herstelpunt windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Berichten
10.378
Ik wil onder windows XP een herstelpunt aanmaken, die wekelijks zelf automatich aangemaakt wordt. geef een voorbeeld, al vast bedankt.

Wat moet ik daar allemaal invullen!!

In het windowsboekje van windows xp staat er weing over.
 
Laatst bewerkt:
Dat doet Windows toch eigenlijk aldoor?
Je kunt wel tussentijds zelf een punt aanmaken. Als je b.v. iets gaat installeren wat je niet vertrouwt.
 
Ik heb windows xp, bijna 3 maanden lopen maar ik heb zelf geen herstelpunt kunnen vinden, maar ik heb ook nog geen vastlopers gehad, dan maakt hij zelf toch een herstelpunt aan.
Daarom wil ik nu zelf een herstelpunt aanmaken die een keer per week van zelf aanmaakt.

Of moet ik ergens iets aanklikken.
 
Laatst bewerkt:
Zoals al is aangegeven, maakt Windows XP zélf herstelpunten aan (ook als je geen vastlopers hebt). Dat gebeurt iedere dag (en ook bijv. bij het installeren van Windows-updates), tenzij je systeemherstel hebt uitgeschakeld of er onvoldoende schijfruimte is voor systeemherstel. Controleer dit via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel -> Instellingen van systeemherstel.

Je hoeft, kortom, alleen maar te zorgen dat systeemherstel aan staat. Dan maakt Windows zelf dagelijks herstelpunten ('controlepunten van systeem') aan en is wat jij wilt, Windows wekelijks een herstelpunt laten aanmaken, dus volstrekt overbodig.
 
Start/Help en ondersteuning/kies een taak gaat nog sneller :)
 
Geplaatst door Elisa
Start/Help en ondersteuning/kies een taak gaat nog sneller :)

Dat scheelt inderdaad een klikje of twee.:) Was ik niet opgekomen, want ik doe nooit iets via dat 'Help en ondersteuning' (vind het o.a. irritant dat die Microsoft Help Center Hosting Server dan zo nodig het internet op wil...).
 
Die heb ik uitgeschakeld. Er valt dus niets het internet op te gaan. Dat rennen naar de baas vind ik hoogst irritant.
Ik ben ook geen Help-gebruiker maar dat scherm vind ik wel handig voor sommige zaken.

Humpe heb je nu die hertelpunten gevonden?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet waar het staat en dat ik hem nu op automatisch herstelpunt maken heb staan. Bij mijn ME versie had ik altijd een paar data's dat ik terug kon gaan en nu gaat XP zoals ik hem nu heb ingesteld volgens mij dat ook doen. Hoop ik tenminste. Hardstikke bedankt vast en jullie horen het wel of dit inderdaad het geval is.
 
Het is volgens mij de standaard instelling. Vreemd dat het bij jou niet zo was.
Ergens anders kun je aangeven hoeveel ruimte je wilt afstaan voor systeemherstel. Als je van zekerheid houdt zou ik niet aan de instellingen van Windows sleutelen.
 
Ik heb nog steeds het zelfde probleem. Een herstelpunt maken voor systeemherstel. Wat ik bedoel is het volgende: Windows maakt elke dag een systeemherstel automatisch, maar ik wil terug naar een andere dag. Hij geeft aldoor aan vetgedrukt de datum van vandaag dat bedoel ik dus niet. Met ME zag je bijvoorbeeld in de maand maart 3 vetgedrukte systeemherstel dagen deze kon je dan aanklikken en je ging terug naar bv. 12 maart. Dit krijg ik nog steeds niet voor elkaar hoe ik dit kan doen. Geef je aan zelf herstelpunt maken moet je aangeven welk programma ed. dit wil ik dus niet ik wil gewoon naar een hele dag terug. Voor zover ik kan zien staan alle opties goed ingesteld. Wie weet een verdere oplossing hiervoor?
 
Staat het vinkje wel goed? Je moet het goed lezen. Is een beetje tricky vind ik. Er mag dus GEEn vinkje staan.

Start/deze computer rechtsklikken/eigenschappen/tabblad systeemherstel.
Op het moment heb ik 12 punten. Best wel veel trouwens.
 
inderdaad er staat geen vinkje in.
Maar hij geeft ook aan, dat hij voor deze dag nog geen herstelpunt aangemaakt heeft
 
Dat kan. Stond er bij mij ook. Windows gaat meestal aan de gang als je iets geinstalleerd hebt. Dus na belangrijke wijzigingen. Zo af en toe ook vanzelf als vast punt.
Wat ik toch wel raar vind...............waarom worden er geen punten opgebouwd als je het vinkje weg hebt :confused:
Gebeurt er soms weinig bij jou? ;)
In ieder geval zou ik zelf een herstelpunt maken en dan weer gaan kijken.
 
Ik heb vannacht Dreamweaver MX 2004 geinstalleerd, en ik heb net mijn computer opgestart, maar geeft nog steeds niet aan, dat hij een herstelpunt heeft aangemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Dan is er toch wel iets goed mis :eek:
Ik kan nog maar 1 ding bedenken....hoeveel schijfruimte heb je bij instellingen van systeemherstel staan?
Op hetzelfde blad als dat wel of niet vinkje.
 
Dat staat op maxium 12% 4703 MB, en beschikbare ruimte op C is 32.94 GB.
 
Heb je inmiddels al zelf een herstelpunt gemaakt?
Dat zul je toch op z'n minst moeten doen.
Dan maar handmatig.
Maar als hij dat ook niet doet................waar kan dat in vredesnaam in zitten. Ik weet het zo niet maar ik zal mijn ogen open houden als ik aan het zwerven ben door Windows. Ook Help geeft weinig soelaas zag ik al. Alles gaat altijd uit van een perfect werkend systeem :(
 
Onderstaand is dus normaal!!
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er bij mij het zelfde uit, alleen ik heb geen vet gedrukte cijfers in deze maand staan, en voor vandaag heeft hij nog geen herstelpunt aangemaakt.

En zelf een herstelpunt aanmaken lukt ook niet, want dan wil hij het systeem afgesloten worden, en weet ook niet wat ik er precies moet inzetten, ik heb van alles al geprobeerd.
 
Humpe je hebt een vet probleem :confused:
Voorheen liepen er hier heel wat knappe koppen rond die je konden vertellen hoe en wat maar volgens mij zijn die allemaal vertrokken.
Laten we hopen dat je vraag boven blijft drijven en dat er nog een knappe kop komt langsfietsen. ;)

Maar, ik bedenk net. Heb je ooit wel eens in je services zitten wijzigen?
Start/systeembeheer/component services. (of een iets ander pad)

Als die service is uitgeschakeld werkt het natuurlijk ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan