help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.:)

Hoe heb je alle software gewist?
Welke Windows versie heb je?
Voor Windows ME en Windows Xp, probeer een herstelpunt terug te zetten.

PS bedenk de volgende keer even een betere titel dan alleen "Help".
Bedenk een titel die te maken heeft met je probleem.
Het is in je eigen voordeel.;)

Geplaatst door crash
Welkom op Helpmij.:)

Hoe heb je alle software gewist?
Welke Windows versie heb je?
Voor Windows ME en Windows Xp, probeer een herstelpunt terug te zetten.

PS bedenk de volgende keer even een betere titel dan alleen "Help".
Bedenk een titel die te maken heeft met je probleem.
Het is in je eigen voordeel.;)

windows XP
dat is het juist, ik weet niks van computers.. herstelpunt via??? en volgens mij is dat ook gewist, want alles dat ik nu wil openen komt dit berichte: kan bestand niet koppelen .. zoiets
Zal volgende keer geen "help" meer neerzetten ;)

Hoe heb je dan alle software kunnen wissen?
Met andere woorden, wat heb je precies gedaan.

oh ja, ik heb het met een programma verwijdert die "beloofd" alleen alle programma's te verwijderen die beschadigd zijn :(

format c bij de opstart, dat gaat wel want dat is volgens mij een programma dat je vanuit je bios opendoet en dat staat d8ek in je romgeheugen dus dat kan in principe niet weg zijn(rom geheugen kan alleen maar schrijven, niet overschrijven of wissen)tja, jammer dat je moet formatteren, maar je kan wrs ook geen programmas meer installeren gwn volledige format van de c

Skelle, Format C: is wel heel robuust.

@me12345,
Als het goed is heeft Reg Cleaner een backup gemaakt.
Probeer die eens terug te zetten.

Geplaatst door skelle
format c bij de opstart, dat gaat wel want dat is volgens mij een programma dat je vanuit je bios opendoet en dat staat d8ek in je romgeheugen dus dat kan in principe niet weg zijn(rom geheugen kan alleen maar schrijven, niet overschrijven of wissen)tja, jammer dat je moet formatteren, maar je kan wrs ook geen programmas meer installeren gwn volledige format van de c

oke. maar nu kan ik niets vinden. ook geen cdrom station. en kan echt alleen deze computer (helemaal leeg) en internet explorer openen. verder krijg ik deze melding als ik iets anders wil openen "er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm" maar ja, dat kan ik ook niet openenen :(

Geplaatst door crash
Skelle, Format C: is wel heel robuust.

@me12345,
Als het goed is heeft Reg Cleaner een backup gemaakt.
Probeer die eens terug te zetten.

hoe doe ik dat? ik kan niets aanklikken. want niets gebeurt

Geplaatst door me12345
programma heet "reg cleaner"
Ik vermoed dat je RegCleaner gestart hebt, vervolgens alles aangevinkt en verwijderd. Dat is niet de bedoeling.
Je hebt dan niet het register schoongemaakt (dat doe je via Tools > Registry Cleanup), maar alle registerverwijzingen van je bestaande programma's gewist, behalve die van Microsoft programma's - vandaar dat Windows nog wel opstart en IE ook nog werkt.
Helaas werkt RegCleaner nu ook niet meer, zodat je de backup daarmee niet terug kunt zetten.

Als je op een of andere manier via Windows Verkenner nog in je mappen kunt komen, kun je nog wel het volgende proberen:
Zoek in de map C:\Program Files\RegCleaner\Backups de backup-bestanden op.
Ze hebben de extensie .reg (Registraties).
Als je er met je rechtermuisknop op klikt, kun je in het snelmenu kiezen voor Samenvoegen; de backup wordt dan weer in het register teruggezet.
Heb je meerdere .reg-bestanden in die map, dan moet je ze allemaal op die manier terugzetten.
Daarna even opnieuw opstarten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Kun je nog wel in de veilige modus komen.
Als dat kan dan kun je ook nog dat proberen.
Als je in de veilige modus bent kun je kiezen voor laats bekende werkende configuratie.

Dit zou nog een optie zijn.

Geplaatst door Guus abc
Ik vermoed dat je RegCleaner gestart hebt, vervolgens alles aangevinkt en verwijderd. Dat is niet de bedoeling.
Je hebt dan niet het register schoongemaakt (dat doe je via Tools > Registry Cleanup), maar alle registerverwijzingen van je bestaande programma's gewist, behalve die van Microsoft programma's - vandaar dat Windows nog wel opstart en IE ook nog werkt.
Helaas werkt RegCleaner nu ook niet meer, zodat je de backup daarmee niet terug kunt zetten.

Als je op een of andere manier via Windows Verkenner nog in je mappen kunt komen, kun je nog wel het volgende proberen:
Zoek in de map C:\Program Files\RegCleaner\Backups de backup-bestanden op.
Ze hebben de extensie .reg (Registraties).
Als je er met je rechtermuisknop op klikt, kun je in het snelmenu kiezen voor Samenvoegen; de backup wordt dan weer in het register teruggezet.
Heb je meerdere .reg-bestanden in die map, dan moet je ze allemaal op die manier terugzetten.
Daarna even opnieuw opstarten.

Guus.

Oh :S pff ingewikkeld zeg.. maar hoe kom in nu in mn C:\Program Files\RegCleaner\Backups???? ik kan nergens op klikken.. heb al bij uitvoeren en zoeken geprobeert, maar als ie nou al eenmaal open is, kan ik niet op t bestand drukken zeg maar... ben bang dat ik t nooit meer kan maken :(

Toch bedankt voor alle hulp allemaal

Geplaatst door puppie
Kun je nog wel in de veilige modus komen.
Als dat kan dan kun je ook nog dat proberen.
Als je in de veilige modus bent kun je kiezen voor laats bekende werkende configuratie.

Dit zou nog een optie zijn.

ik kom wel gewoon op windows, maar nu staan alleen nog, prullenbak, deze comp en mijn documenten op mn bureaublad.. ik kan ze niet aanklikken.. ook in het menu star zijn alle "logo's (weet niet hoe je dat noemt, maar bijv de E van internet exploren, de W van word ) die zijn nu weg, en zijn dus nu gewoon vrierkante vakjes met kleuren erin.. en er staat overal ".LNK"

Om in de veiige modus te komen doe je het volgende.
Computer uitzetten
even wachten dan computer weeraanzetten.
Tijdens het opstarten druk je verschillende keren op F8
nu kom je in de veiligemodus en daar kun je kiezen voor laatst bekende werkende configuratie.
dit kies je dan wordt er gevraagd voor welk besturingsysteem hier kies je voor xpen geeft een neter.
Nu zouden de instellingen weer goed moeten staan.

oke.. ik heb nu de map C:\Program Files\RegCleaner\Backups gevonden in verkenner.. maar als ik dubbelklik, kan ie t bestand niet vinden.. en met rechtermuis knop staan alles deze : bijbehorende map openen (wat dus niet lukt) , delen en beveiliging, kopieren naar (en dat kan alleen naar bureaublad), knippen, kopieren, snelkoppeling maken, naam wijzigen, eigenschappen... moet ik misschien iets bij eigenschappen doen???

en puppie?? moet ik dan eerst configuratiescherm openen in veilige modus?? en dan komt vanzelf dat xpen gedoe?

Het op F8 drukken moet gebeuren zodra jij de computer aanzet.
dus voordat er ook maar iets van windows op je beeldscherm komt.

Geplaatst door me12345
oke.. ik heb nu de map C:\Program Files\RegCleaner\Backups gevonden ......
kopieren naar (en dat kan alleen naar bureaublad)
Als je dat doet, krijg je een snelkoppeling op je bureaublad.
Als je daarop klikt zou die map direct moeten openen.
Misschien krijg hem zo open.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Als je dat doet, krijg je een snelkoppeling op je bureaublad.
Als je daarop klikt zou die map direct moeten openen.
Misschien krijg hem zo open.

Guus.

snelkoppeling krijg ik ook niet open...
maar als ik bijvoorbeeld op backup (die ik bij verkenner heb gezocht) op eigenschappen klik, en daarna "openene met word" dan opent word wel..maar verder niet

Geplaatst door puppie
Het op F8 drukken moet gebeuren zodra jij de computer aanzet.
dus voordat er ook maar iets van windows op je beeldscherm komt.

nee hoor.. als ik op f8 druk gebeurt er niets :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan