goed systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marky123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
ik heb een pc samengesteld en ik wou weten of dit allemaal samen in deze kast past en of het dan ook allemaal werkt.... als jullie tips hebben over een betere kaart die ongeveer hetzelfde levert mag dat ook :D

deze.jpg

alle sugesties zijn mogelijk :D

Budget - € 850.-
Doel - Gamen.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik zet de pc zelf in elkaar
Besturingssysteem - Intel Socket 775 Core 2 - Quad Vista Ultimate

Wat zouden jullie aan mijn pc veranderen?

naamloosi.png

Laatst bewerkt:
Wat zou jij er dan aan veranderen ik zou graag wa tips en suggestisch willen wat zou jij anders doen bijvoorbeeld ?

Ik wil zeg maar ook volgend jaar nog mee gaan met de games..

Eigenlijk is niets goed :p

Nouja, monitor, kast en voeding is feitelijk prima. Al is de voeding eigenlijk een beetje overtrokken. Met wat je nu hebt zoa je genoeg hebben aan een 300W-voeding. Aan wat ik zeg zou je genoeg hebben aan een 500W-voeding.
Voor de rest geef je veel teveel uit aan de processor en aan geluid.

Door te kiezen voor een goedkopere processor (AMD Phenom II-940, moederbord-780G-chipsetmoederbord- 4gig ddr2) kan je zo 70 euro bezuinigen. (processor presteer gelijk aan die jij kiest)
Door genoegen te nemen met het onboard geluid kan je nog eens 60 euro bezuinigen.

130 euro dus. 130 + wat je uitgeeft voor de HD4670 = 207 euro.
Daarmee heb je geld voor de betere videokaarten, zoals de HD4890.
Dit levert dus een veel betere gamepc op.

Verder eens kijken naar azerty.nl, 4launch.nl, cool-prices.nl en nog meer wat goedkopere webshops.

Klopt daar geef ik je helemaal gelijk in maar ik heb et niet zo op de AMD
ik heb liever een intel maar dual of quad zit aanzienelijk verschil in maar ik heb nu een videokaart van 1 gb en die vind ik genoeg alleen welke geluidskaart zou jij kiezen dan.
ik zal de voeding eens aanpassen en zou jij miss ook een lijstje zouden willen maken op
http://www.alternate.nl en dan zal ik zelf een even kijken wat ik van de combinatie van jou vind maar ik zou ook wel graag mijn moederbord willen blijven upgrade ..

ik heb eens even een beetje op de sites rond gesnuffelt die je hebt geschreven in je vorige bericht maar ik kom rond de zelfde prijs uit en ik heb me laten inspireren door mensen dat alternate toch een van de beste webshops is

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik gewoon On-board geluid gebruiken..
Verschil merk je toch niet snel, alleen bij Dure geluids-setjes

Maar als ik voor unboard geluid zou kiezen dan moet ik togh voor een heel nieuw moederbord kiezen ??

Klopt daar geef ik je helemaal gelijk in maar ik heb et niet zo op de AMD
Dan moet je dus je budget met pak een beet 40 euro verhogen. Om gelijk uit te komen.
Wat is er mis met AMD behalve dat je het blijkbaar niet goed kent?

ik heb liever een intel maar dual of quad zit aanzienelijk verschil in maar ik heb nu een videokaart van 1 gb en die vind ik genoeg alleen welke geluidskaart zou jij kiezen dan.
ik zal de voeding eens aanpassen en zou jij miss ook een lijstje zouden willen maken op
http://www.alternate.nl en dan zal ik zelf een even kijken wat ik van de combinatie van jou vind maar ik zou ook wel graag mijn moederbord willen blijven upgrade ..

ik heb eens even een beetje op de sites rond gesnuffelt die je hebt geschreven in je vorige bericht maar ik kom rond de zelfde prijs uit en ik heb me laten inspireren door mensen dat alternate toch een van de beste webshops is
Welke idioten zijn dat?
Probeer eens aan mensen hier te vragen wat ze van alternate vinden als er iets mis is gegaan. Ik kan kan je behoorlijk wat verhalen vertellen.
Begrijp me goed: ik koop ook wel eens wat bij Alternate, maar dat komt omdat het voor mij aan te rijden is. Maar Alternate is verre van de beste webshop...

Maar goed... Je moet het zelf weten. Kennelijk geloof je anderen meer als dat je mij gelooft. Succes met je pc dus.:thumb:

sorry niet goed gekeken

De 4CORE1600TWINS-P35D van ASRock ondersteunt één Intel® Socket 775 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 sloten aanwezig (met CrossFire ondersteuning) voor een videokaart en kunnen er SATA en IDE apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

:P

Dus nu kan ik ook mijn geluidskaart schrappen

btw wat vind je nu dan van het systeem

Nee daar ligt het niet aan maar zou ik dus ook gewoon naar een betrouwbare pc winkel in de stad ga en daar het lijstje voorleg en me daar laat inspireren wat er goed en niet goed aan is maar dan ben ik denk ik meer kosten kwijt denk je niet ??

Je hebt een Oud moederbord gekozen ... P35 is oud en P45 is er allang....
Geheugen is DDR3 en je hebt 3 geheugen bankjes gekozen dus maar in je moederbord passen er maar 2 in van DDR3.
En als je NIET gaat overclocken zou ik die processor koeler weglaten, de boxed is dan voldoende.
en ik zou een ander merk moederbord nemen en een P43 of P45 Chipset nemen
en als je gaat game een andere videokaart die beter is...

Het probleem is dat jij genoegen neemt met een videokaart die hooguit goed genoeg is voor mensen die heel af en toe een spelletje spelen, of heel oude spellen willen spelen
(of desnoods sims3) .
Maar het is gewoon geen gamers videokaart.

Je zult toch moeten investeren in de videokaart. Minimaal een HD4870 / GTX260.
En dat moet echt lukken met jouw budget.

Bedankt voor jullie reactie

ik zal em eens opnieuw samenstellen en dan zet ik em opnieuw erop :D

maar ik ben bang ook al ga ik mijn processor niet clocken dat hij nog te heet word ik zal een kijken voor een wat goedkoperen koeler voor de processor

Laatst bewerkt:
Inderdaad koeler is echt goed genoeg.
Hooguit kan je hem met een goede koeler wat stiller krijgen.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[213915]=1&product[84030]=1&product[196104]=1
Deze pc kost even veel als jouw systeempje. (ook geen harde schijf en dvdbrander gekozen net als jij)

Doe ik hetzelfde met intel:

ehhh nee. Ik stop met wat ik wilde typen. Ik zie dat de Intel Q9550 in de reclame is bij Azerty:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[213915]=1&product[103310]=1&product[47465]=1
737 euro voor een Q9550, welke net zo goed is als een phenom II 955 (dat zegt jou niets: maar mij wel...). Dat zou ik dus kiezen.
Een nadeel van Intel tov AMD: je kan deze processor niet meer upgraden. (althans: niet tegen de tijd dat jij de processor wilt upgraden).
WIl je dan een nieuwe processor, dan moet je ook een nieuw moederbord en geheugen kopen.

(edit: het is geen aanbieding: de Q9550 is opeens flink in prijs gedaald. Zeer interessant -> misschien moet ik die zelf ook maar gaan kopen -> mijn E8400 vervangen...)

Laatst bewerkt:
[offtopic]hehe ben echt zwak geworden met pc's samenstellen :P[/offtopic]

heb met marky123 nog even zitten rondkijken en kwamen nu voor precies 850 (zijn budget) op deze pc uit, gewoon een AMD dual core erin :D

hier de foto

marky123.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan