Grote problemen of makelijk op te lossen? In ieder geval hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, samenvatting van totnutoe:

• Ik heb NSW 2003 Pro verwijderd en het systeem loopt als een sneltrein die een snelheidsrecord gaat breken. Het wisselbestand is na het opstarten geen 190 maar 110 MB.
    Alle extra applicaties starten razendsnel.
    Word (en andere officeapplicaties) starten in 1 tot 3 seconden.
  • De Windows help is door onverklaarbare redenen weer in orde gekomen.
  • De vreemde dingen in Word zijn nog niet over (Word is wel supersnel!)
  • Hulp op afstand zou ik nog moeten testen. //edit: werkt nog niet.
  • Het 2e grote probleem:
    In C:\Documents and Settings\Jean-Paul\Menu Start\Programma's staan alle pictogrammen wel. Als ik in het startmenu kijk ontbreken er een heleboel! Als ik rechts klik op mijn startmenu en kies voor verkennen kom ik uit in de map C:\Documents and Settings\Jean-Paul t\Programma's. En dus niet in de gewone map. Ik denk dat hier ook een probleem ligt. Deze map kan ik niet verwijderen omdat er in de map programma's een map opstarten zit. Opstarten mag ik van Windows niet verwijderen omdat het een systeemap is.

is nog niet over. Hij herkent dus schijnbaar Jean-Paul t als mijn map. Ik weet het niet...

Het lijkt dat NSW 2003 Pro de boosdoener van de snelheid is, maar ik ben nu "bang" dat als ik hem installeer dat ik dezelfde problemen krijg. Hiervan zou ik graag de mening willen horen van iemand die veel van Symantec dingen weet (bijvoorbeeld Saldos :)).

Laatst bewerkt:
Ik heet geen saldos:D, maar ik wil je toch maar even zeggen dat ik NSW ook nooitmeer installeer.
Dit omdat het, op mijn eveneens sdram-systeem, mijn systeem als geen enkel ander programma weet te vertragen.
So no nsw for me too:)

@Saltation (;)), aha. Dus bij jou ook al...
Tja, ik heb nog wel een NIS 2002 liggen dus een virusscan kan ik wel krijgen, maar ik vind het nogal zonde. Ik ben er opzich errug tevreden mee. Kan ik geen dingen uitschakelen ofzo, zoals met een Office installatie?

XP_PC,

Als het aan norton antivirus ligt, dan kan dit je probleem oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...f0c69fcb50e2eeaa85256b180068dbf5?OpenDocument

Maar het kan ook aan de update liggen van Norton antivirus die common client heet en die je via liveupdate krijgt. In dat geval moet je dit even lezen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d27b5a4e3c34928a88256ce20070e819?OpenDocument

Indien je Norton system works gebruikt, dan kan het ook aan goback liggen. Je moet dan goback gewoon niet installeren:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...0a6a3dc72cb466d388256b58006607bf?OpenDocument

Daarnaast kan het ook een een patch van Microsoft liggen in combinatie met de virus scanner. In dat geval met je de patch 811493 (MS03-013) verwijderen:

patch

Wat ik in iedere geval aanraad is dit. Installeer NSW (zonder goback).
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit behalve ccregvfy en ccapp en je firewall indien je die hebt-toepassen-sluiten en restart de pc en kijk hoe dan de snelheid is.

:D zo dan, dat is een flinke lijst.

Ik zal je links bekijken Saldos en dingen toepassen.
Waarom moest ik alles uitvinken bij MSconfig? Want nu staat "alles" aangevinkt en issie razendsnel.
Ik heb gelezen dat als je teveel uitvinkt bij msconfig dat je PC niet meer goed werkt, hoe zit dat?

Goback had ik wel geïnstalleerd, nooit gebruikt trouwens.

----------

Computer slows down as Norton AntiVirus Auto-Protect CPU utilization reaches 95% or higher

Dit is trouwens niet het geval, proc. gebruik ligt dan rond de 7 (ipv 0-1) procent.
----------

Windows XP computer startup is slow after running LiveUpdate and installing the Common Client program update

Situation:
After you download and install the Common Client program update through LiveUpdate, you notice that it takes at least a minute and a half longer then usual to start up.

is wél het geval.
----------

Je 3e link werkt niet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Goback had ik wel geïnstalleerd, nooit gebruikt trouwens

Je hoeft hem ook niet te gebruiken, want zodra je hem installeert, dan zal het jouw computer erg traag maken omdat er continu een image van de computer gemaakt wordt en dat gaat ten koste van de snelheid van de pc. Dus die moet je gewoon verwijderen.

ja heb dat ook bij die norton gehad en heb gewoon die afgegooid en norton 2002 erop gezet
en toen ging het weer.want toen ik nsw 2003 erop had zat ik soms 1 min te w8en en dan moest ik nog w8en dat alles anders was opgeladen.

Geplaatst door saldos

Je hoeft hem ook niet te gebruiken, want zodra je hem installeert, dan zal het jouw computer erg traag maken omdat er continu een image van de computer gemaakt wordt en dat gaat ten koste van de snelheid van de pc. Dus die moet je gewoon verwijderen.
:8-0: dat wist ik helemaal niet. Fijn
PLEASED.GIF
. Doet systeemherstel van Win XP dit ook niet (las ik ergens)?

Handige Link Saldos.
Daar staat:
If your computer is not low on resources, and you want to minimize NSW's effect on the computer's performance, install only the NSW components that you want and not all components

Waarbij moet ik hier aan denken? NAV (sowieso) en dan cleansweep en Utilities achterwegen laten? En Ghost, draaid die mee op de achtergrond?

Geplaatst door XP_PC
Waarbij moet ik hier aan denken? NAV (sowieso) en dan cleansweep en Utilities achterwegen laten? En Ghost, draaid die mee op de achtergrond?

Ik zou gewoon alles installeren behalve goback.

En op de achtergrond in msconfig moet je alleen Norton antivirus (ccapp en ccregvfy) laten draaien van Norton system works.
Andere dingen van NSW hoeven niet op de achtergrond te draaien.

Laatst bewerkt:
En Ghost? Waarom die niet als ik vragen mag? Ik vind hem (opzich) wel handig. Maar ik vroeg zojuist in een andere topic wat beter was, losse bestanden backuppen met Ghost of met verkenner en dan Winzip/Winrar gebruiken. Winzip manier was eigenlijk even goed zeiden ze.
Dus niet doen dan maar?

ghost mag je wel installeren. Die zal je niet vertragen.

Laatst bewerkt:
Ok, en dat spookje in mijn systray? Kan ik die niet het beste uitzetten?

Ok, na installatie van NSW 2003 Pro:
  • Aanmeldprocedure (vanaf enter na wachtwoord tot het starten van de programma's): 3 sec. (zonder NSW 1)
  • Word en andere office applicaties: 4 sec. (zonder NSW 1)
  • Wisselbestand na het opstarteb: 132 MB (zonder NSW 110)
  • MSconfig:
    msconfig.JPG

Wat moet weg?

Is al een stuk beter!

Errug leuk

Zojuist het hele handeltje ge-update en daar gaan we weer. 60-120 seconden wachten voordat het laden begint.

Geplaatst door XP_PC
Wat moet weg?
Je kan uitzetten wat rood is.
(zie bijlage)
attachment.php

tcm-->Part of The Cleaner from MooSoft - warns of changes to the registry.
Met tcm moet je het zelf ff weten of je die uitzet.
De rest kan je ook handmatig aan zetten.
(msn, enz)

Bijlagen

• opstart.gif
    opstart.gif
    42,5 KB · Weergaven: 275
Laatst bewerkt:
Hmm, dan heb ik dus al gesnoeid.

Want ik zou elke keer messenger, messenger + en speedfan aanzetten. Hoef ik dus niet weg te vinken. Wat TCM betreft, stel ik erg op prijs. Laat ik dus ook staan.
En DUmeter, ja. Misschien gaat die nog wel eens de laan uit :).

Dus ik kan niets meer doen begrijp ik? Ik zit nu wel (na een update van NSW) met een trage PC... Had ik eerst geen last van, andere gebruikers nog steeds niet.
En mijn startmenuprobleem...

Iig bedankt voor de hulp tot nut toe...

XP_PC,

Wat je kunt doen is dit:
Verwijder NSW en installeer NSW opnieuw, maar doe geen liveupdate nog.

Haal eerst de virus definities en daarna alle updates, maar 1 voor 1 en restart de pc na elke update opnieuw.
Als jouw pc dan opeens trager wordt, dan weet je aan welke update het ligt en dat betekend dat je NSW opnieuw moet verwijderen en die update die jouw pc trager maakte moet je dus niet installeren bij de volgende installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan