Herstelpunten verdwijnen windows t

Status
Niet open voor verdere reacties.

huvano42

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Berichten
5
Telkens als ik herstelpunten aanmaak verdwijnen die om een of andere reden. De toegekende schijfruimte voor de herstelpunten is ruim voldoende en de systeembeveiliging is aangevinkt. Dus alle mogelijke oorzaken die ik ken zijn bij mijn weten in orde.
Toch verdwijnen de gemaakte herstelpunten op de meest gekke ogenblikken. Geen enkel herstelpunt blijft op de pc staan!!

Wie kent hiervoor een oplossing?

Voorbaat dank

Hugo

Ik werk met windows 7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meest logische kandidaat is het gebruik van een of ander programma (CCleaner, Tune Up Utilities etc.) dat (geautomatiseerd/gepland of handmatig door jou uitgevoerd) herstelpunten verwijdert.
Andere reden kan zijn dat je te weinig vrije schijfruimte overlaat op de schijfletters.

Tijs.
 
Bedankt voor de reacties!

Heb idd. wel eens ccleaner enTune Up Utilities gebruikt maar nadat ik nieuwe herstelpunten heb gemaakt heb ik deze progr. niet maar gebruikt en toch zijn mijn herstelpunten allemaal verdwenen.

Raar maar waar.
 
Let op: Mogelijk heb je (een van) beiden (ook) geautomatiseerd, in welk geval die (bijv.) kunnen starten met Windows en/of op het moment dat je je aanmeldt.

Ik zou zeggen: Deïnstalleer alle programma's die mogelijk hier een rol in kunnen spelen en volg of de herstelpunten dan wel blijven staan.

Overigens (vind ik vervelend dat ik daar nu weer naar moet vragen!) heb je niet gereageerd/uitgezocht of de hoeveelheid vrije schijfruimte hier (ook) een rol bij speelt. Ik zet toch niet voor niets 2 mogelijke redenen in mijn eerst posting?

Tijs.

Ik draag overigens nog een 3de mogelijke reden aan: Ook malware verwijdert (of schakelt zelfs uit) vaak herstelpunten om het je moeilijk te maken om hun kwalijke werk ongedaan te maken. Dus zeker een uitgebreide virus- en spyware/malware check uitvoeren als de andere 2 opties geen oplossing bieden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn eerste melding schreef ik reeds dat er voldoende schijfruimte is voorzien om een herstelpunt te maken. Schijfruimte is ingesteld op 46.57GB.

Programma's MyPcTuneup en Ccleaner heb ik intussen verwijderd. Zij startten vroeger helemaal niet automatisch opP

Virusscans deed ik al in overvloed en alles lijkt op dit vlak ok!

Toch verdwijnt het herstelpunt om de meest rare momenten!
 
Heb je miss een dual boot met een andere windows?

Heb je iets van Norton in gebruik?
 
Er is een verschil tussen de werkelijke vrije ruimte en wat je hebt toegekend. De ruimte die je hebt toegekend wordt niet gereserveerd.
Nu je CCleaner etc. hebt gedeïnstalleerd zou ik gewoon even afwachten of het gedrag m.b.t. herstelpunten verandert.

Overigens is de tip van Lange Pier een uitstekende en mogelijk de verklaring die je zoekt: Dual boot verwijderd herstelpunten 'van de andere Windows' en dat werkt beide Windows-kanten op.
Natuurlijk moet je dan wel dual boot hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Norton Internet Security. Iets mis mee?

Sorry voor mijn onkunde maar wat is een dual Boot? Bedoel je daarmee twee schijven of partities of twee soorten windows op de pc? Geen van de drie mogelijkheden is hier van toepassing.

Beiden bedankt voor jullie reacties!
 
Dual boot (en triple boot etc.) is inderdaad dat er meerder besturingssystemen op 1 pc/harddisk combinatie zijn geïnstalleerd, zodat er bij opstarten gekozen kan worden welk besturingssysteem er opgestart moet worden. Dat is bij jou niet ingesteld begrijp ik, dus niet de verklaring m.b.t. die herstelpunten.

Ik heb op dit moment geen verdere tips. Hopelijk legt Lange Pier nog uit wat Norton en (het verdwijnen van) herstelpunten met elkaar te maken (kunnen) hebben.

Tijs.
 
Je zou die eens kunnen deïnstalleren en kijken of die de oorzaak is, las er iets over op fora dat Norton (diverse tools van ze) de oorzaak was dat de herstelpunten steeds verdwenen.

Je kunt ook de system restore uitschakelen, rebooten en voor die schijf weer opnieuw instellen, kijk of ze weer blijven staan, dit probleem komt wel vaker voor zonder dat er echt een oorzaak is gevonden.
 
Ik heb alles uitgeprobeerd en niets lukte. Daarom heb ik mijn windows 7 opnieuw geïnstalleerd en nu is natuurlijk alles in orde.

Toch dank aan allen die een handje hebben toegestoken om tot een oplossing te komen.

Ik zal deze zaak dan als opgelost beschouwen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan