• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gevens uit verschillende kollomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen7777

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2024
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig geweest maar het lukt mij niet.
Wat ik graag wil is dat in het blauwe vak de gegevens komen uit de tabellen ervoor.
Ik wil graag de laagste prijs van de verschillende leveranciers met de bijbehorende gegevens.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bedankt alvast.

Jeroen

Bijlagen

Dat geloof ik meteen dat je dat niet lukt.
2 vraagjes.
- Hoe worden deze gegevens ingeladen? Het is eigenlijk "zooitje" hoe het er nu uit ziet.
- Welke excel versie gebruik je?

Met Excel 365 krijg ik het e.e.a. voor elkaar. Maar echt gemakkelijk is het niet...

Bijlagen

Dat geloof ik meteen dat je dat niet lukt.
2 vraagjes.
- Hoe worden deze gegevens ingeladen? Het is eigenlijk "zooitje" hoe het er nu uit ziet.
- Welke excel versie gebruik je?
De gegevens krijgen we vanuit inkoop en wordt handmatig ingevuld. We gebruiken excel 365

Met Excel 365 krijg ik het e.e.a. voor elkaar. Maar echt gemakkelijk is het niet...
Bedankt voor de moeite. Ik ben alleen vergeten te vermelden dat ik de prijzen in de bijbehorende valuta moet hebben incluis in welke valuta.

Handmatig ingevoerd... is het dan een optie om er een lijst van te maken? Dat zou e.e.a. zo veel simpeler maken.

Het is al een hele grote lijst met +/- 16k artikelen, dit is een stukje uit die lijst. Ik kan helaas niet meer delen.

Dat geeft niet, maar je schreef: de lijst wordt handmatig ingevoerd. Dat zal toch niet het geval zijn voor 16.000 artikelen? Staan alle leveranciers op de x-as met daaronder 16.000 artikelen?

Waarschijnlijk met vertikaal zoeken. :) Ik krijg in ieder geval de lijst zo aangeleverd. We hebben een aantal grote leveranciers waarbij we dit doen. De leveranciers staan op de X-as inderdaad.

Ik zie in de lijst van inkoop nergens iets van artikelen of art.nrs.
Met vert.zoeken en dan meer als 16000 artikelen?
Dat wordt wel heel traag.

Dit staan er wel in alleen heb ik deze niet in deze excellijst gekopieerd vanwege het feit dat ik niet alles kan delen

Tja, dat maakt het voor de helpers nog wat moeilijker.
Artikelnrs kunnen toch wel gedeeld worden?
En/of in welke kolom staan deze in de sheet van inkoop?

de artikelnummer staan in kolom B en de Leveranciers beginnen in Kolom W.

Ik heb een aantal artikelnummers toegevoegd. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Bijlagen

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Nou, eigenlijk niet.
Tussen kolom B en W staat daar niets? Dus geen kolomkop namen?
Om hoeveel leveranciers gaat het?
Zelf was ik aan het denken om het e.e.a. op te schonen en verder aan te vullen d.m.v. power query.
Maar met de zééér sporadisch info welke je verstrekt gaat dat niet lukken. En ik ben bang dat dit op geen enkele manier zo gaat lukken. In ieder geval nooit en te nimmer, waterdicht.

Ik heb in ieder geval alle kolommen toegevoegd. Ik kan gewoon niet de artikelen en de rest van de informatie delen.

Bijlagen

Op basis van je eerdere voorbeeld heb ik de gehele tabel in Power Query ingeladen en er via diverse routes een prijslijst van gemaakt. Dit is idealiter hoe je het voor elkaar zou moeten krijgen in je export of inrichting van jullie systemen. Dus: een echte database van maken, dan kun je er ook wat mee qua analyses.

Zie bijlage.

Bijlagen

Komt dit v.w.b. het opschonen al een beetje in de buurt?
Het is een .xlsb bestandje aangezien .xlsx te "groot" was.
Het .xlsb bestandje bevat geen macro's.

Bijlagen

Met een hulpkolom en wat simpele formules, het bestandje blijft lekker klein:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan