Ok,
je wil maar één lijn per resource nummer, en dat is dan het jobnr waar men het meest op werkte.
Dat had ik mijn eerste post niet correct begrepen.
Een omweg via MS Query is inderdaad een goede mogelijkheid, zoals Raymond C voorstelde.
Mits wat hulpkolommen en wat gerommel met formules lukt het ook wel, maar een "mooie" oplossing is het imho niet geworden.
Vooreerst zeggen dat sommige stappen ook anders kunnen, ben ik me helemaal van bewust, maar deze poging was meer een "proof-of-concept" dan te zoeken naar de beste formule in deze situatie.
Je oorspronkelijke gegevens staan in kolom A tot E.
Hulpkolom 1: In kolom F koppel je de resource no en de job no tot 1 veld.
Hulpkolom 2: In kolom G bereken je met de aantal.als formule hoe vaak elk record in kolom F voorkomt in de gehele kolom
Hulpkolom 3: In kolom H koppel je het resource no met het aantal in kolom G tot 1 veld.
Hulpkolom 4: In kolom I herhaal je het job no (hier gedaan om in een latere fase te kunnen werken met de vert. zoeken formule).
Nu maak je een draaitabel van kolom A tem kolom G. In de rijlabels zet je het resource no. In het waarde veld die waarde van kolom G (heb ik even Aantal code genoemd), en zet daar dat je er het maximum van wilt nemen (aanpassen in waardeinstellingen).
Nu heb je een lijst met alle unieke resource no en het max. aantal keren dat deze gekoppeld is aan een job no. vervolgens zet je NAAST de draaitabel een vert.zoeken formule die de combinatie van beide gegevens als zoekveld heeft en deze gaat vergelijken met de records in hulpkolom H van je oorspronkelijke data en dan de gegevens in kolom I teruggeeft (= het job no)
Bijgevoegd het voorbeeldbestandje.
Nogmaals, deze oplossing verdient helemaal geen schoonheidsprijs, maar geeft wel aan dat het mogelijk is door enkel te werken met Excel.