!!HELP MIJ!!Opstart problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten 2 geheugens in van 128 Mb per stuk. Geeft hij dus niet informatie per geheugen?

Nee hij test alles achter elkaar. Ik zou de test stoppen en 1 reepje laten zitten, dan weer de test starten. Eventueel een klein stipje op de module zetten, die je eruit haalt(zit meestal een stickertje op waar je op kunt merken). Als ze identiek zijn weet je straks niet meer welke nou welke is. zodra je errors krijgt de andere module testen.

rutje1 zei:
Maakt het nog uit welke k eruit haal of niet?
De eerste bank(slot) gebruiken, haal eerst de tweede eruit en laat dan weer testen. Daarna verwissel je de ene met de andere.

hij is aan het testen, na 10 min nog niks dus ik denk dat het aan het 2e stukje geheugen ligt, die ga ik zo testen.

ik ben nu het 2e streepje geheugen aan het testen en na 10 minuten heeft hij al 5 fouten, betekent dit dat deze voor de fout zorgt?

Kennelijk wel. Laat die er eens uit en kijk of de pc dan wel normaal werkt.

Het lukt wel, maar je moet niet vragen hoelang het duurt en hoe traag het gaat.:(

Dit zijn de minimale eisen:
Systeemeisen:

* Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

* 128MB RAM-geheugen

* 1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

* Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

* Cd-rom-station

* Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat
Bron:
http://www.watson.nl/Algemeen/win_xp_sys.html

Hij starte in 1 keer op, maar toen ik drukte op opnieuw opstarten bleef hij weer hangen :( Ik weet nu echt niet wat het is

Weet iemand nog wat? Ik heb de geluidskaart gecontrolleerd, netwerk kaart, telefoonkaart (die voor een inbelverbinding) en de 2 geheugens zijn gecontrolleerd waarvan 1 foute nu is verwijderd. Wat kan het nog zijn??

Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier nog enig idee wat ik kan doen?? Graag ook even melden als je het niet weet want dan weet ik dat het gelezen is. Ik hoop dat iemand nog wat weet. Misschien met de bios of zo....

Trek eens eerst alle pci kaarten uit je computer, en start op van je XP cd, ga naar installeren en doe een repair install.

Doet ie 't, dan een voor een de kaarten er weer inplaatsen en de drivers installeren, gaat bij één kaart niet, dan heb je de boosdoener.

Trek eens eerst alle pci kaarten uit je computer, en start op van je XP cd, ga naar installeren en doe een repair install.

Doet ie 't, dan een voor een de kaarten er weer inplaatsen en de drivers installeren, gaat bij één kaart niet, dan heb je de boosdoener

Ik heb afgelopen weekeind al xp opnieuw erop gezet omdat hij het daarvoor al niet deed. Ook zijn de meeste kaarten al eruit geweest en heb k de meeste drivers niet los op cd staan omdat windows ze automatisch wel pakt. Ik weet niet of dit te vergelijken is?

rutje1 zei:
Ik heb afgelopen weekeind al xp opnieuw erop gezet omdat hij het daarvoor al niet deed. Ook zijn de meeste kaarten al eruit geweest en heb k de meeste drivers niet los op cd staan omdat windows ze automatisch wel pakt. Ik weet niet of dit te vergelijken is?

Tja, als je veilige modus wel opstart, is het een driver probleem, indien je dan zonder die kaarten XP installeerd, worden de drivers ervoor ook niet geladen, dan kom je wat meer te weten over de oorzaak indien je die kaarten 1 voor 1 installeert.

Je zult toch eerst moeten deduceren waar het probleem door veroorzaakt wordt, zo schiet het ook niet op.;)

oke, dan ga k nu ffe alles opnieuw doen, hopelijk werkt het.

ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd.
Na de installatie starte hij goed op. Daarna heb ik de geluidskaart toegevoegd + netwerkkaart + service pack 2

bij service pack 2 deed het opstarten het niet meer dus het moet aan het service pack liggen. Ik heb de originele cd gebruikt met het sp2 maar hij loopt daarop vast. Weet iemand voor dit probleem een oplossing?

SP2 veroorzaakt GEEN vastlopers, dan is het dus de geluidskaart of de netwerkkaart, ik vermoed die laatste, indien het er eentje is met een Realtek chip, die zijn niet echt je van dat.

rutje1 zei:
Het zit zo, de volgorde van installeren:

Windows XP :thumb:
Geluidskaart :thumb:
sp2 :(
sp2 (verwijderd) :thumb:
netwerkkaart :thumb:

Klik hier voor een oud nieuwsbericht waar het ook in stond

Info uit 2004 is niet erg relevant, de SP2 opnieuw downloaden, denk ik dan, indien je een oude versie gebruikt, ik heb er tig computers mee geinstalleerd, nooit problemen, alleen met drivers en diverse pci kaarten.

Of maak en geslipstreamde, SP2 in XP.

Een uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan