herstelpunt windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat moet je toch meteen kunnen zien of het werkt!
Doe zoals gezegd, maak een systeempunt en kijk of dat klopt.

Ja dat klopt, hij heeft nu ook een herstelpunt aangemaakt, nu kijken of hij op de andere dagen ook nog een herstelpunt aanmaakt. Ik hoop het in ieder geval wel. Mocht het niet zo zijn horen jullie het wel weer. Tot zover alweer bedankt.

Gelukkig!! Ik had ook niets meer kunnen bedenken :D
Raar foutje van Windows, vind je ook niet.
Nou, we horen over een paar dagen wel of je wat herstelpunten hebt. Even flink installeren en je hebt er zo 10 LOL

groetjes

Geplaatst door humpe
Dit is het laatste wat ik gevonden heb en uitgevoerd nu maar even afwachten wat het systeem gaat doen Dat zien we dan wel over een paar dagen.

Door: Cees Daan [ Afdrukken | Doorsturen ]
Tips > Windows XP > Systeem
Windows XP systeemherstel slaat het herstelpunt niet op

Vóór u nieuwe software installeert of een eerdere status van de computer wilt herstellen, kunt u met systeemherstel een nieuw herstelpunt maken dan wel een vorig herstelpunt terugzetten. Maar wat nu te doen wanneer u bemerkt dat de herstelpunten niet worden opgeslagen? Het gebeurt vaker dat systeemherstel wél is ingeschakeld maar niet werkt. Probeer dan als oplossing eens het volgende:

Klik met uw rechtermuisknop op "Deze Computer" (te vinden in het menu start) en kies "eigenschappen".
Klik op het tabblad "systeemherstel".
Plaats een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
Klik op "toepassen" en O.K. U zult een waarschuwing krijgen dat uw herstelpunten worden verwijderd ( dit is geen probleem omdat het toch al niet werkte)

U zult zien dat de status van ieder station wordt weergeven als "uitgeschakeld"

Open het venster van systeemeigenschappen opnieuw en verwijder nu het zojuist aangebrachte vinkje. Klik op "toepassen" en u zult zien dat de status van de stations wordt gewijzigd in "controle".

Klik op O.K. en maak een nieuw herstelpunt.

"System Restore-service" werkt in principe hetzelfde.
Als je deze uitschakeld komt er ook een vinkje te staan bij "Systeemherstel uitschakelen" en dan is ook de status: "Uitgeschakeld". Systeem herstel is een onderdeel van System Restore-service.... Het is dan ook aan te raden om deze op Automaat te laten staan!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de extra informatie,

Ik reageer even op de vraag over het herstelpunt in windows xp. Dit probleem heb ik nog steeds wat ik ook doe of uitvoer. Krijg nog steeds geen herstelpunt. Dus als iemand nog een suggestie heeft zou ik het graag willen vernemen.

Nou Humpe, na alles wat je geprobeerd hebt!!!!
Je kunt nu formatteren of straks als het je opbreekt dat je geen herstelpunt hebt.
Ook kun je een goed register wegzetten. Kan je ook van ellende verlossen.

Momenteel forceer ik elke week maar een herstelpunt. Ik heb er teveel opstaan om zo maar weer even te gaan formatteren. Heb een keer een programma geladen dacht hij maakt nu wel een herstelpunt aan, maar helaas. Dus blijf maar even door sudderen, misschien dat iemand denkt van HE?

Gewoon af en toe melding maken ;) Misschien komt er iemand met een beter idee. Rare error hoor.

Probleem voor die herstel periode had ik gewoon veel geduld moeten hebben, want het gaat nu wel goed, bedankt.

Dat zal je wel een rustiger gevoel geven! Ik heb de ruimte die het inneemt er wel voor over. Je kunt tenminste terugvallen op iets als de boel in het honderd loopt.
Gelukkig opgelost!

groetjes
Elisa

Ik denk dat de reden ook geweest is, dat ik de herstelpunten leeg maakte door het vinkje er uit te halen. Dat hij gewoon langere tijd nodig had om dit te herstellen. Maar toch heb ik nu weer herstel punten. Bedankt allemaal.

Probeer dit eens!!!

Vraag:
Veel problemen zijn er met systeemherstel dat die het niet doet.

Antwoord:
Uitschakelen en inschakelen lijkt vaak de oplossing.

Hoe uit te schakelen: Rechtermuisknop op Deze computer en dan Kiezen voor eigenschappen.
Vervolgens ga je naar tabblad systeemherstel en zet het vinkje aan bij systeemherstel uitschakelen.
Herstart de boel, schakel opnieuw in en herstart.

Wil je een losse aparte partitie of harde schijf doen dan moet je rechtermuisknop er op doen en dan zeggen uitschakelen.

Lucia

Maar toch heb ik nu weer herstel punten. Bedankt allemaal Humpe.

Humpe heeft juist zijn best gedaan Systeemherstel terug te krijgen Lucia1 :p

Ik had te laat in de gaten dat het gelukt was, en toen mijn bericht al gepost.
Ik wist dat er nog een manier was, om die ook te proberen.

Ik heb nog geprobeerd om deze te verwijderen, maar wist niet hoe.

Lucia

Overkomt ons allemaal wel eens :D
Als je je bericht wilt verwijderen klik je op aanpassen.
In het volgende scherm zet je linksboven een vinkje voor 'verwijderen' en rechtsboven 'verwijder nu ' aanklikken.

Alleen als je zelf een nieuw topic start lukt dit niet jammergenoeg :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan