Goede PC build? (vraag over videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een PC build gemaakt, met een AMD FX-8350 en een Sapphire radeon HD 7950 with boost. Eerst was ik van plan een Sapphire radeon hd 7870 XT te kopen, maar voor maar 50 euro extra leek het me toch slim om de 7950 te kopen. Wat denken jullie daarvan? 7950 of 7870 XT? Het is wel de goedkoopste 7950, dus ik weet niet of het slim is om die toch te nemen, daarvoor zou ik graag jullie mening willen. Ik weet zeker dat ik een FX-8350 wil, omdat die naar mijn mening beter is dan de i5 3570k. Misschien hebben jullie voor de rest ook nog andere tips voor mijn build.
http://tweakers.net/gallery/506312/#tab:wenslijst

Videokaart is prima hoor, maar leg eens uit waarom voor jou de Fx-8350 beter is dan de 3570k?

Er kunnen beter nog wat aanpassingen aan je build worden gemaakt, zal je het morgen uitleggen of iemand anders kan dat hier doen.

Ik vind de FX-8350 beter omdat die processor op dit moment NET iets minder goed is dan een i5 3570k, maar er zijn nog 4 cores over die niet gebruikt worden, die wel gebruikt gaan worden over een jaar of twee oid.

De PC wordt gebruikt om te gamen, sorry dat was ik vergeten te melden.

Ik vind de FX-8350 beter omdat die processor op dit moment NET iets minder goed is dan een i5 3570k, maar er zijn nog 4 cores over die niet gebruikt worden, die wel gebruikt gaan worden over een jaar of twee oid.

die kristallen bol wil ik ook hebben...
pc systemen en consoles hebben al jaren meerdere cores en nog steeds zitten we met een aantal games die je op 1 hand kunt tellen die meerdere cores gebruiken
verder verschilt het per game de een gebruikt er 2 de ander 4 en bij 1 of 2 games 6 bf3/crysis 3

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bedoeld dat de FX8350 een 8-core is en een I5 4-core :)

Tel effe het feitje erbij op dat elke core van Intel 20% krachtiger is.
Als nog zou de FX8350 dan meer kracht hebben. Ik deel je mening dan ook. Waar vele het oneens mee zijn.

Aan de andere kant core VS core is Intel veel krachtiger. Zoals al eerder genoemd, veel spelen vereisen maar 4 cores. Als de cores dan krachtiger zijn, zou dit beter presteren.
Spellen zoals Crysis en BF3 vereisen weer meer cores. Wat ook bij de aankomende spellen zo zou zijn. Nu kan je ook veronderstellen, dat de FX serie van AMD meer toekomst gericht is.
Maar wat wil je ze kwamen ook veel later uit dan de I3, I5, I7 reeks.

Laatst bewerkt:
In ieder geval, ik heb het idee dat de FX-8350 meer future proof is dan een i5 3570k. @Joeylooi, je had toch nog wat aanpassingen die ik beter kon maken? Misschien hebben anderen hier nog tips? Bedankt.

De I-5 is een stuk beter om mee te gamen.
Intel heeft gewoon sterkere processors.

Kellso, kan je ook je mening onderbouwen? Ik zeg ook niet:

Met schoonmaakmiddelen van ajax kan je beter bacterien verwijderen. Schoonmaakmiddelen van Ajax zijn gewoon efficiënter en beter dan andere schoonmaak middelen.
Maar ontopic: Je moet voor de 7950 gaan :)

Omdat je deze ook nog lekker kan overclocken later. 7870 die is tot ze nek toe al overgeklockt (Min of meer). Beetje zonde om geld betalen, wat je zelf kan?

Laatst bewerkt:
wat sander zegt zeker doen 7950 is beter en kwa processors zou ik eerder kijken voor de 8320 deze is iets lager geklockt en dus wat goedkoper en die klocks kan je makkelijk zelfd omhoog gooien met de turbo/booster ;)

@dd247, bedankt voor je reactie, maar die is 0.5 GHz lager, en het scheelt maar 25 euro dus dat vind ik de moeite niet echt waard, en kun je de FX-8350 dan niet nog meer overclocken? Denken jullie dat een moederbord van 80 euro goed genoeg is (asrock 970 extreme 4)? En een PSU van 550w is wel zat toch? bedankt:)

die kristallen bol wil ik ook hebben...
pc systemen en consoles hebben al jaren meerdere cores en nog steeds zitten we met een aantal games die je op 1 hand kunt tellen die meerdere cores gebruiken
verder verschilt het per game de een gebruikt er 2 de ander 4 en bij 1 of 2 games 6 bf3/crysis 3
De games nu en in de toekomst zullen hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van 8 threads/cores.
Kijk naar de ps4, die zal een octacore hebben, dus waarom zouden de developpers het niet zo doen dat hun game 8 cores/threads ondersteunt? Dit zien we ook al in Crysis 3 bijvoorbeeld, waar de FX 8350 de 3570k outmatcht.

@TS
Als je gaat overclocken dan moet je idd voor een FX 8350 gaan.

De games nu en in de toekomst zullen hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van 8 threads/cores.
Kijk naar de ps4, die zal een octacore hebben, dus waarom zouden de developpers het niet zo doen dat hun game 8 cores/threads ondersteunt? Dit zien we ook al in Crysis 3 bijvoorbeeld, waar de FX 8350 de 3570k outmatcht.
omdat ze dit ook niet gedaan hebben tijdens de vorige consoles
PS3 had toen 6 cells en de Xbox360 3 cores en we zaten in die tijd ook al met hexacore cpu's voor desktop pc's
het is dus helemaal aan de devs of ze dit wel willen doen of niet

het enige verschil nu is dat de console ook daad werkelijk standaard pc cpu's gaan gebruiken, dit kan veranderen

en over dat outmatchen ze lopen gelijk op het verschil is 1 fps bij crysis 3....
[video=youtube;ICVeN6WEGgg]http://www.youtube.com/watch?v=ICVeN6WEGgg[/video]

Laatst bewerkt:
@dd247, bedankt voor je reactie, maar die is 0.5 GHz lager, en het scheelt maar 25 euro dus dat vind ik de moeite niet echt waard, en kun je de FX-8350 dan niet nog meer overclocken? Denken jullie dat een moederbord van 80 euro goed genoeg is (asrock 970 extreme 4)? En een PSU van 550w is wel zat toch? bedankt:)

nee je moet kijken naar een 990FX het liefst een asrock extreme 3 of 9(scheelt 90 euro) en over de processor het is toch 25 euro en als je een beetje handig ben en google goed kan gebruiken krijg je die 0.5 ghz er makkelijk zelf op geklocked ;)

welk filmpje zit jij naar te kijken?
hij zegt zelf in dat filmpje dat intel het beter doet bij crysis
de cpu's zijn vrijwel gelijkwaardig

kijkend naar het filmpje het grootste verschil triand 2 waar het verschil net 6fps is

Laatst bewerkt:
@gast0561 ja dat moederbord moet je hebben ja ;) @firestorm ik denk dat hij de over de algemene prestaties heeft niet alleen de crysis benchmark(s)..

Hij vergelijkt 1 i5 en 2 i7s, hij zegt dat de i7 het iedere keer net iets beter doet maar de i5 is minder goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan