HD niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja weet ik, daar zijn geen fouten gevonden (huidige schijf)

partition magic doet nog steeds niets.

ik download wel een nieuwe versie

Nou, weer een nieuwe versie gedownload, maar natuurlijk zoals ik al had verwacht krijg ik daar dezelfde foutmelding.

:(

Ik heb het vermoeden dat dat komt door die tweede schijf. Als je die loskoppelt is het probleem waarschijnlijk opgelost. Probeer nu eerst het probleem van die tweede schijf op te lossen.

Groetjes,
Bennie

Ik heb de nieuwe schijf met maxblast gewist (elke 6 minuten 1%)
dus dat heeft de hele avond en nacht geduurd, maar wel met resultaat;
Schijfbeheer ziet 'm nu ook
en partition magic werkt weer.

maar dit is de huidige indeling voor HD-0 (Huidige schijf);

C: 12,68GB NTFS
D: 12,30GB FAT32
E: 12,29GB FAT32

Ik wil graag deze indeling voor m'n HD-1 (nieuwe schijf);

1e partitie ±30GB NTFS (Alles wat nu op C: op m'n HD-0 staat wil ik naar deze partitie verhuizen, dit wordt dus een bootpartitite)
2e partitie ±25GB FAT32 (de inhoud van D: en E: van HD-0 naar deze partitie verhuizen)
3e partitie ±25GB FAT32

Als alles van HD-0 naar HD-1 gekopieërd is, wil ik m'n HD-0 in 1 of 2 partities verdelen.

Moet ik nu in PartM voor m'n nieuwe schijf eerst en Primary partition van 30GB NTFS aanmaken en dan 2 keer een Logical partition van 25GB FAT32, of doe ik het dan weer fout?

Laatst bewerkt:
Wat voor TYPE data wil je verplaatsen van je 1 naar je 2-schijf??????

Gaat het daarbij ook om je besturingssysteem? En je programma's? Zo ja, maak dan een IMAGE en zet daarmee de boel op de nieuwe schijf.

Groetjes,
Bennie

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik moest van 14:00 tot 23:00 werken (tankstation)

eh ja, ik wil m'n besturingssysteem (win2000) overzetten naar m'n nieuwe schijf.

Dat zal met een image moeten. Liever zou ik Win2000 "vers" op de nieuwe schijf installeren. Wel meer werk, maar kan een hoop trammelant schelen achteraf.

Groetjes,
Bennie

nou dat risico neem ik graag, want ik heb een berg programma's, en ik heb geen zin om die allemaal opnieuw te downloaden, te installeren en de nodige "hulp tooltjes" (om het zo maar ff te noemen) te downloaden

maar dit klopt?:

Primary partition van 30GB NTFS aanmaken en dan 2 keer een Logical partition van 25GB FAT32

Geplaatst door h.hijma
nou dat risico neem ik graag, want ik heb een berg programma's, en ik heb geen zin om die allemaal opnieuw te downloaden, te installeren en de nodige "hulp tooltjes" (om het zo maar ff te noemen) te downloaden

Eh.. in dat geval moet het met een image. Installeer je Win2000 vers, dan moet ook alles opnieuw worden geïnstalleerd.

Groetjes,
Bennie

waar kan ik snel een image mee maken? (kan PartM dat ook)? en zo ja, war vind ik die optie?

Geplaatst door h.hijma
maar dit klopt?:

Primary partition van 30GB NTFS aanmaken en dan 2 keer een Logical partition van 25GB FAT32

Ja, dat klopt.

Groetjes,
Bennie

Als ik voor de primary partition 37,5% aangeef krijg ik de melding:
"The partition crosses the 1024 cylinder boundary and may not be bootable"

wat nu?

Als je helemaal gek van me wordt moet je't zeggen hoor ;) :D ;)

Kan je nog wel verder? Of houdt 'ie daar ook op?

Met PM kan je geen image maken. Daar heb je programma's als Norton Ghost of Powerquest Driveimage voor nodig.

Groetjes,
Bennie

sorry, 'k was weer aan het werk :D

drive image werkt niet, daar ziet'ie een partitie van maar een paar MB's, dus dat programma werkt helemaal niet.
maar ik heb ondertussen de partities aangemaakt zoals ik ze wou hebben en ik heb het programma trueimage gedownload en daarmee heb ik de partitie gekopieërd naar m'n nieuwe schijf, maar helaas pindakaas, deze was niet bootable (en in de bios was het laatste gedeelte van de schijfnaam opeens veranderd in ! ! ! :(

Ik heb m'n plannen dus maar weer gewijzigd, ik heb nu de partities D: en E: van HD-0 (huidige schijf) verplaatst naar HD-1, maar nu wilde ik m'n bootpartitie vergroten, en dat kan met PartM, maar wanneer hij een dergelijke poging onderneemt, krijg ik na de vereiste herstart na een paar procent de melding:
error 1547 while executing batch
error 1547: wrong run limits
press any key to continue

en dan te bedenken dat ik van het oplossen van zulke problemen later (waarschijnlijk) m'n werk maak, ik was vrijdag avond al sjagrijnig.

Tja, hoe nu verder?

"If the error persists after you have applied the recommended fixes, please send the following information to PowerQuest Technical Support:
- A Debug report (see PowerQuest Solution 101, "Running a Debug Report").
- A PARTINFO report created by you. (For information on using PARTINFO, see PowerQuest Solution 62, "Running a PartitionInfo.")
- The information outlined in PowerQuest Solution 102, "Information Needed for a Trouble Report."
- (If you are running PartitionMagic 6 under Windows Me) The VFNSTDBG.TXT file located in C:\Program Files\PowerQuest\PartitionMagic 6.0\Win9X\VFD.
- A copy of the contents of the Master Boot Record captured with WRPROG.EXE. (For information on using WRPROG, see PowerQuest Solution 777, "Instructions for Using the WRPROG.EXE Utility.")
- An SSO image of the affected drive (see PowerQuest Solution 227, "Running FSIMAGE")."

Het gaat toch om de bootpartitie op HD-0?

Wat ik niet begrijp is dat Driveimage niet werkt. Om welke versie gaat het?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan