herstelpunt windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Elisa
Maar, ik bedenk net. Heb je ooit wel eens in je services zitten wijzigen?
Start/systeembeheer/component services. (of een iets ander pad)
Als die service is uitgeschakeld werkt het natuurlijk ook niet.

Doel je hierop Elisa: "System Restore-service"
Als deze uitgeschakeld wordt dan ben je ook je herstelpunten kwijt, of je kan er geen aanmaken.

Aha, daar hebben we een knappe kop :D
Ik ken de beestje nooit bij hun naam :mad: maar zo zal het ongetwijfeld heten.
Dat is het enige wat nog zou kunnen denk je ook niet?
Waar anders kun je nog iets wijzigen i.v.m. systeemherstel.
Ik ben benieuwd wat Humpe te vertellen heeft!

System Restore Service
Read all of this before disabling! This service creates system snap shots or restores a point for returning to later. This is the OTHER service that is a massive resource hog. Indexing Service is number one. Every time you install a program or new driver, and on a schedule, this service creates a "restore point" to roll back to if a problem occurs. This service would have been nice in the Windows 95 days due to plenty of problems occurring (new DirectX version every 15 minutes) but not required for the "much" more stable Windows XP. This is the FIRST thing that I get rid of on a clean installation. I feel it is faster and less hassle to just install clean. A rather GOOD (and possibly the only) reason to use this "feature" is to roll back your OS after installing an unknown program or testing software. For example, if you use BETA software of any kind. NOTE: If you disable this service, your previous "restore points" will delete. If, for whatever reason, you do not want this to happen, do not disable this service. By default, System Restore Service uses a LARGE amount of disk space to store rollback points. On large hard drives, this could be well over 10 to 20 GB.

Bron:
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Ja, maar dat wordt wel geschreven door iemand die het leuk vind om continue te sleutelen aan zijn pc.
Ik vind het wel leuk om ook iets anders te doen. En daar zitten wel eens dingen tussen ahum dat het maar wat fijn is dat je een vervelende toestand terug kunt draaien.
Misschien zou je het ook kunnen doen met het opslaan van je register zo af en toe. Zo hielp ik mijn buurman in 1 klap van onfrisse toestanden af.
Zo, en laat nu de bui maar komen :D

Geplaatst door Elisa
Zo, en laat nu de bui maar komen :D

Weet niet hoe het in Utrecht is, maar hier in het Zuiden is het nog steeds droog. Maar wel veel wind :D

Maar om effe terug te komen op die link. Ik heb er veel baat bij gehad. De manier waarop hij de Services configureerd heefd bij mij een hoop foutmeldingen opgelosd. Hopelijk heefd Humpe er ook wat aan!

Die link heb ik over het hoofd gezien. Zeker een goeie. Was ik kwijt! Mooi zo.

Toch kun je met die services beter iedere dag wat doen om het effect te beoordelen. Vind ik tenminste. Ga je de mist in met intrepeteren dan is het snel opgelost.
Met een netwerk is het nog lastiger. Zoveel extra troep.

off topic: mooi icoontje!

Jongens wat fijn dat jullie zo mee denken. Heb inderdaad op component services gekeken, maar durf er zo niets aan te doen. Als ik op systeemherstel ga staan staat bij alg. opstart type automatisch. bij systeemherstel staat bij 1e en 2e fout service opnieuw opstarten en bij volgende fouten geen actie ondernemen. Dus durf zo niets te wijzigen. Bij System Restore service heb ik nog niet gekeken, wat moet je daar dan precies doen. Verder kwam ik op het volgende: ik heb windows washer lopen die loopt bij mij ook altijd als ik ga afsluiten. Nu merk ik ook dat mijn huidige dag is verdwenen. Heeft dit misschien iets te maken met die washer?

Toevallig ben ik WW net aan het installeren :)
Het lijkt me niet dat dit er iets mee te maken heeft.
Je gaat naar die service die l.slaats noemde.
Er hoort bij System restore service te staan: automatisch en gestart. Zo niet dan dubbelklik je op die regel en wijzigt het. Soms moet je eerst automatisch maken voordat je kunt starten. Even rommelen dus.

Elisa, ik heb het vinkje bij automatisch er niet in staan, want als je dit wel doet maakt hij juist geen herstelpunt automatich. Ik weet het niet meer ik draai hierop door. Het rare van het geval is dat hij ook totaal geen fouten in het systeem aangeeft. In ieder geval bedankt en breek mijn nek er straks wel weer over.

Humpe rustig aan, slaap goed en bekijk het morgen fris.

Als jij systeemherstelpunten wilt hebben dan MOET je morgen die service wel weer aanzetten. Daar gaat het om. Dus start/systeembeheer/ component services.
Zoek op System restore service.
Deze behoort te staan op automatisch en gestart (als je systeempunten wilt :) )
Staat het daar niet op dan klik je op die regel en je past het aan.

Welterusten Humpe :D

Over systeemherstel gesproken: Voordat ik een nieuwe progje installeer maak ik altijd zelf een herstelpunt.

Dit doe ik niet via help/systeemherstel, maar met een progje, die ik 'gewoon' op m'n bureaublad heb staan.

Eén druk op de knop dus, en voila: er is een herstelpunt aangemaakt.

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_sysrestorepoint.htm

Groetjes

Maar dan zal evengoed eerst de service aan moeten staan lijkt me. Het zal geen geheel apartstaand programmaatje zijn.

Ja, klopt Elisa, de service moet aanstaan. Maar als ie eenmaal aanstaat is het wel makkelijk dacht ik zo.

Nou doeg

Hoi, daar ben ik weer. Ben nog steeds niets verder er mee. Ben wel tot zover gekomen dat ik weet waar nu de service restore staat. Daar staat in automatisch eronderstaat start, maar bij de volgende regel staat starten, stoppen ed. Er staat bij mij dik gedrukt stoppen, kun je mij misschien vertellen hoe die bij jullie staat?

Status: gestart - Opstart type: automatisch
Zo hoort het te staan. Dan hoef je niet verder te kijken.

Ik maak een printje voor je
attachment.php

Laatst bewerkt:
Hij staat bij mij in die hele lange lijst die op alfabet is als gestart automatisch. Ik heb deze geopend en dan kreeg ik het volgende als wat ik hierboven vermelde. Heb jij deze status ook? Het andere berichtje opgehaald, maar krijg deze om een herstelpunt aan te maken niet aan de praat gaat wel tot winzip tik ik hem dan aan zegt dat hij is failed.

Ja ik begrijp je maar als het als gestart staat en automatisch hoef je er niet meer op te klikken.
Dat is alleen nodig als je er b.v. handmatig van wilt maken of (zoals ik met taskmanager) de boel uit wilt schakelen. Lekker zo laten staan dus.

Ik heb sterk het vermoeden dat het je met dat progje van ikself ook niet zal lukken en wel omdat dit progje ook weer gebruik maakt van systeem herstel en dat ligt nou juist op z'n **** bij jou.

Maar nu..............de service staat goed. Wat kunnen we dan nog vinden :8-0: Ik zal even bij services kijken of er nog meer kan beinvloeden.

Voor de zekerheid: klik op start/uitvoeren/ type nu regedit. Je zit nu in het register. Klik linksboven op bestand en dan op exporteren.
Zoek een plek die je goed terug vind of maak een map register. Sla daarin op met de naam 21 maart 2004. Je hebt nu in ieder geval een klein reddingspoginkje bij de hand.

Bedankt voor het mee denken laat het probleem maar even verder liggen. Kan inderdaad ook dat andere niet uitvoeren. Heb een punt aangemaakt. Mocht je nog wat verder te binnen schieten hoor ik graag van je. Zoek nog wel even verder kijken of mijn boek over XP nog wat te bieden heeft. Tot horens.

Dit is het laatste wat ik gevonden heb en uitgevoerd nu maar even afwachten wat het systeem gaat doen Dat zien we dan wel over een paar dagen.

Door: Cees Daan [ Afdrukken | Doorsturen ]
Tips > Windows XP > Systeem
Windows XP systeemherstel slaat het herstelpunt niet op

Vóór u nieuwe software installeert of een eerdere status van de computer wilt herstellen, kunt u met systeemherstel een nieuw herstelpunt maken dan wel een vorig herstelpunt terugzetten. Maar wat nu te doen wanneer u bemerkt dat de herstelpunten niet worden opgeslagen? Het gebeurt vaker dat systeemherstel wél is ingeschakeld maar niet werkt. Probeer dan als oplossing eens het volgende:

Klik met uw rechtermuisknop op "Deze Computer" (te vinden in het menu start) en kies "eigenschappen".
Klik op het tabblad "systeemherstel".
Plaats een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
Klik op "toepassen" en O.K. U zult een waarschuwing krijgen dat uw herstelpunten worden verwijderd ( dit is geen probleem omdat het toch al niet werkte)

U zult zien dat de status van ieder station wordt weergeven als "uitgeschakeld"

Open het venster van systeemeigenschappen opnieuw en verwijder nu het zojuist aangebrachte vinkje. Klik op "toepassen" en u zult zien dat de status van de stations wordt gewijzigd in "controle".

Klik op O.K. en maak een nieuw herstelpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan