geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de computer niet open gehad, ik heb hem gistermiddag uitgedaan, en toen ik terug kwam deed hij het niet meer, de andere laptop heb ik wel open gemaakt maar ik zou niet weten waar ik moest zoeken
 
Ik begreep dat je zelf geheugen geplaatst had, maar da's dan in die laptop die je open hebt gehad en die andere laptop staat dus los van het geheugenprobleem?
 
Ja ik heb zelf het geheugen geplaatst in de laptop, die het nu helemaal niet meer doet, de andere was een ouwe en die heb ik gisteren nog opengehaald, ik dacht daar kan ik weinig aan verzieken., maar die het niet meer doet was diegene met het geheugen probleem, en was voorheen altijd in gebruik.

Maar die heb ik nu dus ook helemaal uitelkaar liggen, zeg maar waar ik moet kijken, ik zie daar aan de achterkant eeen soort ronde kmoop zitten, ik dacht zelf dat zou wel iets van de voeding kunnen zijn

wie weet raad
 
Ok, maar dan heb je hem toch gedeeltelijk open gehad.
Verder, bedoel je knop? Zou ik niet zo snel kunnen zeggen, hoe ziet ie er uit (binnenkant dus?).
 
Geheugen plaatsen is alleen een dekseltje weghalen en het geheugen er weer in doen, dekseltje er op en klaar is dell, maar nu heb ik dus diegene die nog in gebruik was en een nieuw geheugen heeft gehad , en nu niks meer doet helemaal uitelkaar liggen, de patient ligt nog op de operarie tafel, ik heb voor zover ik kan zien het enige onderdeeltje wat je nog kon verwijderen er uitgehaald deze liep met een draadje naar het moederbord, en mijn redenatie is dan ook vaak als iets los kan , dan zal het ook wel eens kapot gaan en vervangen moeten worden, dit is een vierkant huis van 1.5 bij 1.5 cm en binnenin zit een soort schoepenradje, erg klein maar het is er wel één, voor zover ik weet heeft eenvoeding ook koeling nodig, dus mijn theorie zou kunnen kloppen, maar ik hoor het graag ook van iemand anders

dit zit ook het dichtste bij waar de stekker van de adapter naar binnen komt

Ik heb nog even op internet gekeken en hij staat bij het volgende adres voor de techneuten
www.sunon.com


het schijnt wel een of ander motortje te zijn, maar nu nog door laten meten, is mischien zo wie zo wel verstandig, de koeler is van het zelfde merk overigens
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar je zoiets door kunt laten meten of testen?

Misschien een stomme opmerking, maar kun je niet veel beter je harde schijf overzetten?
 
Laatst bewerkt:
Dit project zet ik maar in de ijskast het zal er wel op uitdraaien dat er een nieuwe aangeschaft moet worden
in ieder geval idereen bedankt.
 
Ben net weer thuis, dus excuus voor late reaktie.
Dat schoepenradje met draadje naar het moederbord is hoogstwaarschijnlijk koeling van processor of anders t.b.v. de voeding.
Nooit starten zonder dat dit goed aangesloten is; vaak start dan de computer niet op uit voorzorgsmaatregel.
Misschien ook een fan om de warme lucht naar buiten te blazen.

'k zal nog even op de site kijken.
Oww, die zegt het al, 't zijn fans die daar te vinden zijn. ;)
 
Nog bedankt maar ik het een beetje aan de kant geschoven er zal toch eerst het een en ander doorgemeten moeten worden, eh ja en zover reikt mijn kennis nou ook weer niet., ik heb nog wel even mijn harde schijf over proberen te zetten maar volgens mij ziet de inspiron hem niet want starten ho maar..... dus eigenlijk een beetje crisis hier, want naruurlijk geen goeie back up gemaakt de laatste tijd, nog enig idee hoe mijn gegevns van de schijf afkrijg.

Het zal wel weer een nachtje slapen worden voor dat er wat zinnigs naar boven komt.

alvast bedankt van deze zijde en als je wat weet ik hou me van harte aanbevolen

Nu nog op zoek naar een HD die in de Inspiron past, op de marktplaats ben ik al geweest;

Nog suggestie's


jan
 
Ben weer net binnen..;) maarre, vooral rustig alles blijven benaderen hoor, geen overhaaste dingen.
Volgens mij ben je nu met allerlei dingen tegelijk bezig en dat kan je al snel boven het hoofd groeien! :(

Soms moet je het BIOS in om de HD te traceren/herkennen. Vaak gaat dit tegenwoordig vanzelf. Weet je toegang te krijgen tot het BIOS?

Kun je je schijf nog ergens anders aanhangen?
 
Leuk dat je er nog even op terug komt , een beetje support kan ik wel gebruiken, en het klopt ik ben met alle dingen tegelijk bezig,.... is niet goed maar het gaat nu zo.

Ben al lang blij dat ik met deze nog op internet kan dat is mijn laatste houvast...

maar wat die HD betreft ik kan hem nog in die andere laptop zetten, heb ik wel geen scherm maar daar sluit ik wel een extern scherm op en ikkan in de bios komen
voor zover ik weet.

Ik zal nummer drie in de probleem gevallen er bij zetten

harstikke bedankt, want op een gegeven moment wordt je er wild van.

wat ik hier in het zwarte scherm zie staan is Fixed Disk 0: Hitachi_ DK23CA-10

Waaruit ik concludeerde dat de HD niet gezien word of zoiets

Ergens anders aanhangen, ik ben bijna door de voorraad heen, maar ik heb deze draaiende Pc nog waar ik op werk, maar hoe ik daar een schijf van een laptop aan moet hangen.....?
Kzou het niet weten
 
Laatst bewerkt:
Af en toe even laten rusten, dan krijgen lichaam en geest weer energie om het opnieuw op te pakken ;)

Maarre.. lijkt me idd nu van belang de gegevens van je harde schijf eerst veilig te stellen. Ik begrijp van je dat je de schijf aan de werkende comp kunt hangen en daar vervolgens een scherm op die comp aan te sluiten.

Volgens mij word je HD wel gezien hoor.
Maar 't is ook allemaal moeilijk te beoordelen op afstand, so sorry... :rolleyes:

Kan er niet zo veel verder over zeggen...:confused:
Alleen maar.. veel succes!

Schroom echter niet om je bevindingen te blijven posten, dan kan ik altijd nog proberen een geschikte reaktie te geven...
 
Ja ik denk het ook eerst rust en dan weer verder , of de HD gezien wordt is voor mij de vraag, daar zal toch een deskundige zijn licht over moeten laten schijnen

alvast bedankt voor alle moeite
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er toch nog weer mee aan het stoeien geweest en in de bios de HD ge-enabled en nu krijg ik de melding in het zwarte scherm operating system not found, dit lijkt mij een bevestiging van het gegeven dat hij de harde schijf niet ziet of.... dacht ik.

Kan mijn gedachten gang en bevindeingen juist zijn....?



jan
 
Verslavend he? :D
Da's juist, een indicatie dat de HD niet gevonden wordt.
Alles goed aangesloten (pluggen, kabels etc.)?
 
Ja , verslavend wel ja.... erg he !!!, tís ook weer een uitdaging, ik dacht dat het altijd goed was in zo'n laptop schuif je hem er in en thats it.

Dus misschien toch niet zo compatibel al ze doen willen geloven?

maar weer even rust nemen
 
Ik kom toch nog even terug op de HD van mijn laptop, hij blijft aangeven van kan het os niet vinden , zijn er nog andere oorzaken welke ik misschien over het hoofd heb gezien, zijn er nog oorzaken welke ik kan uitsluiten, of is het puur dat het een verkeerde schijf is en als dat zo is welke schijf moet ik dan
 
Als je harde schijf niet gevonden wordt, is het tevens zo dat het OS (besturingssysteem) niet gevonden kan worden.
Oh, zie net nog dit van je: 't laatste dat je gedaan hebt, is de HD op enabled gezet :rolleyes:
Dan is het nu waarschijnlijk toch zo dat de schijf mogelijk beschadigd is.
Als de HD nu wel herkend wordt, maar niet het OS dat er kort geleden nog opstond, dan lijkt het mij de enige oplossing om deze schijf als slave aan een andere comp te hangen om zo je gegevens veilig te stellen.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit niet tot de mogelijkheden van een laptop behoort, behalve dan extern.

Kan helaas niet zo snel reproduceren hoe dit in z'n werk gaat, want 't is niet een kwestie van zo maar 'er aanhangen', heb ik begrepen.

Sterkte in je Quest! ;)
 
Hoi

Ik begrijp uit je bericht dat het mogelijk moet zijn om hem als slave aan een gewone conmputer te hangen, ik ik weer iets om naar uitkijken, de zoektocht gaat voort.
 
Dit zou mijns inziens moeten kunnen, als externe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan