happerend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door SJJ


Hij heeft alles al geprobeerd ook de router er tussen weg het probleem bleef.
Gewoon even een firmware update proberen kijken wat die dan doet.

Mhhh las ik weer eens niet goed!! Tja dan wordt het lastig.

Eventueel een ander (zelfde modem) proberen, dit heeft mij ook al eens geholpen. Maarja niet iedereen kan daar zo maar ff aankomen.
 
Laat je niet van de wijs brengen en doe dit eerst eens:
Nieuwe firmware updaten van de site van speedtouch


Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.
 
Ik heb de upgrade voor mijn modem gedownload en geinstalleert... Dat is ook de reden dat ik nu moet typen op een andere computer want mijn internet is nu totaal gecrashed..:confused:
Hij voert dus allemaal dingetjes uit en dan op het laatst geeft ie een error en zegt ie zoiets als : failed to flash... dacht ik...
En ook iets met een probleem met een kernel (dacht ik), dat verdween echter nadat ik de firewall had afgesloten.
MAar internet is echt zwaar kapot nu... ik kan via mijn browser ook niet meer in de modem komen door IP achtig iets in te vullen.
Als ik met een hulpprogramma de verbinding wil herstellen zegt ie dat ie geen IP kan maken of vinden...

dit is vervelend... iemand enig idee...
 
Heb je wel de juiste versie geinstalleerd er staan er namelijk 2 op de site, en alles goed door gelezen.

SpeedTouch 510 en 510i.
Onderstaande geldt voor type 510v4, die met de lampjes aan de bovenzijde van de modem.



Onderstaande geldt voor type 510v3, die met de lampjes aan de voorzijde van de modem.
Firmware - nieuwe versie van de router modem software.
Niet van toepassing.
 
ja ik weet zeker dat ik juiste versie heb gedownload....
ik heb een modem met lampjes aaan bovenkant...
verder kan ik me niet voorstellen dat Ik wat verkeerd heb gedaan...
 
Probeer nog eens een keer te updaten na de modem even geheel spanningsloos te hebben gemaakt.
 
Geplaatst door Meeuwes
Speedtouch 510 ethernet modem

relax... luister naar die senior dude... als je niet meer in modem kan komen heb je een probleem oppassen altijd de goede firmware uppen! en daarin heeft de senior dude gelijk. Het kan zijn dat je je modem zult moeten resetten als je het modem niet meer inkomt evt een oudere andere firmware uppen naar modem dient met zorg te gebeuren, maar blijf vooral rustig!

ps als je internet uitvalt hoe brandt dan het apestaartje? dit is nl de line sync als deze knippert kan dit duiden op wegvallende verbinding dit kan komen door defect splitter. vandaar dat velen splitter test adviseren. slechte bekabeling kan oorzaak zijn, het probleem kan ook buiten je huis zitten bv in de wijkcentrale. door de snelheidsverhogingen van de laatste tijd zijn er veel meldingen van problemen met modems een firmware upgrade kan dan soms uitkomst bieden wel zorgen dat je de juiste versie te pakken krijgt dan.

voor info over modems kijk ook eens hier:
http://www.webblernet.nl/
http://www.modemhelp.net/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan