HD niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Ik heb naast m'n bestaande schijf die is verdeeld in 3 partities (12GB NTFS, 2x 12GB FAT32)
een nieuwe schijf geïnstalleerd.
Ik heb 'm ge-fdiskt en ook verdeeld in 3 partities (40, 20 en 20GB)
In apparaatbeheer wordt 'ie wel herkend, maar in de verkenner krijg ik 'm niet te zien.
Iemand een oplossing?

Ik heb trouwens naast m'n cd-brander ook nog een DVD +/- brander geïnstalleerd.

Ook geformatteerd?

Groetjes,
Bennie

yep, maar het formatteren van de 2e partitie wil niet lukken, al start ik 'm nog zo vaak opnieuw op.

het formateren van de eerste 2 partities is nu wel gelukt, maar de derde partitie herkend 'ie niet meer en wanneer ik fdisk probeer te starten krijg ik alleen de vraag of ik ondersteuning voor grote schijven wil gebruiken, en vervolgens krijg ik een foutmelding.

Heeft die foutmelding ook nog een naam?

Groetjes,
Bennie

ja, ik was 'm vergeten, dus ik moest m'n pc ff opnieuw opstarten

Fout bij lezen van vaste schijf.

en vervolgens keert 'ie terug naar de dosprompt

Die derde partitie kan je ook niet verwijderen met FDISK? Wat antwoord je op die vraag eigenlijk?

Groetjes,
Bennie

:8-0: Niet van de opstartflop??? Waarom niet???

Groetjes,
Bennie

nee, ik krijg bij het opstarten van fdisk de melding:
Fout bij lezen van vaste schijf.

en dan gaat'ie terug naar de prompt.
en ik krijg nu opeens ook de melding dat m'n opstartflop het niet doet, toetsenbord bestand is beschadigd of ontbreekt. en ik kan ook geen nieuwe maken want ik gebruik win 2000

Het lijkt van kwaad tot erger te gaan. Kan je een nieuwe bootdiskette downloaden?
www.bootdisk.com (Win98 SE)

Start Win2000 nog wel gewoon op?

Groetjes,
Bennie

Ik wordt er wel zo s c h i j t m o n g o o l van, ik heb echt nog NOOIT interne apparatuur gehad waar bij aankoop nog niet wat aan mankeerde

deze flop deed nix

en ik begin steeds meer te koken :evil:

nou na 5 geprobeerd te hebben, eindelijk een flop waar niet iets aan mankeerd, krijg ik _G V D_ weer diezelfde fout "error reading fixed disk"

ik ga nu echt ontploffen :evil::evil::evil:

ik kruip zo maar m'n nest in want ik moet om 7 uur weer achter de kassa staan, dus ik wil (al zal dat waarschijnlijk al niet eens meer lukken) rustig slapen.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat de harde schijf niet goed is. Wellicht dat je toch een BIOS-update nodig hebt. Geeft de BIOS de capaciteit van die schijf correct weer? Vond ook nog deze link:
http://www.me.umn.edu/~ap/partition.html

Groetjes,
Bennie

ben weer thuis

ja hij geeft 81GB aan, en als hij niet goed zou zijn dan zou dat fdisken de eerste keer toch ook niet moeten lukken?

Ja, dat klopt, maar er zijn vreemde dingen aan de hand. Ik zou de schijf eens testen met de Drive Fitness Test.

Groetjes,
Bennie

volgens mij zit Jitzuh ook weer onder mijn naam berichten te plaatsen, foei!!! :evil:

ik zal die Drive Fitness Test ff proberen, en als dat niet werkt probeer ik de oplossing die in je andere link staat beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan