handleiding DVD gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ongetwijfeld, maar is dat normaal dat een DVD'tje 4.7 op het doosje vermeldt, terwijl feitelijk maar 4.4 beschikbaar is ??????
 
Geplaatst door gast0225
Wat ik nog vergat te vermelden:

Nero heeft geprobeerd het "project" iets te verkleinen maar dat ging niet. Daarbij komt het advies om een DVD 9 type te gebruiken ??????

Daarbij nog het Nero advies om het project "handmatig" iets te verkleinen :mad: 0,07 % :mad: waar HEBBEN we het over!!!

Hoe verklein ik in vredesnaam HANDMATIG dit "project" met 0,07 %

Je kan proberen met Overburn
 
Na bestudering van de tekst lijkt het mij dat ik weinig heb aan Shrink : ik heb geen DVD maar een download van VOB files etc. etc.........?
 
Ja je kan wel gewoon branden,maar dan op Duall leaer maar die zijn zo duur
 
Pasja

De optie nerovision gebruikt men om een zelf gemaakte dvd samen te stellen.

Probeer het volgend:

Start nero-burning rom
Klik op het tabblad bij New Compilation op DVD, in het linker venster klik je op DvD Video klik op new.
Het tabblad wat nu verschijnt, dubbel klik links op de rode map Video-ts.
Selecteer in de kolom file browser de map waar de film instaat ( vob-file's), vervolgens verschijnen alle file's in de rechter kolom
video_ts.vob files
video_ts.bup files
VTS_0*.vob files
VTS_0*.ifo files

Deze is mij onbekend 1 default.pls file

Selecteer alle file's en sleep deze naar de tweede kolom.
Klik dan branden boven in de balk.
Als je een dvd-rw hebt kan je het beter eerst hier op branden.

groetjes speedtouch
 
default.pls file
is nodig om zogenaamd de File"s aan elkaar te praten
 
Ben ff aan het zoeken en heb dit gevonden:

Is there a way to stop PowerDVD from automatically creating playlist
files (default.pls) whenever it plays a media file?

Apart from the nuisance of having orphan files all over the place, the
default.pls contains the name of the media file in clear text, so it
is also a potential security problem.


Op meerdere site's geeft men ook aan dat de file's door PowerDvD wordt aangemaakt.

@ pasja
De file default.pls kan je beter niet mee branden.

groetjes speedtouch
 
Nou het is gelukt, maar dan wel op een schijfje dat mij € 10 kostte!!!! (dual layer)

Idd. gewoon Nero openen en kiezen voor DVD video en dan de hele handel die ik gedownload heb in het compilatiescherm slepen en daarna branden. (Nero gaf overigens zelf een foutmelding inhoudende dat het PLS bestand niet thuis hoorde in de bestandslijst en Nero weigerde het bestand in het compilatiescherm te plaatsen)

Omdat de DVD niet automatisch startte heb ik het geheel over gedaan (terwijl het een prima DVD'tje bleek te zijn -achteraf- en nu heb ik 2x dezelfde film op DVD (kostte mij dus € 20,-- )

Maar ok, het was voor het goede doel : ik weet nu hoe ik op de meest eenvoudige wijze een DVD kan maken van een download.

Volgende hoofdstuk zal wel lastiger worden want op het spiegeltje van de superster lees ik heel veel "DVD rip" en maar weinig DVD (en dit laaste had ik gedownload en da's kennelijk -toevallig- de meest simpele manier om te branden)

Overigens : het is wel een topfilmpje geloof ik : Pirates of the Carribian................. :D
 
Speedtouch,
thx voor je bericht, maar zie mijn bericht hiervoor - we waren gelijktijdig aan het typen denk ik-, Nero was zelf al "intelligent" v.w.b. de *.pls file.
 
Tot slot : iedereen dank voor de inbreng, ik heb in de afgelopen 48 uur meer over DVD's geleerd dan de afgelopen 3 jaar.
Nu maar hopen dat ik ook de wat kleinere DVD-rip files kan omzetten naar een werkende DVD, want (achteraf gezien) is het branden van een DVD file (bestaande uit de files die ik in mijn openingsberichtje typte) eigenlijk kinderspel............ :D
 
Tipje: Probeer alles eerst uit op een dvd-rw :)

Downloaden van een dvd probeer ik te beperken i.v.m een te hoge data verkeer.( torrent )
Momenteel zit ik rond de 100 Gb p/m

Wil je een goede kwaliteit dvd die maar 700 mb groot is dan kan je het beste XVID nemen, deze speel ik af met bSPlayer op de pc of laptop.
Deze kan ik ook met behulp van een video-s kabel linken naar de TV.

Let op de kwaliteit van de download, screeners + video cam zijn vaak de slechtste.
DvD en Dvd rip ( XVID ) zijn goed.

groetjes speedtouch
 
Op een 'normale' DVD past 4,37 Gb, dat is normaal.
Het bestand default.pls komt inderdaad van PowerDVD en heb je niet nodig.
Als de bestanden niet op een DVD passen zul b.v. DVDshrink moeten gebruiken om het geheel iets te verkleinen.
Voor de uitleg van DVD shrink kijk op de eerder gegeven pagina van Tazman er zit één verschil in, je moet in dit geval niet voor 'open disc' kiezen maar voor 'open files' . In 99% van de gevallen zal DVD shrink in staat zijn om het geheel automatisch te verkleinen tot DVD grootte.
 
Ook deze handleiding is perfect! Dank!

Ik ben inmiddels al weer een paar stappen verder :
het branden van een gedownloade film in DVD formaat is idd. kinderspel met Nero........... sleep de hele handel naar de linkerkant in het scherm van Nero en branden maar......

Van een tweede filesoort (AVI) heb ik inmiddels ook al door hoe het werkt ;) ....... hetzelfde als met de DVD files, het enige dat ik even moest downloaden was de Nero plugin.......

Ik mis nu nog slechts 1 (of 2) bestandsformaten waarvoor ik extra "lessen" nodig heb : telesync en cam. Deze namen kom ik zo links en rechts ook tegen op diverse plekken en die zeggen mij zo even nog niets.
 
Ik mis nu nog slechts 1 (of 2) bestandsformaten waarvoor ik extra "lessen" nodig heb : telesync en cam

Pasja
Dat zijn geen bestandsformaten.
telesync betekend dat de film digitaal is afgetapt van de projector.
Deze heeft een redelijke goede kwaliteit ( svcd )

cam betekent dat in de bios iemand met z'n camera de film heeft opgenomen.
Deze kwaliteit is vaak heel slecht.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan