!!HELP MIJ!!Opstart problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nu alle update's aan het binnenhalen, ik heb sp2 nog niet zien staan, krijg je die ook gewoon ertussen of niet?

oh die komt vanzelf je moet windows update blijven uitvoeren
ik gok zo dat je met windows update bezig bent

Lange Pier zei:
SP2 veroorzaakt GEEN vastlopers, dan is het dus de geluidskaart of de netwerkkaart, ik vermoed die laatste, indien het er eentje is met een Realtek chip, die zijn niet echt je van dat.
Ik weet niet of het dan toeval is maar weer na de installatie van SP2 lukte het opstarten niet meer in 1 keer. (Ik heb hem net verwijderd en hij doet het weer :S.) En deze keer heb ik de gedownloade versie van sp2 gebruikt. Heeft iemand enig idee? Dus voor sp2 deed hij het gewoon goed, maar ik kan niet zonder sp2. Iemand?????

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik zo ongeduldig ben maar wee iemand soms hoe ik dit kan oplossen??
(zie post hierbove)

is duidelijk een software probleem of zoiets

ga naar deze forum en maak een hjjackthislog aan en leg uit wat het probleem is, hun kunnen je verder helpen, ook daar moet je je registreren is gratis net als hier op helpmij leg ook uit dat je 2e handcomputer hebt en dat probleem al kreeg en dat je pc na het installeren van sp2 vastloopt en als je het verwijder windows weer opstart enzo..

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12
:thumb:

Je tip is mischien handig Stonecity, maar ik denk niet dat de Hijackthis experts, driver problemen kunnen zien in een Hijackthis log.:(

@rutje 1,
krijg je foutmeldingen/blauweschermen?

rutje1 zei:
Ik d8 dat die site (eerst www.antispywareoffensief.nl ) echt alleen voor spyware en virussen was, zal ik daar nu wel of niet posten?
Die site, nu ook wel bekend onder Nucia.nl heeft als hoofd Spyware en virussen. Ik denk dat je hier meer kans maakt met je probleem. Zoals ik aangaf, zal een Hijackthis log je probleem niet oplossen ben ik bang.

je kunt allebei de forums uitproberen nucia en helpmij wat is het probleem dan?

StoneyCity zei:
je kunt allebei de forums uitproberen nucia en helpmij wat is het probleem dan?
Weinig problemen, maar er zijn heel veel mensen die op Nucia actief zijn, die ook op Helpmij zitten.;)

StoneyCity zei:
je maar ze word wel een beetje ongeduldig is duidelijk meer dan 50 posts

Dat ze moet worden veranderd in HIJ. Ik ben een man, rutje1, afgeleid van de voornaam Rutger.

Ik heb weliswaar alle berichtjes gelezen (ook in het inmiddels gesloten topic) maar ik weet niet zeker of je het volgende advies al een keer LETTERLIJK hebt uitgevoerd:

ALLE kaarten, modem / netwerk / geluid / andere kaarten ??? BEHALVE de videokaart ERUIT halen en eruit LATEN.

Opstarten met CD van Windows. Partitie verwijderen (ALLE partities) en daana nieuwe aanmaken en formatteren.

noot: zorg wel dat je SP2 op CD hebt staan voordat je begint.

Installeer dan m.u.v. Windows + SP2 nog even helemaal NIETS.
Loopt 'ie nu niet vast?
Dan heb je de helft van het probleem opgelost.
Vervolgens zou ik beginnen met de netwerkkaart erin te stoppen en te testen of het spul blijft draaien.
Haal bij een goed werkende netwerkkaart middels het internet de overige Windows updates binnen.

Blijft alles werken? Volgende kaart erin -> modem
Wederom even testen en tot slot de geluidskaart erin.

Als na installatie van een kaart het probleem zich voordoet dan weet je waar het aan ligt.

Het "geheugen" probleem wil er bij mij niet echt in, want als DAT de oorzaak zou zijn, dan zou de machine niet pas na installatie van SP2 gaan vastlopen, maar eerder al, bij de installatie van Windows zelf.

Enne.............. ik ben van harte bereid om verder met je mee te denken, mits je het bovenstaande letterlijk stap voor stap uitvoert.

iemand zei dat ze de bios moet updaten maar ze weet niet hoe, kan ze beter naar de pc boer gaan of zo. kan toch een mogelijke oorzaak zijn. ik heb best ervaring met computers en bij me zus had ik sp2 geinstalleerd ook liep ie vast bij het opstarten eruitgegooid in veilige modus en nu start ie weer ik snap er geen zak van maar zal over een paar maanden of zo de bios van haar moederbord proberen te updaten. dan heb ik weer wat gelleerd

Zoals hierboven beschreven heb ik helaas al letterlijk uitgevoerd. Precies op de zelfde manier. Daardoor merkte ik dat het aan SP2 ligt want voordat deed hij het goed en daarna niet meer, toen weer verwijderd en hij deed het weer.

(dat van het geheugen snap ik ook niet, dit is niet de oorzaak omdat na het verwijderen er niks was veranderd, maar de memtest gaf wel fouten aan. Ik weet het ook niet. Maar ik heb dus al precies de installatie uitgevoerd als hierboven beschreven.

tja doordat de moederbord een beturing van het geheugen niet kent kan het ook fouten aangeven denk ik of het ligt aan de geheugen of aan de bios je kunt beter ff naar de pc boer gaan bios updaten voor beetje centjes is velen malen goedkoper dan een nieuwe geheugenkaart kopen wat kies jij?

Laatst bewerkt:
Stonecity zei:
je kunt beter ff naar de pc boer gaan bios updaten voor beetje centjes is velen malen goedkoper dan een nieuwe geheugenkaart kopen

Hoeveel moet ik ongeveer denken? Ik zou geen flauw idee hebben en anders kunnen ze vragen wat ze willen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan