ghost 9

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb op station F ghost 9 staan. Daar heb ik per ongeluk op gedrukt. Volgens mij is deze gaan lopen. Heb dit afgebroken, maar ik heb op C wat backups verwijdert. Alleen als ik nu C op defragmentatie zet, zie ik dat ik een hoop ruimte kwijt ben. Hoe kan ik dit terug krijgen?(Zo'n 13 gyg)

Ghost maakt toch alleen een kopie van je schijf?
Het afbreken hiervan kan volgens mij geen kwaad.
Ligt er ook een beetje aan hoe je die gestopt hebt.
Als je dat doet met zijn eigen anuleren knop, moet dat goed gaan.

Lijkt mij eerder een probleem met het verwijderen van de backups.
Denk dat er toen een schrijf fout in geslopen is.

De ruimte die je kwijt bent: kan daar nog data in staan die je terug wilt?
Probeers eens pc inspector data recovery.
En anders iets als partition magic.

De verloren ruimte kun je wel herstellen, mits het geen beschadigde clusters zijn.
Dan blijft formatteren over.

Ja, dat klopt. Ik had dus al een volledige kopie gemaakt van C en deze op schijf F gezet. Ik was echter bezig op schijf F en heb toen per ongeluk op die backup gedrukt en deze is toen gaan lopen. Heb toen op C de bestanden die ik zag met backup verwijdert, maar ik zie mijn ruimte op die schijf niet terug. Kan ik hier nog wat aan doen. Systeem loopt wel goed. Wil alleen de ruimte terug die ik verloren heb door die foute handeling.

Geplaatst door Paul-RT

Probeers eens pc inspector data recovery.
En anders iets als partition magic.

De verloren ruimte kun je wel herstellen, mits het geen beschadigde clusters zijn.
Dan blijft formatteren over.

Ik heb verschillende norton utilitys uit geprobeerd, maar nog zonder resultaat. Alle testen komen er goed doorheen.

Ik gebruik zelf Acronis Disk Director of Partition Magic (power quest).
Kunnen die de verloren ruimte (verborgen) niet herstellen?
Ik neem aan dat je "Verborgen bestanden en mappen weergeven" hebt aanevinkt?

Het schijnt dat het niet kan komen door Ghost. Deze had een melding moeten geven of je dit echt wil terugzetten naar C. 2 dagen eerder wel een probleem gehad. XP startte niet goed op. Herstel gaf aan dat hij niets gewijzigd had, problemen handmatig opgelost.Heb dit inderdaad aangevinkt, maar blijft verloren ruimte houden. Hoe kan ik zien dat deze database vervuild is? Ik kan nu van deze een backup gaan maken en dan diegene die op F staat hier weer neer zetten, want dan zal ik wel verscheidene dingen missen, zoals e-mails e.d. Wat is nu wijsheid. Op zich is het probleem dat ik zo wil oplossen dan niet gerealiseerd.

Als ik zo het hele verhaal nalees, denk ik dat je nu kampt met beschadigde klusters.
Dat kun je alleen oplossen door je partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Daarna formatteren en opnieuw installeren.

Denk dat je dus beter een goede backup kunt maken, en daarna de boel proberen te herstellen.

Afbreken tijdens maken of verwijderen van een backup kan inderdaad dit soort problemen opleveren.
Er wordt op dat moment immers geschreven op harddisk.
Het ligt aan de software of die netjes afbreekt, en op welk moment.
Als dat gebeurd op het moment dat de root of master boot sector of de fat table wordt geschreven (dus de inhoudsopgave van je schijf) dan kun je data kwijtraken, die nog steeds aanwezig is.

Alleen geavanceerde data recovery tools kunnen de data terughalen, maar de fout niet repareren.

Ik ga morgen eerst een backup met ghost van maken, ik onder vindt nog geen problemen.

De laatste backup is gemaakt op 06-07-2005 maar dan moet ik outlook wel beveiligen, want daar heb ik geen mutaties van, de updata's kan ik zo ophalen, maar aan het systeem kan ik niets merken, buiten dat het meer gb zijn, doet het systeem het wel goed, en ik zou ook niet weten hoe je dat kan na gaan of zien.

Laatst bewerkt:
Ik maak nu de download af die ik open heb staan , dan zie ik wel verder.

Laatst bewerkt:
Staat er niets over in het logboek van windhoos?

Ennuh, hoor jij niet te slapen om 03:11 ?!!! :8-0: :mad:

Ik heb van de week in mijn logboek gekeken, maar ik weet niet meer hoe ik er bij moet komen.

Ik heb het al gevonden en nu verder uit zoeken.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik gevonden heb.

datum 4-8-2005
tijd 2.54 uur

Vastgelopen toepassing: ghosttray.exe, versie: 9.0.2.3981, vastgelopen module: ghosttray.exe, versie: 9.0.2.3981, vastgelopen op: 0x00095ef7.

Dat ghost vervelend doet wisten we al.
Ik kan daar verder helaas niets mee.
Ik heb ff geen opties meer :(

P.s., waar ken ik de tekst van die je geciteerd hebt..... :D

Ik heb opnieuw een backup van C gemaakt het is dus 1 maand later. Tot mijn grote verbazing blijft de gebruikte capaciteit van de 1e en de 2e even groot. Ik heb nu toch veel meer in gebruik dan verleden maand.Weet dus niet waarom die nieuwe backup niet groter is. Begrijp er helemaal niets meer van.

Alleen heel hoog. Lach er maar om dan kunnen we de moed er hopenlijk inhouden om eens te kijken of we alsnog een oplossing hiervoor kunnen vinden. Systeem werkt verder goed, snel merk er verder niets van. De ruimte is weg en blijft....? Ben nu het boekje van Norton Ghost aan het uit pluizen. Schiet er niet veel mee op.

Hallo Paul, ik had eerder hoog moeten vliegen, want het probleem is opgelost, hoe moet je mij niet vragen, ik bedank je hier bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan