harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.
HD

Even voor de duidelijk we praten over twee computers>

Diegene met w2k geen probleem draait als een trein, staat nu wel een rood kruis bij de PCI adapter maar hij start gewoon zoals hij altijd doet op, hang ik nou de schijf van de andere computer erachter, waardus w XP op staat en niet gezien wordt, dan krijg ik bij w2K de melding van (zie boven check cabke enz)

M.I. geeft dus de schijf waar xp op staat, de problemen zowel in zijn eigen stekkie waar ie niet gezien wordt als bijde comp met w2k waar ie een melding genereerd over een pci ethernet kabel

ga hem er nu nog een keer achter hangen, want dat apparaat is nu uitgeschakeld inw 2 k

HD

Ik ben denk ik wel uitgeprobeert, de schijf met XP er op wordt nergens herkend, de andere schijven geen probleem in welke computer dan ook, dus ik trek de conclusie dat de schijf kapot is, Ik weet niet of norton gohst of partietion magix 7.0 nog wat uit kunnen richten maar alls niet gezien wordt denk ik het ook niet

mocht je nog suggesties hebben, of iemand anders hoor ik het graag en ik ga nu maar even een nieuwe schijf halen en windows er op nieuw op zetten kan ik morgen toch weer een beetje doen, en deze schijf maar naar de schijven docter als dat tenminste niet te duur is.

alvast hartelijk dank voor de ondesteuning..

jan

HD

Ik heb nu een nieuwe schijf er in gezet, en die wordt ook gewoon gezien , daar ben ik nu xp aan het opzetten.gaat zover aardig goed
Is het ook verstandig oomhier een extra koeling op te zetten.

Mijn leverancier zei onlangs toen ik hem de temperatuur van mijn harde schijven (60°) vertelde: Harde schijven mogen warm worden!

HD

Nou ik kom er toch nog weer op terug, nieuwe schijf geinstalleerd, windows er op, alles goed, zet ik dus mijn ouwe schijf waar geen windows op zit, maar mijn data , er aan als slave, en je raad het al,,,

NTLDR ontbreekt , start opnieuw, het bestandje heb ik al gekregen van een ander lid, maar hoe krijg ik dat op de goeie plek.

ik heb het geunzipped en op het bureaublad staan van een andere computer. kan het branden op cd of disketrte zetten, het zou te groot zijn voor diskette , maar valt erg mee vlg mij

heeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllppppppppppppppppp

Re: HD

Geplaatst door Mulcoa
...het bestandje heb ik al gekregen van een ander lid, maar hoe krijg ik dat op de goeie plek.
Welk bestandje?
Voor fixmbr heb je toch geen bestandje nodig?

Dus je krijgt hem niet opgestart met die andere schijf er bij.
Je zou ook eens CHKDSK moeten doen. Maar hoe?...
Heb je PartitionMagic? (incl. rescue diskettes?)

HD

Gisteren kreeg ik per omgaande mail het missende bestandje gestuurd NTLDR, en dat moest ik kopieren ik aan neem de schijf, maar welke schijf de c schijf of die andere. via de prompt

maar is dat bestand het zelfde als fix mbr?

en wat zou er mis zijn met mijn mbr, windows staat op de nieuwe schijf

Ik ken die procedure niet (wil wel even op het web kijken...)
FIXMBR is een DOS-opdracht. Daar heb je verder geen bestandje voor nodig.

Ja, dat is het vreemde, je MBR staat op je nieuwe schijf.
Vandaar mijn suggestie om CHKDSK te doen op de andere schijf. Alleen als je je pc niet opgestart krijgt met die schijf aangesloten wordt dat moeilijk...

NTLDR is missing:

Cause:

- Computer is booting from a non-bootable source.
- Computer hard disk drive is not properly setup in BIOS.
- Corrupt NTLDR and/or NTDETECT.COM file.
- Misconfiguration with the boot.ini file.
- Attempting to upgrade from a Windows 95, 98, or ME - computer that is using FAT32.
- New hard disk drive being added.
- Corrupt boot sector / master boot record.
- Seriously corrupted version of Windows 2000 or Windows XP.
- Loose or Faulty IDE/EIDE hard disk drive cable.

HD

Een schijf komt in midden van de kabel.?

twee shijven komt de master in de midden en de slave op het eind of maakt het allemaal geen verschil

HD

IK heb toch nog een vraagje de nieuwe schijf een seagate heb ik op master staan, in de bios komt ie op slave te staan, de WD waar alleen maar data op staat heb ik op master gezet vlg de documentatie staat ie vedorie op master , wat helemaal niet de bedoeling was, zou je zeggen even de boel omdraaien maar hoe.?

Want volgens mij zoekt ie nu eerst naar windows op de WD waar alleen maartaat en dan gaat ie door naar de seagate, en zwarte scherm blijft lang zwart voor dat ie door gat naar het windows logo.
maar het andere probleem lijkt opgelost geen foutmelding meer.dus

Geplaatst door Mulcoa
...de WD waar alleen maartaat en dan...
Jan, een beetje zorgvuldig schrijven graag! :)

Ennuh.... wanneer is de foutmelding (ntldr?) verdwenen, wat heb je toen gedaan?
Dit moet je wel vertellen, zodat het ook voor anderen leerzaam wordt!

Laatst bewerkt:
HD

De eerste keer dat ik de tweede schijf er bij heb gezet als slave, kreeg ik weer de melding van NTLDR, toen ben ik begonnen met het experimenteren met de jumpersetting eigenlijk steed met de jumpers aan het experimentern tot het mij opviel dat hij ook met twee schijven weer opstartte, alleen nu heb ik dus de nieuwe schijf waar XP op gezet is als slave staan, en de oude schijf waar alleen de data opstaan staat als master in het eerste zwarte scherm., nu probeer ik dat met de jumpersetting te veranderen maar dat lukt met geen mogelijkheid, heb ik op de site van WD en seagate gekeken, en bij wd hebben ze een redelijke uitleg, en ik heb nu gekozen voor de cable select oplossing, dus biede schijven op cs en de slave komt op de middelste aansluiten en de schijf op het eind zou master moeten worden dit doet hij dus niet.,

Rijst bij mij de vraag of ik hier toch even terug moet naar het resetten van de bios.?

wie weet raad.

Nu kun je je natuurlijk ook afvragen of dat werkelijk zoveel verschil maakt, en dat vraag ik mij af, zelf denk ik dat het langer duurt met opstarten

zeg het maar

IK weet niet of heter mee te maken heeft maar ik heb ook het kabeltje van de floppy disk vast gemaakt deze komt vanaf de harddrive, je kan soms lang naar iets zoeken.

opstarttijd van 1 min en 5 sec kale windows xp , ik weet het niet of het goed of slecht is.

Laatst bewerkt:
Cableselect zal ook een mogelijkheid zijn.

Maar nu je pc met beide schijven opstart zou ik eerst eens CHKDSK doen.
Op alle schijven/partities die er zijn.
Dus C: en D: en wat je nog meer hebt.
Voor C: hoef je alleen maar het commando achter de prompt te typen. Voor een andere schijf/partitie moet je eerst de C-prompt veranderen in D: enz. (Je typt D: en dan Enter en dan heb je D:)

Eerst CHKDSK en dan CHKDSK /F

HD

Ik heb gedaan at je gezegd hebt , bij C werd er aangegeven problemen met het bestandssysteem, heb ik opgelost met /F verder geeft ie aan bij andere stations dat ze eerst ontkoppeld moeten worden, en wat kan ik hier verder mee.??

Dit is trouwens de beruchte computer , weet iemand mischien nog een goede diskdokter en niet te duur

eerst maar evenb de beveiliging weer een beeetje op niveau brengen

Geplaatst door Mulcoa
verder geeft ie aan bij andere stations dat ze eerst ontkoppeld moeten worden, en wat kan ik hier verder mee.??
Dit is weer raar!
C kan alleen in DOS gecontroleerd/hersteld worden en daarom moet C 'ontkoppeld' worden, de andere kunnen hersteld worden in Windows.
Vertel nu eens precies hoe de andere schijven/partities heten en wat er op staat.

HD

Op C: staan natuurlijk windows XP

D: cdrom
E: DVD brander

F: data

G: data

H: data

I: data

Alles is bewaard gebleven, F t/m I staat allemaal op de tweede harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan