handleiding DVD gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dank, dat betekent dus dat ik helemaal bij ben...?

Ik heb als 2e test een zogenaamde "rip" gedownload en die was niet voorzien van Nederlandse ondertitels. Er zat wel een bestandje bij dat de ondertitels bevat.

Met Google wat gegoogled en dan wordt Pasja niet blij ;) Het wemelt van adviezen op het w-w-w over het plaatsen van subtittles bij een AVI bestand, maar er worden zoveel adviezen (+bijbehorende progjes) gegeven dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.........

Welk progje is het handigst / makkelijkst om ondertitels bij te voegen?
 
Laatst bewerkt:
en de grote grap is:

ik heb helemaal niets met TV en films, sterker nog, ik kijk eigenlijk nooit TV.
Onder "druk" van mijn jongste zoon heb ik de DVD brander gekocht. Zelf is 'ie te beroerd / lui / gemakzuchtig :D om uit te vogelen hoe het e.e.a werkt dus doet pa het maar............. ;)
 
Als je nog belangstelling hebt.. als bijlage vind je een door mezelf samengestelde handleiding.. :D :thumb:

edit: bijlage te groot.. zie link
 
Dank ! Ik heb 'm uitgeprint en ga er zeker gebruik van maken.
 
Ik heb als 2e test een zogenaamde "rip" gedownload

Deze kan je het beste afspelen via de pc, de rips zijn vaak in xvid of vcd formaat.
Hiervoor kan je gebruik maken van bsPlayer , je hebt een gratis versie 1.1 en een pro ( betaal ).
via www kan je voor de movie een *.srt file downloaden ( voor de meeste films is deze wel beschikbaar ).
De srt file kan je los toevoegen bij bsPlayer, je hoef hem dus niet te branden bij de film.

Het komt ook voor dat de ondertitels niet synchroom lopen, nu komt er werk voor pa. :D
Deze kan je weer behandelan met subsync.

Als je ze toch op dvd wilt zetten, kan je hem het beste omzetten met het alles in een progje DvDsanta
 
Laatst bewerkt:
Als ik alle info lees over het plaatsen van Ned. ondertitels, dan denk ik dat ik daar maar van afzie en net zolang "speur" totdat ik een versie vind met Ned. ondertitels.

Ik ben momenteel een "topfilm" die we thuis op DVD hebben aan het kopieren (althans een poging daartoe).

Volgens het DVD dooje zit er een of andere top beveiliging op en daarnaast is de film ook nog eens 6 gig.

Ik heb de DVD eerst geript met DVD decrypter (ging prima) en daarna alleen de hoofdfilm binnen het progje DVD shrink geselecteerd. Die wordt nu op een standaard schijfje (4.7) gebrand. Als dat lukt (Nero is nu 75% onderweg......) dan betekent het dat DVD decrypter teglijk de mooie beveiliging om zeep heeft geholpen........? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het zo eenvoudig is........... (er zal wel iets niet gaan werken van de kopie)
 
Ik geloof dat ik een klein beetje "gek" word.........

de zojuist gebrande kopie draait als een tierelier op mijn huiskamer DVD. Dat betekent dat de dure / geavanceerde kopieerbeveiliging op het origineel door een volslagen leek als ik ben om zeep is geholpen...... :8-0:

Het enige dat mankeert is dat ik geen Nederlandse ondertitels heb op de kopie, maar dat zal ongetwijfeld het gevolg zijn van het feit dat ik binnen DVD shrink gekozen heb voor alleen de hoofdfilm.........?

Ga de truuk nog maar eens proberen maar dan hoofdfilm + subs.......

Kan het kloppen dat het progje DVD decrypter ZO goed is dat die dure beveiliging het loodje legt...........????
Geloof me, ik heb niets anders gedaan dan een DVD uit het boekenrek pakken -een DVD die te groot was voor een normaal plaatje EN die een kopieerbeveiliging had volgens de DVD doos- en heb vervolgens het ding met DVD decrypter bewerkt en daarna met Shrink bewerkt en vervolgens met Nero gebrand.
Als het allemaal zo simpel is (en daar lijkt het op) dan heeft zo'n beveiliging toch 0,0 zin............. ???
 
OK, allen dank voor de reacties !
Ik heb met suc6 de volgende acties('s) kunnen uitvoeren dankzij alle reacties :

zojuist heb ik een DVD gekopieerd en gebrand die ik zelf in bezit heb (een z.g. topfilm met beveiliging en een film die ook nog eens te groot was voor een normaal DVD schijfje)
De DVD (Master and Commander, ruim 6 gig) eerst geript met het progje DVD decrypter (decryptie naar een lokatie op de hdd van mijn pc)

Vervolgens DVD shrink gestart en de film zodanig laten "shrinken" dat 'ie op een standaard DVD schijfje zou gaan passen.

Uiteindelijk het geheel middels Nero gebrand en wie schetst mijn verbazing :
ik heb een perfecte kopie van mijn DVD en hij loopt (inc. Ned. ondertitels) als een tierielier................ :D :D :D

Een laatste vraag (al eerder gesteld) : waarom is die kopieerbeveiliging zo gemakkelijk te elimineren, ik heb geen moeilijke / illegale tools gebruikt of zo (ik zou niet eens weten HOE......)
Ik heb alleen gedaan wat ik in zojuist hierboven beschreef en ik krijg een perfect werkende kopie :8-0:

Iemand die er een verklaring voor heeft ?

ps. voor mijn bescheiden brein heb ik de afgelopen dagen genoeg nieuwe dingen geleerd, het toevoegen van Nederlandse ondertitels aan een DVD die ik ergens op het W-W-W vind, laat ik nog maar even zitten totdat alle zojuist vergaarde kennis bezonken is en routine is geworden....... :D
 
Laatst bewerkt:
DvDDecrypter is een heel goed progje, en ja deze omzeilt heel simpel de beveiliging, omdat deze simpel en alleen de vob-file's & ifo-file eraf haalt.

De ondertiteling moet je bij shrink aangeven, zelf maak ik geen gebruik van shrink maar ik denk dat Tazman hier ook een uitleg over heeft staan.
Ik maak gebruik van dvd2one ipv shrink, maar het werkt allemaal op dezelfde manier.

De meest simpelste oplossing om van je dvd een kopie te maken is met clonedvd, echter om dan de beveiliging te omzeilen moet je ook het progje anydvd hebben, beiden progjes zijn niet gratis.

De manier dvddecrypter > dvd2one ( shrink ) > nero, vind ik persoonlijk het beste.

ps. ik zie dat het nu wel gelukt is met de ondertitels.:)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door speedtouch
De manier dvddecrypter > dvd2one ( shrink ) > nero, vind ik persoonlijk het beste.
Als de DVD niet op 1 schijfje past doe ik persoonlijk liever dit:
dvddecrypter > shrink > clonedvd (om er een image van te maken) > dvddecrypter.

Dvd's brand ik het liefst met dvddecrypter of CloneDVD, dit omdat ik slechte ervaringen met Nero (icm dvd branden) heb.
 
Geplaatst door aaajeetee
Dvd's brand ik het liefst met dvddecrypter of CloneDVD, dit omdat ik slechte ervaringen met Nero (icm dvd branden) heb.

Hiervan heb ik ook een tijdje last gehad, ik had een utopia aan brandersoftware op de pc staan.
alcohol 120%
copytodvd
clonedvd
clonecd
dvd copy2 platinum
nero
ecdc
dvddecrypter
fireburner
x2cd
cdrwin.
interne brander van XP is uitgeschakeld :)
Volgens mij kan dit niet goed blijven gaan.

Nu gebruik ik alleen.
nero
ecdc
dvddecrypter
alcohol 120%
clonecd
aspi drivers opnieuw geinstalleerd, en sindsdien geen problemen meer gehad.
 
Ja maar, ja maar,

toch nog even terugkomend op mijn opmerking m.b.t. het simpel omzeilen van de beveiliging door de m.i. wel heel kinderlijke manier waarop ik als newbee mijn eerste DVD'tje heb gebrand.

Als ik kijk hoeveel moeite het kost (en soms het lukt het dan nog niet) om een game te kopieren waarop een beveiliging zit, dan vraag ik mij toch in alle ernst af wat voor zin het heeft voor de DVD makers om een beveiliging op een DVD te zetten als een volslagen leek als ik na ruim 2 dagen van informatie inwinnen (hier op dit forum) erin slaagt om een perfecte kopie te maken van een goed beveiligde DVD (die ook nog eens een keer te groot was voor een standaard schijfje ???) waarbij dan ook nog de kanttekening dat ik totaal geen "moeilijke" / illegale software heb gebruikt: louter de DVD decryptor en daarna het Shrinkprogje om 'm te laten passen.............. ?
 
mogelijk nog een aanvulling op bij Nero onstane problemen:

ik heb de plugin van Nero gedownload en geinstalleerd en vervolgens is het wederom kinderspel om ook een Avi naar DVD om te zetten. Ik zou wederom als leek willen zeggen / vragen : waarom dan allerlei moeilijke software als het met Nero een kwestie is van rechts naar links slepen (Avi) en branden maar........?

(Met hierbij dan wel de opmerking dat ik voor die plugin geen zin had om wederom 29 $ of zo te betalen, ik had de avond ervoor al bijna 4 tientjes voor de officiele Nero 6 suite neergelegd en dat vind ik wel even welletjes! Die plugin kwam ik "om de hoek tegen")
 
Laatst bewerkt:
er schiet mij trouwens nog wat te binnen:

mogelijk heb ik toch wat van de kopieerbeveiliging gemerkt, want toen ik vanochtend voor het eerst met DVD decryptor en Shrink aan de gang ging, kreeg ik bij 3 opeenvolgende tests een foutmelding tijdens het gebruik van Shrink :
na ongeveer 40% van het proces te hebben voltooid kwam Shrink met een foutmelding (bij ALLE 3 de testjes) dat ik te weinig ruimte zou hebben op het bestemmingsstation. Nu wil ik veel geloven, maar een afgelopen woensdag hagelnieuwe geinstalleerde (2e) hdd van 150 giga is heel moeilijk als vol te benoemen als er nog niets op staat :D behalve het door Shrink gegenereerde bestandje / bestandjes.

Toen ik na 3 mislukte pogingen de volgorde omdraaide : eerst DVD decryptor gebruiken en daarna pas Shrink, kwam die foutmelding niet meer terug. Mogelijk was dit dan een "oprisping" van de "dure" beveiliging op de DVD........ ?
 
Laatst bewerkt:
99% van onwillige DVD beveiligingen zijn te omzeilen door de hoofdfilm te starten, deze na een minuutje te pauzeren (player open laten staan) en vervolgens met DVD shrink de DVD te rippen.

Wat ik gebruik....DVD shrink en Nero tot nu toe krijg ik daar alles mee voor elkaar.
 
Ik had dankzij alle tips die ik hier heb gekregen en mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagen idd. al het vermoeden dat met slechts weinig tools / handelingen het einddoel ook bereikt kan worden.
 
DvD,s hebben een analoge kopieer beveiliging (Macrovision) in tegenstelling van game's deze hebben verschillende beveiligingen.
Laserlock
savedisc
securom
enz.
Het omzeilen van de dvd beveiliging kan alleen ook maar gedaan worden door rippers zoals dvddecrypter of smartripper.
De alles in een progjes kunnen dit niet meer ( voorheen wel )bvb clonedvd wordt gemaakt in duitsland, daar is het verboden om een eigen kopie te maken, daar is op laste de omzeiling van de beveiliging eruit gehaald, in nederland mag je wel een eigen kopie maken.
Voor die progamma's kan je weer een los progje kopen genaamd anydvd, deze omzeilt de beveiliging maar nog meer zoals de regio code, ook kan men met behulp van dit progje beveiligde muziek cd's kopieren.
 
Ok, helder,
maar onze oosterburen zijn toch ook niet achterlijk ? Als zij met een gratis tool als DVD-decryptor hun doel kunnen bereiken (ook al staat de nationale wetgeving dat niet toe) waarom zouden ze dan het van Elby afkomstige cloneDVD willen aanschaffen (tegen betaling van eurootjes........) ?

Ik bedoel eigenlijk :
wat DVD decryptor doet (al dan niet gevolgd door een bewerking met Shrink) IS toch het rippen van een DVD en het daarna maken van een kloon -en nog gratis / legaal ook-?

Of vergelijk ik door de pas vergaarde kennis nu appels met peren?
 
Laatst bewerkt:
Omdat clonedvd alles in een is, hij ript > maakt hem 4,37 Gb > hij brandt
Tevens heb je de optie om het menu heel te laten , of een gedeelte van het menu te gebruiken.
Je kan ook de voorfilms indien aanwezig ook mee branden, zelfs het brein logo kan je daar behouden :eek:

Deze progjes zijn handig voor mensen die niet veel tijd willen besteden in het uitzoeken over het hoe en wat moet ik doen om miijn dvd te kopieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan