happerend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meeuwes

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Berichten
48
IK heb nu bijna 2 jaar adsl van tiscali. Het heeft altijd vloeiend gewerkt maar de laatste 2 maand valt het internet regelmatig spontaan uit. Dit gebeurt alleen savonds (drukker op internet??)

Het gaat hier om storingen van 10 seconden tot een minuut en het gebeurt ongeveer 5 keer per uur. Het is ongelovelijk irritant en ik kan niet bedenken waar het aan kan liggen behalve dat Tiscali iets verkeerd doet...?

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

P.S. binnenkort word tiscali bij ons overgenomen door Planet... kan daarmee het probleem verholpen zijn?
 
Grote kans dat het aan Tiscali ligt.
Heb je de modem al eens gereset? Verbinding opieuw ingesteld?
 
ik heb een heleboel geprobeert, maar het blijft savonds steeds uitvallen...

In hoeverre kan ik tiscali hier iets verwijten... die helpdesken zijn gruwelijk irritant.. gaan ze zeuren over dat de kabels niet langer dan 100 meter mogen zijn!!! ik ga toch niet in een weiland zitten met mijn pc met dit weer!

...
 
Geplaatst door Meeuwes
ik ik ga toch niet in een weiland zitten met mijn pc met dit weer!...


Nee? :p

Tiscali is inderdaad niet best wat service betreft. Denk toch dat het probleem bij hun ligt!
 
Maak je toevallig gebruik van een router zo ja geef dan eens het merk en type door want het kan zijn dat daar een probleem ligt.
 
een zekere Sweex broadband router

Ik heb het al een keer geprobeert met de router er tussen weg maar het probleem bleef...
 
Dan kan het aan de modem liggen, of wat je zelf al aan draagd drukte maar ik zou toch eens even alles nog een keer opnieuw instellen weet je zeker dat alles goed zit als dat nog niet help aan de bel trekken bij tiscali je betaald tenslotte niet voor uitvallende internet.
 
De gegevens die je in moet voeren in de modem of router gewoon de heleboel even resetten en je gebruikers naam enz opnieuw instellen.

Wat voor merk en type modem is het wat je gebruikt?
 
dat kan nooit!! als hij al 2 jaar met dat modem doet...en alles werkt...ligt het ckr niet aan het modem hoor:eek:
 
Alles kan stuk ook de modem.
Maar je moet gewoon alles uit sluiten voor dat je gaat bellen daarom even het boven staande advies.
 
Probeer eens de nieuwste drivers kun je downloaden bij speedtouch.

Lees even wat de problemen zijn met de oude firmware.


Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.
 
even aanmerking: het probleem was dat internet vooral savonds steeds uitvalt (op andere tijdstippen gaat het probleemloos)
Maar het lijkt me idd bijzonder als het aan de modem ligt. Waarom zou de modem beslissen om savonds af en toe eens uit te vallen.

Bah ik haat helpdesk van Tiscali... stelletje bureaucraten
 
hmm...

Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.

ok lijkt me mijn probleem?? zullen het even uitproberen
 
Omdat het een firmware probleem kan zijn bij het tiscali netwerk.

Het zelfde had ik bij home maar dan met mijn router ging drie jaar goed en toen begon het probleem sávonds viel die even uit 1 minuut en dan was die er weer de boel gereset ging het weken goed en dan weer het zelfde probleem.
Na een jaar de router verplaatst 3 meter dichter bij de modem en toen helemaal geen verbinding op nieuw geupdate weg probleem.
 
Als voorbeeld op bovenstaande 2 berichten:

Hardware/software kan kapot gaan. Een voorbeeld daarvan is dat ik bij een kennis al een tijdje een schommellende internetsnelheid had. Na het probleem bij het begin te hebben aangepakt kwam ik na testen er achter dat het modem perfect werkte maar het routertje daarachter zijn beste tijd gehad bleek te hebben. En mijn eerste gedachte was ook dat de provider de schuldige was. Dus eerst je eigen spulletjes controleren zodat je met zekerheid tegen je provider kan zeggen dat het probleem NIET bij jou ligt.


Het is even wat werk maar het loont de moeite.
 
Geplaatst door purplegixxer
Als voorbeeld op bovenstaande 2 berichten:

Hardware/software kan kapot gaan. Een voorbeeld daarvan is dat ik bij een kennis al een tijdje een schommellende internetsnelheid had. Na het probleem bij het begin te hebben aangepakt kwam ik na testen er achter dat het modem perfect werkte maar het routertje daarachter zijn beste tijd gehad bleek te hebben. En mijn eerste gedachte was ook dat de provider de schuldige was. Dus eerst je eigen spulletjes controleren zodat je met zekerheid tegen je provider kan zeggen dat het probleem NIET bij jou ligt.


Het is even wat werk maar het loont de moeite.

Mhhh tussentijds alweer 2 posts erbij, die bedoelde ik dus niet.
 
Ik heb het al een keer geprobeert met de router er tussen weg maar het probleem bleef...

Hij heeft alles al geprobeerd ook de router er tussen weg het probleem bleef.
Gewoon even een firmware update proberen kijken wat die dan doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan