoeveelheden geheugen. Dit komt door de toewijzing van.

Een klein deel van het geheugen wordt gebruikt om een routebeschrijving in op te slaan. Een kaartje van het geheugen zeg maar. Als er een programma het geheugen in wil kijkt deze op het kaartje en zoekt het zijn plekje.

Bij 98 was het zo bijvoorbeeld dat als er 2048 RAM in een PC zat dat er zoveel kaartjes, en zulke grote kaartjes nodig waren om het geheugen overzichtelijk te maken dat het helemaal vol liep.

Reken maar dat Server PC's of PC's waar zwaar grafisch gewerkt wordt maar wat blij zijn met wat GB'tjes meer :).
 
Ik zal eerst even de disk cleaner gaan install, verder heb ik het idee dat we ook een beetje afdwalen naar windows 98,

Ik heb nu het nieuewe geheugen er in zitten, en volgens mij werkt het wel, alleen zij er natuurlijk wat andere problemen, alleen ik heb nog geen concreet antwoord gehooord wat het verschil is tussen geheugen en het spd geheugenn en ik zal kijken of ik een voorbeeldje op de site kan zetten.

Ik begrijp dat er nog heel wat bij komt kijken, mijn probleem van het rollen de scherm is er nog steeds en wil het nu wel eens goed aanpakken

tot later
 
Dat de ander geheugen niet werkt op jouw laptop, kan te maken hebben met de aantal chips op het geheugen, ik zou die dus zo snel mogelijk gaan omruilen of geld terug vragen.

En SPD is een extra chip op het geheugen om het een en ander door te geven/regelen aan je moederbord.

Wat jij 'ns moet gaan doen is ruimte vrij maken om je laptop, als je min. 1gb vrijhebt kan je nog 'n beetje goed werken.

Als je sneller wil werken en je hebt 1gb of meer aan intern geheugen kan je proberen de virtuele geheugen uit te zetten, zodat alles via het intern geheugen werkt en de hd niet hoeft aan te spreken.
 
Als je >512 MB hebt heb ik ook nog een leuk tweakje trouwens :).
 
Sorry mensen maar dit gat mij even boven de pet.

even overnieuw, ik het nieuwe geheugen geplaats en hij wordt in everest aangegeven bij SPD aangegeven, dus mijn conclusie hij wordt gezien, of klopt het niet helemaal?
Verder wordt de 127 MB ( oude geheugen ) aangegeven bij geheugen

werkt de nieuwe nu wel of niet is de vraag en zo niet hoe kan ik dit controleren.

Beetje eenvoudig houden mensen, ben ook maar een leek.

alvast bedankt , en als het kan een beetje snel want als ie het niet doet moet ik als de wiedeweer ga terug naar de winkel want het zijn wel 109 eurries.
 
Zie jij ook dat er dus naast die 127mb ook die extra 256mb ergens staan?
Eigenlijk, als je systeem werkt, kun je al bij 't opstarten in 't zwarte scherm zien hoeveel je totale geheugen is.
Als je snel bent, zoniet druk de pause toets.
Daarnaast kan je en soms moet je, via 't bios aangeven dat je extra geheugen hebt bijgeplaats,
anders accepteerd je systeem het niet.
Tijdens het opstarten van je pc/laptop druk op delete zodat je het bios kan betreden.
en dan kies je save and exit zodat de bios veranderingen geaccepteerd worden.
Hier kun je ook zien hoeveel geheugen je hebt.
 
Zo ik denk dat ik er wel uit ben, ik had nog een oud stukje geheugen liggen, ik denk ik probeer deze ouwe even kijken wat er gebeurt, en nu geeft hij dus aan 256 mb aan bij het geheugen en bij spd geeft hij het merl en type aan, hij moet hem wel degelijk optellen, scheelt al een heel stuk 128 meer mb, dus die andere gaat morgen vroeg gelijk terug naar de winkel, maar toch wil ik naar de 512 mb, 512 mb omdat dat het maximum was op de instructie's van alternate. goed hou ik het daar maar op, zijn er nog mensen welke suggestie's hebben over merk en type, nu zit er een toshiba 128 mb in samen met een samsung 128 mb , maar als ik alles nieuw ga zetten doe ik het maar van het zelfde merk

of eentje van 512 mb ???????


alvast bedankt en suggestie's zijn welkom
 
512 Mb zou het mooiste zijn en dan misschien van hetzelfde merk als wat er in het eerste slot zit (of je zet ze om).
Vaak heb je weinig keuze in een winkel, dus ik vrees dat het óf een hele zoektocht wordt (eBay/Marktplaats misschien?) óf dat je genoegen moet nemen met een ander merk.

Wat voor moederbord heb je eigenlijk? als ik het goed begrijp worden er 2 verschillende moederborden voor deze comp. gebruikt :rolleyes:
 
Voor zover ik kan zien een dell C600 van dell

Van mij mag er wel een ander merk, nu zit er een Toshiba en een Samsung samen in dus ik dacht ik gooi alles er uit en zet er een van die twee merken in tot 512 MB

Moet toch kunnen ....?


wat er op zo'n site staat als je alle gegevens hebt ingevuld en er dan uit rolt wat er geschikt is is dat het snelste geheugen dan of zijn er nog varianten, sneller b.v. ?


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Vandaar mijn vraag, welk moederbord zit er exact in?
Gebruik even het bekende Everest.
1 plankje/latje/treetje/bankje hoe men het dan ook noemt, van 512 Mb is het meest geschikt.

Andere vraag over het snelste geheugen kan ik pas beantwoorden als ik exact het type moederbord weet.
 
goedemorgen

Ik heb gisteren het geheugen omgeruild maar toen ik thuiskwam deed mijn laptop deed deze helemaal niets meer zelfs geen lampje brandde meer.

eerst dacht ik dat het aan het geheugen lag maar met het oude geheugen precies het zelfde ander stopkontakt ook niets

Ik krijg het donker groene vermoeden dat hij de geest heeft gegeven.


Wie kan enig opheldering in deze aangelegenheid geven, kan het de voeding zijn en zo ja is zoiets te vervangen,.?

jan
 
Laatst bewerkt:
Of zelfs je adapter.
Moet toch wel een lampje gaan branden, lijkt me.
Als je geen geheugen zou plaatsen, dan krijg je allerlei BIOS piepjes, dus dat is het dan ook niet.
 
Ik heb de adapter geprobeert op een andere laptop, deze werkt wel, op de adapter brand wel een lampje. hoe kan ik er achter komen waar het wel aan ligt?

Zelf dacht ik de voeding, maar ik weet niet hoe dat zit bij een laptop.


Jan
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is dat uitgesloten.
Misschien nog eens, voorzover mogelijk in een laptop, alle aansluitingen goed nalopen?
Kun je wel overal bij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan